Vurdering af Rolex Explorer II Orange Hand 1655
Mads Gjødesen Skrev:Det er et meget fint ur du har arvet. Kan se den har MKII skive (pga. bla. T SWISS T i bunden). Lynetten er også MK II pga. fat font og centreret tekst. Kassen er med brede kronebeskyttere og sekundviseren er med lum-dot. Alt dette er sort snak for dig, men vigtigt med samlerøjne, da alle delene skal matche med hinanden for at det spiller Icon_e_wink Jeg vil gætte på dit ur er fra mellem 1974-1976 med serie nr. 3,8-4,6 mio? Du kan tjekke det ved at afmontere lænken og kigge nummeret mellem hornene.

Anyway alle delene matcher og er de oprindelige, og alt ser ud til at være i meget fin stand. Det betyder meget for værdien. Jeg ville gerne have et par billeder ind fra skrå af hornene for at se, hvor meget materiale der er på kassen. Er uret serviceret og poleret gennem tiden?

Ud fra billederne vil jeg skyde det til en værdi på mellem 80-95.000 kr.

/Mads

Helt enig Mads,

Ser tilmed upoleret ud, lækker klokke! Icon_razz

Mvh Henrik
İmage
Svar
Sikke dog et skønt ur til minde om morfar - Kan vi få lidt om de to andre Rolex ure han havde - og som han vekslede mellem?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mads Gjødesen Skrev:
gmt-geek Skrev:Den ser ret original ud, dog vil jeg sige at skiven nok er skiftet til en ny ved et evt. autoriseret Rolex service - dermed ikke sagt at den ikke er original Rolex, bare ikke fra urets fødsel, men det kan godt være lidt svært at se på de pix der, så måske jeg tager fejl...

Det er en MKII skive og ikke en replacement. Til orientering er 1655 replacement skiver med "T SWISS<25 T" eller bare "SWISS".

/Mads

Enig mads - jeg havde ikke forstørret billederne før... Icon_e_biggrin
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Det er et meget fint ur du har arvet. Kan se den har MKII skive (pga. bla. T SWISS T i bunden). Lynetten er også MK II pga. fat font og centreret tekst. Kassen er med brede kronebeskyttere og sekundviseren er med lum-dot. Alt dette er sort snak for dig, men vigtigt med samlerøjne, da alle delene skal matche med hinanden for at det spiller Icon_e_wink Jeg vil gætte på dit ur er fra mellem 1974-1976 med serie nr. 3,8-4,6 mio? Du kan tjekke det ved at afmontere lænken og kigge nummeret mellem hornene.

Anyway alle delene matcher og er de oprindelige, og alt ser ud til at være i meget fin stand. Det betyder meget for værdien. Jeg ville gerne have et par billeder ind fra skrå af hornene for at se, hvor meget materiale der er på kassen. Er uret serviceret og poleret gennem tiden?

Ud fra billederne vil jeg skyde det til en værdi på mellem 80-95.000 kr.

/Mads

Hej Mads.
Tak for dit svar. Uret har aldrig været poleret eller været til service så vidt jeg ved. Som jeg skrev tidligere så kunne de se hos Rolex i herning at der ikke havde været åbnet for kassen og skruet i den.

Men jeg tog lige et par billeder fra skrå. Så jeg håber at det er det du mener. Men uret starter med serienummer 3,7 mio. Så den må være fra før 74'.

İmage
İmage

Jeg håber at du kan bruge billederne. Ellers må jeg tage nogle nye.

Mvh

Thomas
Svar
hannover_dk Skrev:Sikke dog et skønt ur til minde om morfar - Kan vi få lidt om de to andre Rolex ure han havde - og som han vekslede mellem?
vh

Jeg har desværre kun det ene. De sidste 2 røg til andre familie medlemmer.
Svar
Hvis du siger det ikke har været poleret trækker det bestemt prisen op i top. Det er bestemt noget samlere værdsætter. Så er billeder overflødige. Ellers ville jeg gerne have haft nogen af ydersiderne, da de jo oftest er de mest udsatte forridser og dermed ofte også poleret.

Hvis det er 3,7 mio. SN er det et af de første med lum-dot sekundviser og brede kronebeskyttere på kassen. De blev indført omkring 1974, så derfor mit gæt lå i det område. Det passer stadig ok med MKII delene. Har du en datokode på lænkens lås så vi kan tjekke om det også er den oprindelige?

Kan du evt. finde ud af hvilke to ure det var han havde, eller er de røget så langt ud i fjern familie at det ikke kan opspores? Tænker bare at start 70´erne er et interessant område og er det et Daytona eller Seadweller taler vi jo +100.000 kr. ure.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Hvis det er 3,7 mio. SN er det et af de første med lum-dot sekundviser og brede kronebeskyttere på kassen. De blev indført omkring 1974, så derfor mit gæt lå i det område. Det passer stadig ok med MKII delene. Har du en datokode på lænkens lås så vi kan tjekke om det også er den oprindelige?

Kan du evt. finde ud af hvilke to ure det var han havde, eller er de røget så langt ud i fjern familie at det ikke kan opspores? Tænker bare at start 70´erne er et interessant område og er det et Daytona eller Seadweller taler vi jo +100.000 kr. ure.

/Mads

Jeg har tjekket lænket for dato kode. Er det det 5 cifrede tal eller fire cifrede tal?
Det 5 cifrede tal er 78360 og det 4 cifrede tal er 8360.

Med hensyn til de andre ure så kan jeg desværre ikke oplyse noget om dem. De ville ikke oplyse det på en hjemmeside.

Mvh
TH
Svar
Globetrotter30 Skrev:Med hensyn til de andre ure så kan jeg desværre ikke oplyse noget om dem. De ville ikke oplyse det på en hjemmeside.

Mvh
TH

Du skulle nu prøve at overtale dem. Se hvor stor en hjælp og viden du selv får her. De risikerer bare at en kræmmer en dag køber uret af dem for en slik. Ved at spørge herinde kan de få historie og pris uddybet af uafhængige og ikke forhandlere, og det kan de vil kun være interesseret i.
Svar
Globetrotter30 Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Hvis det er 3,7 mio. SN er det et af de første med lum-dot sekundviser og brede kronebeskyttere på kassen. De blev indført omkring 1974, så derfor mit gæt lå i det område. Det passer stadig ok med MKII delene. Har du en datokode på lænkens lås så vi kan tjekke om det også er den oprindelige?

/Mads

Jeg har tjekket lænket for dato kode. Er det det 5 cifrede tal eller fire cifrede tal?
Det 5 cifrede tal er 78360 og det 4 cifrede tal er 8360.

Med hensyn til de andre ure så kan jeg desværre ikke oplyse noget om dem. De ville ikke oplyse det på en hjemmeside.

Lænkens ref 78360 er i hvert fald original MKII så den er god nok Icon_e_biggrin

Mvh
TH
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Globetrotter30 Skrev:
Micki Jensen Skrev:Det var også gas, men ja den ser rigtig fin ud på de billeder. Dejligt ur at arve, sikkert med en god historie for dig Icon_smil

Hvad tager du egentlig for et nyt Explorer II ur? Icon_e_smile

Uha, en del under havd værdien af dit fine ur er..

har lige solgt en fra 07 med DK papir til 22.500, så der skulle være råd til en 3-4 stykker af dem Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)