Svar: 131
Tråde: 32
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Som overskriften lyder, hvilken krav/prioiteter har i eller gør i ifh. jeres diver samling. Jeg har følgende begrundelser på mit valg af ure.
Omega 2225.8000. Chronographen i samlingen.
Omega 2254.5000. Dressdiveren i samlingen.
Panerai Pam 000. Diveren med manuelt optræk.
Citizen Promaster 1000m. Japaner, 1000m, Titanium og ikke mindst in-house værk

.
Håber andre vil være med til at sætte ord på, og begrundelser for valg af ure til samlingen.
Mvh Peter.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Absolut ingen - ud over at jeg skal nyde at gå med dem.
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg har tidligere haft flere forskellige "røde tråde" inden for mine valg af primært Seiko divere. Idag, der vælger jeg dog udelukkende ure/divere ud fra "æstetisk appeal" - og så skal de supplere de ure, som jeg allerede har

For tiden, der har jeg dog også fokus på at urene skal kunne serviceres for menneskepenge - men det fokus ryger nok en dag, og så er jeg klar til en Grand Seiko SpringDrive
De venligste hilsner, John
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Nu er jeg også mest til divers, og har idag byttet mig til et par fede divers, blandt andet Orient 300 meter og Seiko Tuna Can 300 meter.
MVH Peter
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg kigger lidt på historien bag mærket, men det er ikke altafgørende for mig.
Desuden er jeg jo til divere
plus aura plus, telle est la vie.
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg er meget glad for vand og derfor generelt også glad for ure, jeg kan have på i vandet, og netop det er en af grundene til, at der er fire Rolex'er i min samling, heraf er en en egentlig diver (Sub). Når jeg bruger et af mine andre ure sidder der ofte en Rolex i winderen, som jeg så lige kan skifte til, hvis jeg smutter en tur i bølgerne. Så egentlige divere er ikke det vigtige - men altid et ur på armen er.
/Bjørn.
•