Zenith guldur - men hvilket ?
#1
Jeg er ved at hjælpe en ven med at finde ud af hvilket ur det er han har liggende i skuffen.

Det eneste der står i det er Zenith Automatic Deluxe.

Det er lidt svært at se på billedet - men i bunden er det datoen der er "skåret" ud i rammen og glasset forstørrer datoen.

Det virker fint. Starter med det samme det sættes i bevægelse.

Hvis nogen kan komme med en forsigtig vurdering ville det da også være fint.

På forhånd tak for hjælpen.
Svar
#2
Det var ikke lige de bedste billeder. Det ser umiddelbart ud til at være et dameur? Hvor stort er uret og hvor stor er den synlige del af skiven?

Hvis det er et dameur, så vil meget afhænge af materialet. Er det f.eks 18 K guld, ja så er det meget bedre end forgyldt. Stål synes jeg ikke det ligner.

Guldmærker KAN være på indersiden af bagkapslen, men Zenith har ofte teksten ude, selv på guld. Der kan også kigges efter guldmærker i lænken f.eks.

Der er ikke meget salg i gamle dameure. Du kan jo prøve at høre f.eks Krognos på Frederiksberg alle hvad han mener. Jeg vil sige guldværdien hvis det er rigtigt guld massivt - og hvis ikke, så taler vi nok under 500 kr desværre.

Det er et specielt ur, og et sjovt ur, så en liebhaver - og Zenith har liebhavere og havde en god periode i de helt gamle dage, og en mindre god mellemperiode, og så igen god fra ca 1990 - vil muligvis kunne sige meget mere, og give bedre pris.
Billeder - bedre - af inderside og værk vil også hjælpe, men lad være med at ridse det, lad en der kan åbne det stå for det.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)