Råd vedr. køb af kamera
Jeg har behov for at opgradere min kamera situation, og har i den forbindelse fundet 2, som jeg finder interessante.

1) Leica D-LUX 4

2) Panasonic DMC-LX3

Nogen der har forstand på kameraer, og kan give deres mening om disse 2?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Kig eventuelt på http://www.dpreview.com ...de laver nogle super gode tests Icon_e_wink
Svar
Hej christian

Jeg valgte for et lille år siden Panasonics LX3 ! ikke fordi jeg vidste specielt meget om foto men mere fordi det emmede af kvalitet.
Jeg havde også canon G11 i tankerne men fandt det lidt for tungt og knappebesat !

Jeg har efterfølgende købt en filterconverter så jeg nu har UV og pol filter på. Det enerse lille minus herved er at blitzen har lidt problemer med at komme rundt om linsen! Dog skal siges at man bare kan købe en ekstern blitz hvilke jeg ikke har endnu.

Super fedt kamera der tager ekstrem skarpe billeder og er let at betjene.

Jeg købte på ebay for 280 pund !
Svar
Det er jo begge gode modeller - og som du nok er klar over er de stort set ens, bortset fra prisen.

Jeg kigger selv på dem pt. men overvejer også Canon S90, jeg er tiltrukket af dets zoom og selve kameraets størrelse ifht. Panasonic og Leica.

/Crook
Svar
Claus_K Skrev:Kig eventuelt på http://www.dpreview.com ...de laver nogle super gode tests Icon_e_wink

Jeg har været inde på ovenstående hjemmeside, og kan læse mig til, at uanset hvilken model jeg vælger, så går jeg ikke helt galt i byen Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Christian
Svar
s.nissen Skrev:Hej christian

Jeg valgte for et lille år siden Panasonics LX3 ! ikke fordi jeg vidste specielt meget om foto men mere fordi det emmede af kvalitet.
Jeg havde også canon G11 i tankerne men fandt det lidt for tungt og knappebesat !

Jeg har efterfølgende købt en filterconverter så jeg nu har UV og pol filter på. Det enerse lille minus herved er at blitzen har lidt problemer med at komme rundt om linsen! Dog skal siges at man bare kan købe en ekstern blitz hvilke jeg ikke har endnu.

Super fedt kamera der tager ekstrem skarpe billeder og er let at betjene.

Jeg købte på ebay for 280 pund !

Lyder godt. Jeg tror også, at det bliver denne model jeg ender med Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Kig grundigt på Canon S90!

Jeg har en Leica D-Lux 4. Det er et fremragende kamera, men det løse linse-dæksel er meget irriterende.

Jens-Kristian
Svar
Mig bekendt er der kun forskel på softwaren, så er der et par knapper som sider lidt forskelligt, ellers samme kamera.

Leica laver optikken, og Panasonic huset. De gør det de er bedst til og sætter det sammen.

Har selv Panasonic, for da jeg købte det da det lige kom frem, var der en forskel på ca 1500 - 2000 kr, og det gad jeg ikke betale..
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
JK Skrev:Kig grundigt på Canon S90!

Jeg har en Leica D-Lux 4. Det er et fremragende kamera, men det løse linse-dæksel er meget irriterende.

Jens-Kristian

Jeg har også set meget på S90, og må indrømme at jeg også har været fristet af dette. Dog vinder de 2 andre frem ved at have Leica objektiv.

Jeg har selv bemærket, at Panasonic'en og Leica'en har løse linse-dæksler.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Se denne tråd også:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=11176&p=100662&hilit=leica#p100662" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=8&t=11176&p=100662&hilit=leica#p100662</a><!-- l -->

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)