Svar: 7
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
1) Er det korrekt at man kan købe et Rolex i f.eks. LA og tage det med til Danmark og få momsen retur? I så fald, hvor meget sparer man herved? Er der nogen der har benyttet sig af denne mulighed?
2)Man kan ifølge Klarlund gøre det samme i Danmark, hvis man er turist og skal rejse ud af Danmark med et i Danmark erhvervet Rolex. Er der nogen
der har kendskab til nogen der har gjort dette? Jeg fik endvidere oplyst, at nogle danskere få deres udenlandske venner til at købe et Rolex for dem. Kan dette overhovedet lade sig gøre rent teknisk. Vedkommende skal vel rejse UD af landet med uret...(?)
Jeg vil værdsætte jeres tanker og erfaringer, da jeg er ny i dette forum.
Venligst
Scottie
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Scottie Skrev:1) Er det korrekt at man kan købe et Rolex i f.eks. LA og tage det med til Danmark og få momsen retur? I så fald, hvor meget sparer man herved? Er der nogen der har benyttet sig af denne mulighed?
2)Man kan ifølge Klarlund gøre det samme i Danmark, hvis man er turist og skal rejse ud af Danmark med et i Danmark erhvervet Rolex. Er der nogen
der har kendskab til nogen der har gjort dette? Jeg fik endvidere oplyst, at nogle danskere få deres udenlandske venner til at købe et Rolex for dem. Kan dette overhovedet lade sig gøre rent teknisk. Vedkommende skal vel rejse UD af landet med uret...(?)
Jeg vil værdsætte jeres tanker og erfaringer, da jeg er ny i dette forum.
Venligst
Scottie
Hej Scottie og velkommen til Urdebatten.dk
Først vil jeg ligge ud med at nævne at der ikke tolereres indlæg der handler om at omgå lovgivning for at undgå at betale det man skal som borger i DK.
Læs reglerne for forummet her <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://urdebatten.dk/viewtopic.php?f=4&t=752" o
nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=752</a><!-- l --> Ikke at dit indlæg bryder reglerne, men jeg vil lige komme det i forkøbet
Mht. til dine spørgsmål:
1. Når du indfører et ur til DK fra et ikke EU-land skal du betale told og moms (ca. 30% oveni den pris du har betalt for uret)
2. Ja, hvis man som turist køber et ur og får refusion, SKAL det udføres af DK og må ikke indføres igen (ulovligt)
•
Svar: 273
Tråde: 33
Hvis du tager en vare ud af landet skal du ikke betale moms i det land du handler i. TIl gengæld skal du så betale told og moms i det land du tager varen med til (Danmark) ... Der er dog en minimumsgrænse på lige omkring 3000 mener jeg..
For langsom
•
Svar: 7
Tråde: 2
Mange tak KimT. Ja, der er skam ingen opfordring herfra eller interesse i at omgå reglerne. Vil dog gerne høre fra de erfarne købere hvordan det hele hænger sammen. Mange tak for dine inputs :o) Rejser til Los Angeles om 2 uger og overvejer at købe Datejust II med hjem. Hvis der er nogen herinde der har nogen idé om hvor mange penge der er at spare, så giv gerne besked :o)
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Det kan aldrig svare sig da de 30 % moms+told ved indførsel i DK ødelægger forretningen, og i bedste fald kan regnestykket gå i nul. Umiddelbart er mit gæt at listeprisen på Rolex er 5-10 % lavere i USA end i DK. Dertil kan du måske købe greymarket og findet et near mint DJII til 20-25 % under DK listepris. Ved indførsel til DK kommer told/momsen så på små 30 % og ødelægger handlen
Mvh. Mads
•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
enig med Mads - pris forskellen er for lille
derimod kan du godt udføre det fra DK hvis du er udenlandskdansker og få moms retur - og så betale moms i det land du indfører -
feks fra dk til schweiz sparer man 18% cirka på listepriser
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 16
Tråde: 4
.... Og som en sidste lille detalje kan det nævnes at når du så som udenlandsdansker vender hjem igen, så er det tidligere udførte ur/uret købt i udlandet nu lovligt, og der skal ikke betales moms og told jf. regler om flyttegods. Dette blot for at nævne man ikke nødvendigvis behøver at løbe skrigende væk hvis man ser en momsfri/udenlandsk kvittering.
•