HASTER, nyt, brugt ur.
#1
Hej eksperter,

jeg har nu endelig fundet, efter lang tids søgen,
et brugt Rolex, som passer til min smag, og prisen er fornuftig synes jeg.

Jeg skal lige have et par fif med på vejen.

Uret er hos Juveler Edmund Arnold, i Skoubogade, jeg har været inde under forummet good/bad guys, men der er kun en enkelt anmeldelse af butikken, den er positiv.

Jeg har følgende spørgmål, som jeg håber i kan svare mig på, inden i morgen, da det formentlig er der jeg handler...

1. Er der nogle af jer der har erfaring med butikken?

2. Hvad skal jeg være opmærksom på, (uret er et Yachtmaster midsize G/S fra 2002, med certifikat fra Klarlund.)

3. Hvad skal der ellers følge med ?

4. Skal jeg få det verificeret uret andet sted, eller hvad ville i gøre?

5. Jeg er ikke klar over om de selv udfører service på ure, kan/Skal jeg forlange at det bliver serviceret inden jeg køber det?

Det var vist mine spørgsmål, håber i vil bruge 5 min. af jeres aften til at hjælpe en ukyndig:-)

På forhånd tak.
Svar
#2
Flere har sagt god for denne butik, Bla. Morgan som er tidligere mod. her og er Rolex og Tudor ekspert. Du løber ikke ind i nogle problemer her.

Jeg ville ikke bruge tid på at vertificere det andet steds...
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#3
HG Skrev:Flere har sagt god for denne butik, Bla. Morgan som er tidligere mod. her og er Rolex og Tudor ekspert. Du løber ikke ind i nogle problemer her.

Jeg ville ikke bruge tid på at vertificere det andet steds...
+1 og nej - du kan ikke kræve service med i prisen - det er der taget hensyn til, men du kan da høre hvordan maskinen har det og hvornår de mener den sidst havde service. Over 5 år - så vil den nærme sig, men den kan også gå både 5 og 10 år mere uden problemer og større risiko. Det må du ha med i din prisvurdering.
Ellers lyder det fint
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
hulvej Skrev:2. Hvad skal jeg være opmærksom på, (uret er et Yachtmaster midsize G/S fra 2002, med certifikat fra Klarlund.)
.
At det er Yachtmaster midsize!!! jeg ville nok kigge efter en Fullsize du kommer til at mangle kassen
Svar
#5
Du skal skal sikre dig at certifikatet fra Klarlund er det originale Rolex certifikat og ikke Klarlunds ægthedsbevis.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#6
KlausM Skrev:Du skal skal sikre dig at certifikatet fra Klarlund er det originale Rolex certifikat og ikke Klarlunds ægthedsbevis.
Mvh
Klaus
Det er jo mere et prisspørgsmål. Hvis du skal sælge videre inden for nogle år, er alle original papirer af en vis betydning for prisen.

Er det for at eje uret bare, så har jeg ikke hørt om et Klalund ægthedsbevis som ikke var korrekt bedømt - så JA hvis det er prisen, som vi ikke kender men ellers, er det ikke vigtigt.
Der mangler ofte original papirer på ure - Dér er et ægthedsbevis fra Klarlund da godt at have med.

Med en juvelerforretning som Morgan har givet "thumbs up" ville jeg tror du kunne få returret, hvis ikke uret var ægte hele vejen igennem i øvrigt.
Prøv uret på armen og vær sikker på, som andre har skrevet, at "mid-size" (var det vel), ikke virker for lille for dig. På en del er det helt fint, andre vil i disse år ha mere størrelse - og atter andre benytter det faktisk til dameur. Der er ingen regler, men ha det i tanken
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Det er jo altid et spørgsmål om pris. Da vi ikke kender prisen er det lidt vanskeligt at svare hvad der skal følge med. Det korte svar er at uret skal være der.
Iøvrigt kan ægthedsbeviset, hvis det er det der er tale om ikke bruges til noget som helst med mindre man selv har fået uret verificeret.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#8
Mht service kan du altid kræve dette udført som en del af en handel. Igen kommer det an på hvad du skal give og hvad garantien lyder på. Udfører sælger selv service kan du forhandle næste service ind i aftalen.
Skulle jeg købe uret ville jeg have certifikat med samt æsker, foldere og tags. Så står du bedst skal du sælge igen. Jo mere komplet en pakke jo bedre.
Held og lykke med din handel.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#9
Tak for alle jeres svar...
Nu føler jeg mig lidt mere klar:-)

Det skal lige siges at jeg er en pige på 29 år, hvorfor midsize vil være god til mig, håber jeg i er enige i...

Jeg fik at vide at der er certifikat, så mon ikke det er det originale?

Men jeg får at se om et par timer.
Svar
#10
Hej,

Jeg har handlet med dem derinde og ingen problem i det!

De giver iøvrigt 1 års garanti!

Fede ure til konkurrence dygtige priser - det danske markede taget i betragtning i hvert fald!

Det er lige før jeg tror du kan "låne" certifiktatet af dem en ½ time, hvis du vil løbe ned til Klarlund med det... Om ikke andet med et lille depositum i pant!

God handel

Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)