Rolls-Royce
Er der nogen herinde der ejer sådan en?
Der må da i det mindste være nogen der har kørt i en (Mester Icon_e_wink)
Jeg er vildt fascineret af hvor fede de er specielt de lidt ældre modeller Icon_razz

Post gerne gerne nogle billeder af din favorit RR!

Hilsen
NW
Svar
Min yndlings Rolls Royce er ikke en bil, men en af en håndfuld præcisions drejebænke som de producerede til deres eksperimentelle afdeling for instrumenter. Hvor de udviklede nye instrumenter og lign. fin mekanik. Jeg mener det var en 5-7 stykker der blev lavet, efter 2 forskellige design. 2 med det første, og en 3-5 med det nye og forbedrede design. Efter at afdelingen lukkede, anmodede en af medarbejderne, som også var ham der havde designet den, at købe den og det fik han lov til. Resten ved ingen rigtigt hvor er, men de ligger nok rundt omkring i England, hvor drejebænken på billederne er fundet.

Gid man fandt sådan en for en slik, smurt ind i gammel olie, liggende i en lade Icon_exclaim Icon_exclaim

İmage
İmage
Og her er så et billede af deres værksted, som viser hvor mange andre drejestole og bænke de brugte (Pultra, Rivett, South Bend, Smart and Brown mm.)
İmage
Svar
[attachment=2]<!-- ia2 -->0441140001244632559.jpg<!-- ia2 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->0695193001244632559.jpg<!-- ia1 -->[/attachment]
Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised
[attachment=0]<!-- ia0 -->images.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Icon_cool Icon_cool Icon_cool

vh. Jesper
Svar
Jeg kan godt lide silver spur/cloud modellerne.
Designet er måske lidt 80'er agtigt, men den er STOR Icon_cool

İmage

Hilsen
NW
Svar
NW Skrev:Jeg kan godt lide silver spur/cloud modellerne.
Designet er måske lidt 80'er agtigt, men den er STOR Icon_cool

İmage

Hilsen
NW
Citat:
I have driven a few Rollers.The older models are very lose in the steering.The finish inside and out beats any car in the world it is fantastic.You can buy them in england used for silly prices but not many average drivers buy them because the cost of spare parts and insurance is so high.Older models do about 4 km.liter.Lux cars ferrari,aston martin,porsche etc etc,cost about the same as a brand new toyoto avensis if they are a few years old.Its not buying them that is the problem its keeping them serviced.
Svar
Jeg har aldrig selv styret dem, men hørt det om løs styring i de ældre, som dog skulle være helt løst i de nye. Jeg har været passager en del gange, bla.a. Peninsular hotel i Hong Kong (og et par andre steder) henter i lufthavnen i dem. Der har chauførene været glad for de nye, men også fundet de gamle noget mere besværlige. Jeg er enig i finish er uovertruffen i detaljen ofte - og bare følelsen og rummeligheden opad - er meget værd.
De der drejebænke, jeg kan godt forså ønsket om at finde sådan en indsmurt i olie og vitawrap i en lade et sted i Cornwall Rune -
For en urmager in spe, må det være lykken med lækkert special værktøj
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg har aldrig selv styret dem, men hørt det om løs styring i de ældre, som dog skulle være helt løst i de nye. Jeg har været passager en del gange, bla.a. Peninsular hotel i Hong Kong (og et par andre steder) henter i lufthavnen i dem. Der har chauførene været glad for de nye, men også fundet de gamle noget mere besværlige. Jeg er enig i finish er uovertruffen i detaljen ofte - og bare følelsen og rummeligheden opad - er meget værd.
De der drejebænke, jeg kan godt forså ønsket om at finde sådan en indsmurt i olie og vitawrap i en lade et sted i Cornwall Rune -
For en urmager in spe, må det være lykken med lækkert special værktøj
vh
Citat:
where i grew up in south england i knew a farmer who used an old Roller for moving Hay Bales.Today that car would be worth a small fortune.I remember that Jaguars like inspector Morses cost about 1.000 pound used but in good condition.I should have purchased a few along with a few pateks at that time. Icon_e_smile Willy
Svar
If we only had the money back then. I had the same ideas but no money.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
LarsB Skrev:If we only had the money back then. I had the same ideas but no money.
Citat:
My father was offered a farm for 800 pounds.But he only got paid 10 pounds a week and with three kids and the wife to keep it was impossible.Those were the days i think fucking not. Icon_e_smile Willy
Svar
Jeg tror heller ikke altid de "gode gamle dage" var så gode som de nogle gange
bliver husket som.

De gamle mennesker som jeg har snakket og snakker med siger at det på flere måder
var et godt liv,men også hårdt de arbejede som bæster og fik ikke ret mange penge ud af det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)