26-05-2010, 08:49 PM
hannover_dk Skrev:Jeg tror heller ikke det er dykkere som har sagt de skulle op i 47 mm - med skive som et 38 mm ur og krans for resten.
Jeg fastholder påståeligt, at det er et glimrende ur til dykning, men at størrelsen først og fremmest har med mode at gøre. Det er der da intet galt i. Masser af mennesker vil ha +44 mm - DS er godt eksempel og også et strålende dykkerur no dobut - det er mit eget IWC 3536 på 42 mm da også - de bliver ikke dårligere eller specielt bedre at dykke med om de har Rolex sea-dweller størrelse eller de idag mere moderne større diametre.
Som min gamle ven dyrehandlere sagde til sine kunder når de spurgte om hans kanariefugleblanding var sund - "Udviklet af lægerne bruges på hospitalerne".
Det kan godt være der har været dykkere med i udviklingen af Oris 47, men nok så meget markedsføringsfolk. Den tror jeg ikke vi kommer længere med eller skal gøre os håb om enighed om, and so what?. Det er jo ikke en krig om størrelse, men om den ene eller anden begrundelse, som da måske kan være lidt uvæsentligt for os herinde, vi er jo ikke dykkere sådan generelt, men bare glade for ure, store og/eller mindrevh
Alt fra Rolex SD og deromkring og op, er godt at dykke med, bare de er vandtætte - kan optrækkes manuelt -og har en god krans. Det har Orisen f.eks. dermed er den absolut moderne og OK
vh
Man kan sagtens holde fast i at størrelsen på dykkerurene kun er mode og det gør du også hannover
men der er altså lavet store dykkeure længe før det blev moderne feks. af Panerai da de slet ikke lavede ure til civile så der altså også noget historie med i billede
og en (tror jeg) general accept af at dykkerure må godt være store.
Så er det jo klart at finde producenterne ud af at det ligefrem er mode med store ure ja så vil der komme flere store ure på marked (her iblandt også dykkerure)
men det ændre jo ikke på historien
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)