BASEL nyt Tudor
#21
Jeg har et par udmærkede ure med lagkage værker, men jeg ville da mene, at det burde afspejle sig i en billigere pris end knaststyrede - alt andet lige.

Det er et interessant spørgsål mål du rejser Jacob..... det der med om Tudor står i skyggen af Rolex. Sådan føler jeg også at det er. Men det er vel dybest set ikke rigtigt.

Det er lidt som når folk siger: "Jammen til de penge (fx 30 K) kan du jo få et Rolex". Men dette giver jo ikke mening, hvis man fx. kigger på Chronografer. Så må man sammenligne hvad man kan få Chronografer for - og så skal Tudor ikke sammenlignes med Rolex - men måske nærmere med Omega.

Og i den sammenligning ser Tudor jo ud til at kunne klare sig med det meget egenartede og meget smukke design! Kvaliteten iøvrigt (ikke værket) kender jeg absolut intet til, men det er vel ok, på niveau med andre gode ure.

Godt gået, synes jeg. Et ur der er sig selv. Super.

vh baun
Svar
#22
TAk for linket Klaus, interessante oplysninger! Må have et af dem på et tidspunkt!
Svar
#23
Det SKAL jeg bare eje om jeg så skal sælge hvad jeg har nu....Det er så lækkert.....Glæder mig til at se prisen her i DK eller om evt. Jürgensen i Flens for det ind.
Svar
#24
Jeg kan godt se at Tudor tilbyder nogle Chronografer i farver som man ikke lige kan finde
hos Rolex og de derfor ikke helt kan sammenlignes.

Men når de 2 mærker er så tæt forbundet som de er og Tudor laver de modeller som
ligner f.eks en "billigere" Sub,så rejser de ihvertfald for mig et en twist der gør at der kommer
noget negativt ind i billedet.

Nu bliver det jo nok heller ikke bedre af at jeg ikke helt vild med alle de farver på
deres Chronograf skiver.

Men spændene ure Icon_cool
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)