Dejligt ur hos Lauritz
#1
Fint ur hos Lauritz - Lauritz sælger: Omega Automatic Chronometer Constellation

Billedet af urets forside ser således ud:
İmage

Billedet af urets værk ser således ud:
İmage

Lauritz beskriver uret således:
Omega Automatic Chronometer Constellation herreur i stål med 18 kt. guldkappe - safirglas - satineret urskive m/ streginddeling og datoviser.
Mekanisk urværk med manuelt optræk. Urkassemål: 3,5 cm. Nyere sort læderrem.
Uret fungerer, dog Lauritz.com garanterer ikke for funktionaliteten.


Det tjener Lauritz til stor ros, at billedmaterialet er så udførligt.
- Blot mangler billedet af bagkassens inderside. Havde dette været med, kunne den interesserede køber verificere alt om urets oprindelse.

Men at man "klodrer" et godt billedmateriale op med en sådan forvrøvlet tekst - er utilgiveligt.
# Safirglas! - på et ur fra 1966-67 mon dog?
# Datoviser! - Nej! - uret er ikke forsynet med en datoviser; men slet og ret med dato. Man kunne f.eks. have skrevet, "Dato rude kl. 3".
# Mekanisk urværk med manuelt optræk! - Med billedet af forsiden: "Automatic" og billedet af værket med en rotor så stor så stor????????

Såfremt auktionen var over en bådmotor, ville det svare til at ledsage et billede, der højt og tydeligt viser, "Four stroke" - med beskrivelsen, "2 takts motor".

Når et billedmateriale er så udførligt, ville det være befriende om Lauritz annoncerede:
Omega ur - jævnfør billedbeskrivelse. - Uret fungerer. Lauritz.com garanterer ikke for funktionaliteten.

Det bliver nok ikke bedre, så vi må nok indstille os på, at Lauritz har en ubrydelig tradition.
- nemlig at illustrere en vare nærmest perfekt, og derefter gribe dybt i en, tilsyneladende uudtømmelig, skuffe med svulstigt nonsens.

... Jeg lader rollen som den gamle vrisne mand ligge, og ønsker alle på forum, en solrig og opbyggelig Week End

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#2
Icon_razz Icon_razz Icon_razz Icon_razz Icon_razz

og skiven??? den ser original ud og er det nok også men stjernen sidder den ikke lidt hulter til bulder - eller er det bare fotovinklen?

vh baun
Svar
#3
Ja jeg ville også være bange for originaliteten med den stjerne - men det KAN jo være som du skriver fotovinklen, men hvis det ex var ebay uden retur, ville det billede holde mig borte.
oOg ja - Aktionsministeriet for gakkede beskrivelser har hittet igen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Det er jo muligt at kigge paa billedet med meget stor forstoerrelse. Den stjerne sidder ikke korrekt, men ellers ser den godt nok original ud (isaert "Constellation", det er en saa speciel skrift type), der er endda en smule patina. Svaert at sige. Jeg har lige koebt en Eterna, hvor jeg selv sider og taenker der er noget galt fordi indexerne staar saa skaevt. Men det synes de altsaa ikke hos forum.watchtime.ch, der kan gaaes ud fra at ind imellem udleveredes saadan noget selv i de gode gamle tider.
Skift ur, når du står op!
Svar
#5
olof Skrev:Det er jo muligt at kigge paa billedet med meget stor forstoerrelse. Den stjerne sidder ikke korrekt, men ellers ser den godt nok original ud (isaert "Constellation", det er en saa speciel skrift type), der er endda en smule patina. Svaert at sige. Jeg har lige koebt en Eterna, hvor jeg selv sider og taenker der er noget galt fordi indexerne staar saa skaevt. Men det synes de altsaa ikke hos forum.watchtime.ch, der kan gaaes ud fra at ind imellem udleveredes saadan noget selv i de gode gamle tider.
Nu må vi så lige ha et billede af den Eterna.
Vedr. Omega: Man kan jo ikke udelukke noget, men jeg tror ikke topmodellen constellation leveredes med skæv stjerne, så hvis det ikke er fotoet, ville jeg ikke nappe den. Den sidder nittet på, med tre huller gennem pladen, og ved redials, bliver den ofte limet på, på - og der ikke altid lige. Nittehullerne bør sidde helt lige, specielt på en cross hair model, som bestemt er noget af det mest re-dialede - grundet efterspørgslen, så: Sidder den rent faktisk ikke lige, så dømmer jeg re-dial, retfærdigt eller ej, men noget må man jo ha at gå ud fra Icon_e_smile
Billede af din Eterna PLEASE -(index hos dem sidder ofte med kun en nitte - og kan dreje om den nitte ved rengøring af skiven f.eks.) Sidder de direkte forskubbet - parallel forskudt, tror jeg ikke Eterna har udleveret det.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
hannover_dk Skrev:Nu må vi så lige ha et billede af den Eterna.
...
Billede af din Eterna PLEASE -(index hos dem sidder ofte med kun en nitte - og kan dreje om den nitte ved rengøring af skiven f.eks.) Sidder de direkte forskubbet - parallel forskudt, tror jeg ikke Eterna har udleveret det.

vh

Jajaja, nu kommer et:

İmage

Det er saelgerens billede, hvor det ikke kan ses Icon_e_biggrin . Jeg koebte den fordi den ellers saa ud til at vaere i god tilstand, ogsaa bagsiden, og jeg synes disse smaa ridderborg taarne seer godt ud.

İmage

İmage

Proev at kigge paa den paa klokken 6 f.x.
Lad mig lave et nyt billede i eftermiddags, direkte fra forsiden. Det er enten selve indexes, eller de smaa dots med lysfarve udenom (altsaa nogle af dem), som er skaev. Paa den anden side blev henvist til, at det ikke er saa nemt at finde den rigtive skrift type til "KonTiki"-Skriften. Derfor er den sandsynligvis aegte. jeg ved det ikke, men man burde taenke den havde ikke forladt Eterna fabriken saadan - lige som i ovenstaaende eksempel.
Skift ur, når du står op!
Svar
#7
Saa er der flere billeder, lige lavet. Det kan ikke godt ses paa billederne, bortset fra paa 6 - men maaske har Du ret, og den kan drejes en smule i position igen. Uret skal blive renset alligevel. Det er jo ogsaa de 5 kugler - eller er de ogsa "nitte-hoveder" som kan tages af?
Men I kan tro: Paa 1 og paa 12 sidder lys farve punkterne ikke korrekte. Naa, jeg skulle maaske lade vaere nu... Icon_e_biggrin
Jeg kan ellers lide den meget godt. Koebt i Mexico. Jeg fik endda en smule penge tilbage, da jeg beklagede mig over skiven (blev solgt som "mint original") Icon_redface . Og jeg fik den leveret udom tysk skattevaesen, han havde skrevet en vaerdi af 10 € paa. Icon_mrgreen

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

God Weekend!
Olof
Skift ur, når du står op!
Svar
#8
Jeg tror den har været under behandling af en eller anden art. De der "ridderborgstårne" er hos Eterna ofte beregnet til at fastholde en sten. Det kan være sort Onyx eller farvede sten. Jeg er ikke spor 100% på det men jeg tror der har været noget i tårnene (en lang markering - ex sort eller blå sten - ikke et kors men en lang - Jeg kan sagtens tage fejl, men ofte er det sådan. Det er formålet med de ophøjede dele at kunne fastholde markeringen. Bare at have ophøjede tårne kender jeg slet ikke fra Eterna?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
hannover_dk Skrev:Jeg tror den har været under behandling af en eller anden art. De der "ridderborgstårne" er hos Eterna ofte beregnet til at fastholde en sten. Det kan være sort Onyx eller farvede sten. Jeg er ikke spor 100% på det men jeg tror der har været noget i tårnene (en lang markering - ex sort eller blå sten - ikke et kors men en lang - Jeg kan sagtens tage fejl, men ofte er det sådan. Det er formålet med de ophøjede dele at kunne fastholde markeringen. Bare at have ophøjede tårne kender jeg slet ikke fra Eterna?

vh

Naa, det havde jeg nu ikke taenkt, og selv om Du kunne have ret, det tror jeg ikke. Det kan ikke ses saerlig godt paa billederne her, men en simpel lang sten passer ikke, fordi der er et trin i midten - hvorfor skulle de have gjort saadan noget, det er jo kompliceret at lave saaden en sten. Det bliver altid ved med at vaere spaendende med de gamle ure. Icon_e_biggrin
Skift ur, når du står op!
Svar
#10
olof Skrev:Naa, det havde jeg nu ikke taenkt, og selv om Du kunne have ret, det tror jeg ikke. Det kan ikke ses saerlig godt paa billederne her, men en simpel lang sten passer ikke, fordi der er et trin i midten - hvorfor skulle de have gjort saadan noget, det er jo kompliceret at lave saaden en sten. Det bliver altid ved med at vaere spaendende med de gamle ure. Icon_e_biggrin
Jeg er heller ikke spor sikker. Jeg har en Eterna med nogenlunde samme markeringer - også sådan et slags tårn - hvor der er en sten/glas lignende markering i dem - men de er ikke 100% magen til, så jeg er slet ikke sikker. Vist er de spændende de gamle ure i alle fald Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)