Pludselig er der hævet fra min PayPal konto ...
Her til morgen, der har Onesuite.com hævet 30 USD fra min PayPal konto, men jeg har på intet tidspunkt bestilt noget fra dem, og jeg har så sandelig heller ikke selv "autoriseret" betalingen ... Icon_e_surprised Det er da ikke særligt betryggende Icon_e_confusedHar I andre prøvet noget lignende ?
De venligste hilsner, John
Svar
Virker skørt at svindle for $30 - men det kan selvfølgelig være en "føler" før de lænser den helt.

Jeg har aldrig penge på min paypal - har den bare linket til en kreditkort og bruger kun siden til at betale med for ebay-køb.

Paypal har en rigtig fin og funktionel metode til at anmelde mistænkelige bevægelser og gøre indsigelser. Ligemeget hvad er det jo ikke et lommetyveri og der er elektronisk dokumentation for det hele, så du skal nok får det tabte igen.

Der er selvfølgelig også den mulighed at det er en teknisk fejl - sæt hellere systemet igang.

Men til dit spørgsmål; nej, har aldrig oplevet det. Men hvis du søger på paypal + scam/cheat/fraud/not honest etc dukker der et hav af hadesider op hvor folk har så uhyggelige historier at man får lyst til at slette sin konto med det samme.
Svar
Vil anbefale dig at scanne din computer igennem med antivirus og en eller anden form for spyware cleaner (den her f.eks. [url]"http://www.superantispyware.com/superantispyware.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.superantispyware.com/superantispyware.html[/url]) og så ændre dit password efterfølgende.. man kan desuden anmelde sådan en form for unauthorized access til paypal, så man kan få sine penge tilbage Icon_e_smile
Svar
DanielG Skrev:Vil anbefale dig at scanne din computer igennem med antivirus og en eller anden form for spyware cleaner (den her f.eks. [url]"http://www.superantispyware.com/superantispyware.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.superantispyware.com/superantispyware.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;) og så ændre dit password efterfølgende.. man kan desuden anmelde sådan en form for unauthorized access til paypal, så man kan få sine penge tilbage Icon_e_smile
Der har du svaret JoePete. Nyt password med det samme, og anmeld med det samme til Paypal - så tager de sig af det. generelt: Tøm paypal konto hele tiden - Paypal kan være drilsk for sælger
Onesuite er, som du sikkert har checket, et selskab der sælger billig telefoni - Umiddelbart virker deres hjemmeside seriøs, så jeg tror det er en fejl, men noget kunne tyde på at der er et hul i din sikkerhed.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Joepete Skrev:Her til morgen, der har Onesuite.com hævet 30 USD fra min PayPal konto, men jeg har på intet tidspunkt bestilt noget fra dem, og jeg har så sandelig heller ikke selv "autoriseret" betalingen ... Icon_e_surprised Det er da ikke særligt betryggende Icon_e_confusedHar I andre prøvet noget lignende ?

Nej, har aldrig prøvet at der er blevet hævet uden autorisation. Meld det til Paypal og kryds fingre for at du får dine penge retur fra dem.
Svar
PayPal blev kontaktet omgående, og de har allerede svaret, at de er igang med at undersøge tingene. Skidt med de få penge, men det er mere det, at det kan lade sig gøre, som jeg er nervøs for, og så, som nævnt, om det kunne være en "føler", som er sendt afsted. Håber dog på, at det er en simpel fejl fra firmaets side ... men det vil jo nok vise sig ... Icon_e_confused

Nok lidt påfaldende, at dette sker, når mit antivirus abbonnement lige er udløbet, og jeg endnu ikke har fået det forlænget ... Icon_redface

Har nogle af jer erfaringer med at overføre penge fra PayPal til dansk bankkonto ?
Svar
Joepete Skrev:Har nogle af jer erfaringer med at overføre penge fra PayPal til dansk bankkonto ?
Ja, det er meget simpelt og virker fint. Jeg har aldrig penge stående på PayPal.....
Svar
Så er alle mine midler på PayPal kontoen "frosset" ... Icon_e_confused

PayPal har skrevet til mig, at de har konstateret "uatoriseret brug af min konto af tredie part". De har derfor valgt at indefryse alle midler, så jeg kun kan indsætte penge, men ikke hæve fra kontoen. I mellemtiden skal jeg så dokumentere adresse samt ændre og verificere en masse oplysninger. Håber det snart er i orden, for jeg har solgt lidt ud på det seneste, og vil jo gerne have lidt i ur-kassen igen ... Icon_e_sad
Svar
Joepete Skrev:Så er alle mine midler på PayPal kontoen "frosset" ... Icon_e_confused

PayPal har skrevet til mig, at de har konstateret "uatoriseret brug af min konto af tredie part". De har derfor valgt at indefryse alle midler, så jeg kun kan indsætte penge, men ikke hæve fra kontoen. I mellemtiden skal jeg så dokumentere adresse samt ændre og verificere en masse oplysninger. Håber det snart er i orden, for jeg har solgt lidt ud på det seneste, og vil jo gerne have lidt i ur-kassen igen ... Icon_e_sad
Hm - det ville jo være nyttigt hvis de kunne sige hvad der var sket - altså om det var deres systemer, eller at det var indbrud i den sikkerhed herhjemme
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, det er ikke mange ord, der bliver sagt om dét, John Icon_e_confused

Én ting må man dog lade PayPal: De arbejder hurtigt ! Jeg har lige fået besked om, at oplysningerne er blevet accepteret, og jeg har nu igen fuld råderet over mine penge - pyha *tørre sveden af panden smiley* Icon_razz
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)