Råd vedr. køb af kamera
Når du kigger på S90 skal du være opmærksom at det lille hjul bagpå ikke drejer i "klik", men løber frit rundt - dvs at man får meget nemt givet det et lille skub så man utilsigtet får ændret på diverse indstillinger. Det var det "problem" der gjorde at jeg valgte LX3 fremfor Canon'en, men bestem S90 er et super kamera, og som andre har nævnt er Lecia'en og Panasonic'en stort set identiske på nær prisen Icon_e_wink

/Jacob
Svar
JacobNielsen Skrev:Når du kigger på S90 skal du være opmærksom at det lille hjul bagpå ikke drejer i "klik", men løber frit rundt - dvs at man får meget nemt givet det et lille skub så man utilsigtet får ændret på diverse indstillinger. Det var det "problem" der gjorde at jeg valgte LX3 fremfor Canon'en, men bestem S90 er et super kamera, og som andre har nævnt er Lecia'en og Panasonic'en stort set identiske på nær prisen Icon_e_wink

/Jacob

Jeg vidste ikke, at det var et problem med "hjulet". Good point Icon_e_biggrin

Efter lidt ringen rundt til div. forhandlere ser det ud til, at Lumix'en skal koste 2900.-, og til den pris går jeg nok ikke helt galt i byen.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Christian Bentzen Skrev:Jeg vidste ikke, at det var et problem med "hjulet". Good point Icon_e_biggrin

Efter lidt ringen rundt til div. forhandlere ser det ud til, at Lumix'en skal koste 2900.-, og til den pris går jeg nok ikke helt galt i byen.

Det med hjulet er møg irriterende - jeg kender et par stykker som har fået "ødelagt" billeder pga hjulet har flyttet sig uden de har opdaget det.

Hvis du kigger lidt udenfor landets grænser kan der måske slås 3-400 af prisen, men så skal man kunne leve med at der måske kun er engelsk menu i kameraet osv.

Jeg er meget tilfreds med LX3, som jeg købte som supplement til mit DSLR når jeg ikke ville slæbe for meget, man skal dog holde sig på fornuftige ISO 80-200, ellers begynder det efter min mening og have for meget støj i billedet. At det optager i RAW er et kæmpe plus når der skal justeres lidt i hvid balance mv.

Held og lykke med kameraet
Svar
..............................
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Lad mig også lige skynde mig at sige +1 til Panasonic. Har også købt et LX3 som supplement til spejlrefleksen.

Det med det løse dæksel er altså til at leve med. Ellers kan man købe sig til dette:

İmage

Googlesøgning: auto lens cap lx3

Men det ser jo noget nørdet ud!

mvh Peter
Svar
Fix løsning som jeg tror jeg sagtens kunne leve med.

Nu startede jeg jo ud med at forspørge på LX3 og D4-Lux - var der egentlig andre jeg skulle overveje i samme prisleje/kvalitet?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Jeg ved faktisk ikke om de to kameraer er spejl-reflekser, men hvis de er, så er her et efter min mening meget relevant kriterium: Hvis nogen i din omgangskreds allerede har et kamera, kan det være en kæmpe fordel, at vælge et af samme mærke, hvor I kan låne objektiver og andet udstyr af hinanden. Man kan vel nok nogenlunde sige, at for en hvis sum penge, for man nogenlunde samme kvalitet i en række forskellige mærker, så det kan være svært at anvende kvalitet som parameter.

Jeg har selv altid haft Nikon og kunne ikke finde på at købe andet. Ikke så meget fordi det skal være Nikon, men mere fordi, jeg selv har ældre objektiver, der stadig kan anvendes, og fordi andre i min omgangskreds har Nikon, og vi kan så låne hos hinanden.

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:Jeg ved faktisk ikke om de to kameraer er spejl-reflekser, men hvis de er, så er her et efter min mening meget relevant kriterium: Hvis nogen i din omgangskreds allerede har et kamera, kan det være en kæmpe fordel, at vælge et af samme mærke, hvor I kan låne objektiver og andet udstyr af hinanden. Man kan vel nok nogenlunde sige, at for en hvis sum penge, for man nogenlunde samme kvalitet i en række forskellige mærker, så det kan være svært at anvende kvalitet som parameter.

Jeg har selv altid haft Nikon og kunne ikke finde på at købe andet. Ikke så meget fordi det skal være Nikon, men mere fordi, jeg selv har ældre objektiver, der stadig kan anvendes, og fordi andre i min omgangskreds har Nikon, og vi kan så låne hos hinanden.

/Bjørn.

Hej Bjørn.

Nej, det er ikke spejlrefleks. Det var bevidst, at jeg ikke søgte spejlrefleks, da jeg ikke ønskede den størrelse, som de har. LX3 og D4LUX skulle være tæt på den kvalitet, som spejlrefleks kan levere, og samtdig være kompakt.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Lige en update på min kamera situation. Jeg valgte LX3'eren, og regner med, at den kommer til forhandleren i morgen.

Jeg glæder mig meget til endeligt at kunne "skyde" nogle ordentlige bilelder Icon_e_biggrin

Jeg kan læse div. steder, at jeg kan købe mig fattig i tilbehør. Hvad bør jeg som min. anskaffe mig fra starten af?

Hvilken taske har i valgt til kameraet? Den orginale? Eller en anden - evt. i en mindre str.?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Christian Bentzen Skrev:.....

Hvilken taske har i valgt til kameraet? Den orginale? Eller en anden - evt. i en mindre str.?

Tillykke med købet. Jeg valgte en en lille taske fra Kata, KT DF-408 http://www.kata-bags.com/product.asp?Ver...o&p_Id=420 der er lige plads til kameret samt et ekstra kort eller 2, vær opmærksom på at det IKKE kan være i den model der hedder 406, DF-408 kan fås ret billigt hos Befro.dk

/Jacob
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)