PayPal og sikkerhed?
hannover_dk Skrev:Hvis du rapporterer den sælger til Paypal tror jeg han får smæk i den bare.
vh
Det er en meget normal ting. Jeg har masser af gange læst i salgsannoncer at betaling skal sendes via PayPal som gave.

Kim T.
Svar
Kim T Skrev:Det er en meget normal ting. Jeg har masser af gange læst i salgsannoncer at betaling skal sendes via PayPal som gave.
Det kan jeg næsten forstå. Sælger blev 'pissed' på mig Icon_redface Men nu ved jeg det til næste gang...
Svar
Ja, det kunne jeg næsten forstå på teksten i salgsannoncen Icon_e_wink

Kim
Svar
Sociologen Skrev:
Kim T Skrev:Det er en meget normal ting. Jeg har masser af gange læst i salgsannoncer at betaling skal sendes via PayPal som gave.
Det kan jeg næsten forstå. Sælger blev 'pissed' på mig Icon_redface Men nu ved jeg det til næste gang...
Må håbe at han ikke kalder dig en "Villain". Det gør det en hel del sværere at handle derover.....
Svar
Skriv venligt til Paypal og beskriv historien - og mas ham hvis han giver dårligt feedback. Der er masser af mennesker som omgår systemer. De er ikke alene system omgående - de svindler helt enkelt. Paypal blacklister ham - og er meget effektive til at efterspore hvis han prøver via anden email og andet.
Jeg har mange gange sagt NIX til krav om 3-4 % og også prøvet kravet om det skal være gave. Der er ingen af dem jeg var oppe mod der ville have vrøvl med Paypal.
Jeg kunne godt lide at vide hvad vitsen er med "gave". De tjener jo ikke, for Paypal tager gebyr, men omvendt - kan de være så fjollede, at det er for at snyde i skat? (ja jeg har fået penge 125 gange over paypal men det er ikke varer, det er gaver kan i selv se kære skattevæsen)
Der må være en bedre grund?? Er det for at man ikke skal kunne bede Paypal tilbageholde beløbet grundet fejl ved varen?? Jeg kan tro det faktisk. Som gave kan man jo nok ikke få låst beløbet. Som vare/auktions betaling, kan det ret let låses og refunderes hvis der er noget galt med varen eller beskrivelsen. Endnu en god grund til ikke at acceptere svindel

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Der må være en bedre grund?? Er det for at man ikke skal kunne bede Paypal tilbageholde beløbet grundet fejl ved varen?? Jeg kan tro det faktisk. Som gave kan man jo nok ikke få låst beløbet. Som vare/auktions betaling, kan det ret let låses og refunderes hvis der er noget galt med varen eller beskrivelsen. Endnu en god grund til ikke at acceptere svindel

vh

Tror du rammer hovedet på sømmet der Hannover.
Svar
hannover_dk Skrev:Der må være en bedre grund?? Er det for at man ikke skal kunne bede Paypal tilbageholde beløbet grundet fejl ved varen?? Jeg kan tro det faktisk. Som gave kan man jo nok ikke få låst beløbet. Som vare/auktions betaling, kan det ret let låses og refunderes hvis der er noget galt med varen eller beskrivelsen. Endnu en god grund til ikke at acceptere svindel
Meget plausibelt. Kan fint følge dit ræsonnement. Hvis det er tilfældet, ja så er det ikke en betalingsform (altså 'Som gave'), jeg vil acceptere. Tak for advarslen Icon_e_smile
Svar
Husk nu lige på at der også fra sælgers side er en skepsis over for div. tåbelige købere som vi alle kender (ikke ment på dig Sociologen). Har sælger top referencer forstår jeg udmærket at han ikke "gider" andet end bankwire eller paypal med listning som gave. Foregår betaling over paypal og køber er en snyder, kan han jo bremse betalingen, selv om uret er tip top. Det er påstand mod påstand mellem køber og sælger.

Så personligt har jeg fuld forståelse for sælger her, hvis han har top referencer. Man må som køber være den der tager chancen, og er man ikke klar til det, skal man købe face to face. Er personligt lidt trætte af folk, der på den ene side gerne vil spare en masse penge ved at købe brugt og over nettet, men som omvendt ikke repsekterer gode referencer og vil have sælger giver en masse garantier og sikkerheder Icon_rolleyes Til dem kan jeg kun sige: Køb nyt hos en AD eller face-to-face.

Dette var ikke ment som noget personligt angreb på Sociologen eller andre, men blot at man som køber skal gøre sig sine forbehold INDEN man handler og også respektere gode seriøse sælgere inden man begynder at handle Icon_e_wink

/Mads
Svar
Jeg havde en dialog med en meget bekymret køber fra Norge på et tidspunkt.

Han ville gerne købe et Constellation, men var ikke meget for at flytte penge over på min konto før jeg sendte uret.

Ok, sagde jeg, men jeg tør godt stole på dig så jeg sender uret, så kan du returnere hvis du vil eller betale.

Jeg sendte uret - og modtog penge på bankkontoen.

........ Livet er for kort til at mistro enhver.

vh baun
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Foregår betaling over paypal og køber er en snyder, kan han jo bremse betalingen, selv om uret er tip top. Det er påstand mod påstand mellem køber og sælger.

Så personligt har jeg fuld forståelse for sælger her, hvis han har top referencer. Man må som køber være den der tager chancen, og er man ikke klar til det, skal man købe face to face.
/Mads
Jamen godt nok også at se det fra sælgers synspunkt, men køber kan jo kun fastlåse - og så returnere uret - med bevis for det - ellers bliver der jo åbnet. Det tager tid for sælger, men PayPal lader ikke køber beholde uret og konfiskerer pengene.

At det er køber der skal være den der tager chancen - og ikke sælger, ja det må hver og en afgøre med sig selv. Jeg er enig i, at topreferender hjælper meget - men hvorfor så Paypal og som gave? Der er da ikke skygge af tvivl om at det er svindel i forhold PayPal regler, og det kan jeg kun forholde mig til som "ikke i orden"

Jeg har købt en del ure med direkte bankoverførsel og er aldrig blevet snydt, så jeg er enig i at topreferencer hjælper og kan så godt være den der tager chancen, men er sælger fuld af topreferencer og vil sælger ikke bruge PayPal, så kan han da bare kræve bankoverførsel - simplet og enkelt, og let at gennemskue for køber. Ikke noget med betaling som gave tak.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)