Nopanic Skrev:Jeg tror ikke det er en fejl, for den køre som den skal.
Måske den skal strammes ?
Vildt nok. Vi hører det som, at Rolex har lavet det ultimative dykkerur og kun tænkte på dykkere og gav p...... i om det blev smart og mode og hvad ved jeg, og så mener du, at kransen kan flytte sig ved lette berøringer? Absolut interessant.
Ja den skal strammes og det skal kunne være så den absolut ikke flytter sig uden man meget aktivt vil det - og på garantien, hvis det på nogen måde skal være funktionelt som dykkerur.
Normalt ville et sådan ur skulle have kransen trykket kraftigt ned for at den skulle flyttes, eller have en låsbar krans. Sørgeligt hvis det virkeligt er et mere generelt problem for DS
Det med løs krans er langt værre en manglende lumen for en dykker (den gang dykkere brugte den slags ure som vigtigste sikkerhed). Er man langt nok nede, er der mørkt, og man har lygte med, og kan lyse på uret og kransen - hvis man lige skal se neddykningstiden - men får man skubbet kransen og bliver nede 20 min for meget på stor dybde, er den rigtigt gal.
Da kransen nok kun kan gå en vej - kan den, med mindre den er helt gal, nok kun gå til at vise, at man skal op før tiden, men det er jo også helt tåbeligt for folk der dykker dybt.
Lad os gerne høre om andre oplever kransen som sikker i sin låsning eller ikke?
vh