HASTER, nyt, brugt ur.
#11
Jeg har handlet et Rolex dame ur hos dem og efterfølgende fik jeg det serviceret hos Klarlund. Uret var ellers i meget fin stand. Jeg ville ikke være nervøs og du kan altid efterfølgende få det verificeret hvis det giver dig mere ro i sjælen.
vh Hans Henrik
Svar
#12
Jeg er nysgerrig... Har du handlet? Altså, har du købt uret?
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#13
Ja jeg har handlet, jeg synes jeg fik et pænt ur, til en fornuftig pris. (31 tkr)

Der var certifikat, box mv. med.

Jeg har dog tænkt mig at få Klarlund til at give det en service, tror jeg, så jeg ved at uret er originalt hele vejen igennem.

Jeg synes jeg fik rigtig god behandling, inde hos Kenn/ Juveler Edmund Arnold.
1års garanti, og så kunne jeg komme ind med det, når jeg havde tid og lyst til at få det efterset hos deres urmager, så jeg er godt tilfreds.
Svar
#14
hulvej Skrev:Ja jeg har handlet, jeg synes jeg fik et pænt ur, ...
Jeg har dog tænkt mig at få Klarlund til at give det en service, tror jeg, så jeg ved at uret er originalt hele vejen igennem.

Det kan du selvfølgelig sagtens gøre, men som andre har antydet ovenfor, så mener jeg ikke det er nødvendigt. Du har stadig ikke tydeligt sagt, om certifikatet er det originale fra Rolex, men hvis det er kan du også nogenlunde vurdere, hvor gammelt det er, og derfor om det er service-modent. Som hannover skrev ovenfor kan det snildt gå 5 år, og sikkert også 10 år uden service.

Vi vil gerne se et billede!

/Bjørn.
Svar
#15
Certifikatet er det originale fra Rolex, hvor jeg kan se at det er købt hos Klarlund juli 2002.

De numre der står på certifikatet; jeg ved det ene er modellens nr. hvad er de andre?
Der er et nummer der starter med K og så 6 cifre i højre hjørne, (når certifikatet er foldet sammen) og i venstre hjørne (når certifikatet er foldet sammen) et nummer på 5 cifre, hvad refererer de til, og burde et af dem kunne findes på uret også?
Svar
#16
Det nr som starter med k er serie nr. Det skal serne stå bag lænke eller rem kl 6.

Det på 5 cifre er ref nr, det er en form for modelnr Icon_e_smile
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
#17
Okay, når du skriver bag, hvor er vi så henne???
På låsen på lænken, står cl 10 steelinox og så et 5 cifret nummer
men det nummer fremgår ikke af certifikatet...

Jeg kan simpelthen ikke finde andre numre... skal det stå på selve kassen?
Svar
#18
På certifikatet står der 3 numre og
k nummeret = et serienummeret,
det 5 cifrede = ref.nr./modelnummer,
og så er det et 6 cifret til, hvad er det for et nummer?
Svar
#19
Du kan kun se numrene fra certifikatet hvis du tager lænken af. Oppe ved 12 står det femcifrede typenummer og nede ved 6 står serienummeret (bogstav og cifre). Lænken har også et separate typenummer, som (så vidt jeg husker) ikke fremgår af certifikatet.

Du kan roligt nyde dit ur som det er - hvis det taber/vinder op til omkring 15 sekunder i døgnet, og hvis det kan gå godt 1½ døgn uden at du har det på, så er der ikke nogen grund til at overveje service endnu. Jeg har et Rolex fra 2003, og det er stadig på toppen.

/Bjørn.
Svar
#20
Åh kommer til at tænke på at urkassen blev skiftet i 2006 hos Klarlund, da den var blevet skadet, så flytter man formentlig ikke numrene med over. Ville i få verificeret så?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)