En trist fortælling med en lykkelig slutning
Jeg har i et stykke tid haft lyst til at fortælle denne historie til nogen der kunne sætte sig ind i den.
Som nogle af jer måske ved, så har jeg været moderator i Panerai forummet, mere af navn end gavn, og en beskeden bidragsyder her på siden.
Det stoppede desværre for noget tid siden da mit liv pludselig tog en kedelig drejning. Jeg havde en ganske fin samling af ure som jeg havde bygget op over de sidste 10 år, ikke noget voldsomt men det var mine ure og jeg var meget stolt af dem. Som mange andre her, har jeg været ur nørd siden jeg var ganske ung og har ikke haft økonomien til at føre mine horologiske drømme ud i livet. Så jeg har stille og roligt bygget min samling op gennem årene når pengene var til det.
Mit (foreløbige) grail watch var et Pam 351 og det fik jeg fornøjelsen af at købe sidste år. Det var en fantastisk fornemmelse som mange af jer sikkert kender. Desværre mistede jeg mit job kort tid efter. Stille og roligt måtte jeg sælge ud af mine ure for at få råd til regninger og mad på bordet. Jeg fik naturligvis dagpenge som så mange andre, men økonomien var alligevel stram og det var svært at argumentere over min kone at jeg havde værdier for over kr. 100.000 ,- når regingerne væltede ind. I takt med at samlingen svandt ind, forsvandt min lyst til at være aktiv herinde. Ja jeg ved det er fjollet men det gjorde ondt på mig at blive mindet om det jeg havde engang.
For at gøre ondt værre mistede jeg også min far til kræft noget tid efter og var helt nede i kulkælderen.

Nå men denne historie har jo som der står i overskriften, en lykkelig slutning. Jeg kan med glæde berette at jeg nu er i job igen, ovenikøbet et drømmejob.
Min kone har igennem hele forløbet været meget berørt at jeg opgav min hobby og gav mig derfor den bedste fødselsgave jeg nogensinde har fået.

Et Longines Legend Diver.

Da jeg åbnede gaven fik jeg en klump i halsen. Det er det smukkeste jeg nogensiden jeg har fået.
I skal naturligvis ikke snydes for et "quick & dirty" wristshot. :)

İmage

Tak fordi i læste med, jeg havde bare lyst til at dele det med nogen der kunne relatere.
Med venlig hilsen

David.H aka "The big flipper"

Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
Svar
Hej David og tak for din historie.

Først og fremmest vil jeg kondolere med tabet af din far, som alt andet lige må have sat tingene i perspektiv.
Dernæst er jeg rigtig glad for at høre at drømmejobbet er kommet i hus, så der kan komme ro over hverdagen igen.
Jeg kan udemærket sætte mig ind i at lysten til et urforum ryger i baggrunden under omstændighederne, hvilket vel er helt naturligt.
Under alle omstændigheder er jeg glad for at tingene lysner op og ønsker dig al held og lykke videre.

Nå ja og tillykke med både gaven og din søde hustru Icon_e_wink
Svar
Jeg vil også gerne kondolere med tabet af din far,kræft er sådan en grim sygdom som vi skal have gjort alt for at udrydde,
det glæder mig at du har fundet din rette plads i arbejdes livet,og at du generelt har fundet lys for enden af tunnelen Icon_cool

Det med at miste lysten til at skrive herinde og et fald i ens generelle ur interesse kender jeg godt til,
men det skal nok køre lidt op og ned,velkommen "tilbage". Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Godt at høre fra dig igen, David. Forståeligt at urene kommer i baggrunden.

Tillykke med et lækkert ur og din søde hustru Icon_e_wink
Svar
Hej David

Kender dig ikke, men sådan en historie er altid rørende ar læse.

Velkommen tilbage til livet

Anders
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Hej David.

Dejligt at høre at det går den rette vej igen.

Jeg mistede selv min far i februar efter 2 års nedslidende sygdom. Kræft i hjernen.

Vi må huske at sætte pris på vores kære imens vi har dem.
Mvh Kim 
Svar
Hej David.
Godt at høre fra dig igen!
...og flot ur Icon_e_biggrin1
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej David, jeg må også kondolere for de store tab som du haft i den forgange tid, men en ting er sikkert som amen i kirken, tiden heler alle sår. Velkommen tilbage og kæmpe tillykke med dit nye ur, virkelig en smuk tanke fra din hustru:)

Hilsen Tom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
en fin historie - og det ur er virkeligt også et af de rigtig smukke ure man kunne ønske sig - et herligt selvstændigt ur som jeg også falder helt for - så tillykke med din kone og uret
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Rørende historie. Som det bliver skrevet længere oppe er det godt at få proportionerne på plads.

... og tillykke med dit nye ur. Jeg har selv udgaven uden dato og er superglad for det.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)