speedmaster med safirglas bagtil og hersalitglas foran?
#11
peter Skrev:Hej

Det hedder Hesalit og ikke Hersalit. Icon_e_surprised

MVH Peter

Jeg kalder det plexi - og det ser brandgodt ud - rigtig Vintage look!

vh baun
Svar
#12
Hej Baun

Det er helt korrekt, os urmagere kalder det også plexiglas, da det jo helt præcis er hvad det nu engang er, men på diverse hjemmesider kalder de det hesalitglas. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
#13
Ork ja, nu er Peter jo ikke så gl.
Det kan også kaldes for flexo, det hed det før hen, men nu skal det jo være så fint og udenlandsk. Gad vide hvad de danske navne har gjort??? Icon_e_surprised
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#14
Hej Lars

Tak for den melding, Icon_e_biggrin men jeg kender nu alligevel godt forskel på almindelig Flexoglas og armeret Plexiglas, selvom jeg kun er en stor dreng. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
#15
peter Skrev:Hej Baun
Det er helt korrekt, os urmagere kalder det også plexiglas, da det jo helt præcis er hvad det nu engang er, men på diverse hjemmesider kalder de det hesalitglas. Icon_e_surprised
MVH Peter
At kalde materialet plexiglas er i hvert fald ikke forkert. Den kvalitet (brillans og hårdhed) som bruges i urglas kaldes Hesalit. - Her er hvad fabrikken skriver om Hesalit(e)

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#16
peter Skrev:Hej Lars

Tak for den melding, Icon_e_biggrin men jeg kender nu alligevel godt forskel på almindelig Flexoglas og armeret Plexiglas, selvom jeg kun er en stor dreng. Icon_e_biggrin

MVH Peter

Uha, den Silkeborg tur bliver dyr.
Det var ikke ment sådan, og det ved du godt. Det er bare så irriterende at alt skal have et udenlandsk navn for at det er godt nok. Det var mere det der tændte mig.
Tror jeg flytter til Island, når de er færdige med deres nedtur. Der har ting deres eget navn på islandsk.
Forresten hvad så med armeret flexoglas, kender du dem Icon_e_smile og M-glas til lommeure.... Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#17
Hej Lars

Selvfølgelig ved jeg hvad du mener, iøvrigt bruger vi gamle mineralglas til lommeure, både de helt tynde til dem med springkapsel, og også de noget tykkere til dem uden springkapsel, da vi har et meget stort lager af gamle originale glas til lommeure. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
#18
Hej Peter
Rart at høre, så er vi flere der gør det. Mit lager er dog ikke så stort at jeg sælger ud af det, det kunne jo være det, jeg selv skulle bruge....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)