Afstemning: Er Omegas cal. 8500 pengene værd i forhold til cal. 2500?
Ja
Nej
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 04-01-4376
 
Er Omegas cal. 8500 pengene værd i forhold til cal. 2500?
#1
I en tråd på et andet forum, har der udfoldet sig en energisk og langvarig debat.
Trådstarter har vendt og drejet sit Rolex (og navnlig prisen), og eftertænksomt spurgt: .... Ja, hvad er det man betaler for ???

I debatten, der nu har strakt sig over 4 sider, er der kommet overordentligt mange vidende og indsigtsfulde svar.
Selv har jeg ikke deltaget, da min viden, interesse og research er utilstrækkelig - men pludselig var der noget jeg kunne bruge og forholde mig til:
Mads Gjødesen Skrev:Baun du undlod på fantastisk vis, at kommentere på, om Omegas cal. 8500 er pengene værd i forhold til cal. 2500?!
... og det kunne jeg da godt tænke mig at lodde stemningen om.

I min søgen efter lidt litteratur, vejledning og "læser service" om 8500, fandt Google et indlæg, der (ad omveje) gør sig til talsmand for, at Omega's kaliber 8500 er en fejltagelse.
... det var en holdning, der gav anledning til en ganske indgående analyse på Chronocentric: Jim moose: "Try this answer from M4tt on WUS, its a classic......."
Ganske meget, - og ganske inkarneret information om kaliber 8500. Og ganske illustrativt for engagementet, som ur interesserede lægger i deres passion.

CoAxial escapementets opfinder, George Daniels -måtte også lægge en overvældende indsats i udviklingen og patentering af sin opfindelse.
Samarbejdet med den traditionsbevidste og konservative schweiziske urindustri var umådeligt belastende.
Denne beskrivelse: Where George Daniels shopped the Co-Axial... er nærmest en ubrudt kæde af obstruktioner.

Jeg har ikke selv været i tvivl om et JA! - til, "at Omegas cal. 8500 er pengene værd i forhold til cal. 2500?" - Men hvad mener du?

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#2
Hej Geodoc

Selvfølgelig er Caliber 8500 langt finere og bedre end Caliber 2500, da 8500 er bygget op fra bunden af, af Omega, og 2500 oprindeligt er et gammelt Eterna værk, som er bygget om mange gange, jeg har til dato aldrig set en fejl på Caliber 8500, jeg har da set Caliber 2500 med fejl, men hvor mange kan jeg ikke lige huske. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: