24-05-2010, 09:23 AM
To mr Korsbak and mr Hannova.There is nothing wrong with both of you.Maybe you both have had a bad day why not leave it at that?We all say things now and again that can be taken the wrong way look at me.
Willy
|
Til Jacob
|
|
24-05-2010, 09:23 AM
To mr Korsbak and mr Hannova.There is nothing wrong with both of you.Maybe you both have had a bad day why not leave it at that?We all say things now and again that can be taken the wrong way look at me.
24-05-2010, 11:34 AM
Jeg syntes også at i begge to er nogle gode drenge
I ser bare ikke ens på det med store ure og det er jo også cool nok , jeg ser det ikke som påstålighed mere at i begge bare er ivrige om jeres ure og deres størrelser og det er da ikke noget galt i bare man ikke misforstår tonen. Jeg er selv kendt for at "forsvare" mine mærker Den med Morgan kan jeg ikke se kommer fra noget i tråden så det vil jeg ikke sige noget om,hvis det er noget som i ikke vil dele med os andre er det også fair nok
24-05-2010, 12:59 PM
jacob jensen Skrev:Den med Morgan kan jeg ikke se kommer fra noget i tråden så det vil jeg ikke sige noget om,hvis det er noget som i ikke vil dele med os andre er det også fair nokDen kom fra mig i mit første (sure) svar - at det ikke nytter noget at blive personlige - som jeg opfattede det som en af de ting der som jeg så det, drev Morgan i hi. Jeg tog det væk da jeg ret beset ikke har noget hold i hvad den egentlige årsag var. Thats is. Jeg har intet problem med at Korsbæk fastholder sit dykker synspunkt, men bliver lidt ærgelig når det så fører til, at jeg er det mest påståelig og skal være glad for min samling dameure. Påståelig ja - men vel ikke spor mere end monsieur Korsbæk i sin fastholden af synespunkter, og meget af snakken gik jo på rent praktiske dykkerforhold. Man kan efterfølgende sige, at det egenlig er mærkeligt at der ikke er nogen der tager Omega Speedmaster Mars projekt op som dykker ur, med andre ord laver en ekstra stor krans for let aflæselighed og indstilling, og mon ikke kan også der kunne lave pushers med gummi membran som aktiverede de egentlige pushers i fuld vandtæthed. Det kunne da egentlig ha været en udfordring. Man kan jo købe kasser tilpasset mange kameraer, hvorfor egenlig ikke til ure, så de blev helt vandtætte - på en smart udseende måde tilpasset den enkle model, hvis man ville have noget stort at læse på, og en ekstra forsikring? (svaret er nok, at det er noget pjat for der findes så mange helt tætte ure, og pushers skal ikke bruges, men alligevel vh vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
26-05-2010, 02:55 AM
Hej
Oris har lavet deres Pro Diver i samarbejde med professionale dykkere, og ikke kontormus, så hvorfor mon størrelsen, det er nok fordi at det er nødvendigt for dykkeren, for havde det været for kontormusens skyld, tror jeg aldrig det ur havde været over 47 millimeter, men uret er med chronograph, og hvis det er for lille i diameter flyder det nok lidt ud for en dykker, men selvfølgelig ikke for en kontormus, så derfor er Oris Pro Diver ikke en desk diver, men et super professionelt dykkerur, og til Hannover jeg nyder at se billeder af dine herreure i kun 38 millimeter især dit signatur ur, jeg er iøvrigt selv ejer af et Rolex herreur i kun 31 millimeter fra 1942 af, så intet ondt omkring dine ure fra min side af. MVH Peter
26-05-2010, 03:54 PM
peter Skrev:Hej Der skal da nok findes dykkere som synes det er herligt at svømme rundt med et gigantisk ur, ligesom der sikkert også findes kontormus som synes det ser godt ud med et ur, der evig og altid kommer i karambolage med skjortemanchetten. Hilsen Kristopher
26-05-2010, 04:02 PM
Helt personligt tror jeg nu også at dette samarbejde om at lave den ultimative klokke idag (ikke kun for Oris men for mange mærker) handler mere om markedsføring end noget som helst andet. Præcis som med Omegas samarbejde med Agent 007. Hverken mere eller mindre.
Tidligere, da urene rent faktisk gjorde fyldest som et helt nødvendig og væsentligt instrument for dykkere, piloter oa. gav det god mening, men det var dengang! - og dengang var dykkerure som fx Rolex sub. store nok. Men ok - enhver er salig i sin tro. vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
26-05-2010, 04:21 PM
Oris dykker ure er som peter siger laver i samarbejde med rigtige seriøse dykkere og selvfølge bliver det brugt i marketing afdelingen når ure skal sælges
alt andet vil jo være tosset,så kan man have en personlig holding til de ure men i en eller anden grad er der sagt ok for dem hos fagfolk. Det vil jeg på ingen måde sammenligne med når Omega bruger James Bond når en Seamaster skal forherliges den slags reklamer finder jeg ærligt talt en smule plat,han har det ur på af en grund PENGE. Det kan ikke sammenlignes med at du gå i samarbejde med en person (her dykker folk ) om at udvikle et ur jeg ved godt der er penge med i billede her også men setupet er altså et helt andet.
26-05-2010, 04:25 PM
peter Skrev:Hej Citat:Every watch brand who make so called Pro Divers have their own pet diver bought and paid for to endorse their fantastic diver.So i do not take any notice what so ever about their advertising piss.It is just like a film star selling washing powder it is all paid for bullshit.If you want to find out what divers really use go on the net or ask a diver who dives for a living.A good place to start would be a oil rig diver.I read on a english site that nearly all the pro rig divers use a rolex as their back up dive watch.Maybe we have a diver on this site who can help us with this?And to be honest i think watches the size of the Oris look ridiculous on most people.Look what happened to the U-Boat watch they cannot give them away today.And if the Oris is a desk top diver then you need a fucking big desk.
26-05-2010, 04:41 PM
Jeg er som sagt helt klar over at der er penge ind over willy
det er ganske enkelt umuligt at komme uden om idag og det jeg har jeg heller ingen problemer med. Jeg mener også at have læst et sted at mange industridykker har et Rolex som back up det er da helt klart også et godt valg det har vist sig værd over mange år,er billigt at servicer og kan bruges når de også er i land Men stadigvæk mener jeg der er stor forskel på at tage en model som er lavet i forvejen,stille en stor pose penge hos Bond bagmændene og så ellers bruge tusindevis af $ på at sige Bonds choice,holdt op imod en model som du laver i samarbejde med en mere eller mindre kendt dykker. Så kan man altid snakke frem og tilbage om hvor meget indflydelse han har haft,om det er ur "rigtige" dykkere ville bruge eller om der er tale om endnu en diskdiver pakket ind i en god dykker historie. Størrelserne på disse ure og om de passer på armen er jo en personlig ting jeg syntes dog stadigvæk at det er vigtigt lige at huske på at andre mærker har lavet store diver uden at de bliver poundet,der er også noget historie bundet op på dykkerure=stort ur. Om så kan kan lide det eller ej
26-05-2010, 04:48 PM
willy Skrev:Every watch brand who make so called Pro Divers have their own pet diver bought and paid for to endorse their fantastic diver.So i do not take any notice what so ever about their advertising piss.It is just like a film star selling washing powder it is all paid for bullshit.If you want to find out what divers really use go on the net or ask a diver who dives for a living.A good place to start would be a oil rig diver.I read on a english site that nearly all the pro rig divers use a rolex as their back up dive watch.Maybe we have a diver on this site who can help us with this?And to be honest i think watches the size of the Oris look ridiculous on most people.Look what happened to the U-Boat watch they cannot give them away today.And if the Oris is a desk top diver then you need a fucking big desk. Enig, man skal ikke lade sig narre af at visse mærker køber sig til promovering uanset om det er dykkere, astronauter, filmhelte eller racerkørere. Hver mærke vælger sin "mand" fordi de prøver at nå Deres målgruppe. Nogen reel betydning har det ikke. Skulle man endelig være obs. på dette skulle man vel vælge et mærke som slet ikke promoverer sig. Så betaler man da i det mindste ikke for det. Når prof. dykkere bruger Rolex (og det gør de sikkert) kunne det også blot være udtryk for at netop Rolex er svaret på hvilket image disse dykkere mener passer til dem. Jeg tror vi må erkende at idag (år 2010) er uret mest en pynte og image ting - ikke for alvor et betydningsfuldt instrument, hvor pålidelighed er alfa og Omega vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|