Forskellige remme og vand/fugt
#1
Hej,

Jeg er stødt på en del forskellige remme i min ur-søgen og det må være muligt at sige noget generelt om disse i forhold til vand og fugt (fx sved, strand etc).

1. Resin/Gummi
2. Nylon
3. Læder
4. Stål

Fx har jeg fundet nogle ur-kandidater med læder remme, men er læder og vand/fugt en god sammensætning?

Eller hvad med Nylon - fx kigger jeg på Seiko SNZG15K1 5 Sports Military som har nylon rem. Jeg synes det er pænt, men igen forestiller jeg mig ikke det er så smart hvis det bliver svedigt eller direkte gennemblødt?

Er der nogen der har erfaringer omkring dette?

--
Werner
Svar
#2
Jeg skal ikke kloge mig på hverken stål - eller læder remme, men jeg har det virkelig godt med et emne du ikke nævner, nemlig en Natorem. En sådan har jeg på mit Traser ur, og jeg har på glædelig vis opdaget at jo mere jeg sveder - og bulner ud...specielt i disse dage..ja jo mere udvider remmen sig om mit håndled. væde får tilsyneladende det tæt vævede materiale til, bekvemt at udvide sig....Kan virkelig anbefales, hvis man iøvrigt synes at denne type rem passer til eens ur.

.......... er en nylon rem i virkeligheden ikke af det samme materiale som en `nato rem`?? Icon_question i så fald undskyld mig min uvidenhed Icon_neutral

İmage
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
#3
Skulle mene at alt andet end læder kan klare vand... og så er der endda nogle læderremme som også kan (bla. Hirsch er kendt for at ha' remme som er "vandtætte").

Nylon kan bestemt sagtens klare vand, så længe de ikke er ikke tykkere end at de kan tørre igen hurtigt.

Jeg har i øvrigt mange(!) remme til mine ure, og skifter efter behov - både af praktiske og kosmetiske hensyn. Det er nemt, og giver "flere ure i ét"...

Søg her på forum, og du vil finde mange tråde og billeder om remme.
Svar
#4
Hm jeg kan ikke lige udsøge tråde med remme (dem der går ud over et enkelt billede af en Nato rem på et Rolex) - det jeg så er mest interesserede i er Nato (nylon?), Zulu og Resin/gummi. Helst med links til steder hvor man kan købe dem. Hvor browser feinsmeckere remme?

--
Werner
Svar
#5
timefactors.com er et godt sted at starte, Eddie er hurtig og har et ok udvalg,
og da det er EU (UK)er der ingen små overraskelser fra told&skat Icon_e_biggrin
Nato remmen er en tætvævet nylon eller polyester rem - et godt valg til
et arbejdsur - -
Svar
#6
Bjørn H. Skrev:timefactors.com er et godt sted at starte, Eddie er hurtig og har et ok udvalg,
og da det er EU (UK)er der ingen små overraskelser fra told&skat Icon_e_biggrin
Nato remmen er en tætvævet nylon eller polyester rem - et godt valg til
et arbejdsur - -

Super, takker.

--
Werner
Svar
#7
http://www.watchbandcenter.com
Svar
#8
Claus_K Skrev:http://www.watchbandcenter.com

Seriøst site Icon_e_smile takker.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)