Hjælp søges.
Hej med jer.

Jeg vil høre om der er en venlig sjæl som ligger inde med en model af Rolex kronen. I størrelsen omkring 1.5 - 2,5 cm. Jeg skal have lavet et vedhæng til min halskæde og min private guldsmed skal bruge en model han kan støbe efter. Han skal bare trykke modellen ned i noget gummie for så derefter at hælde den flydende guld ned i.

Så nu er det jeg vil hører jer om der er en der ligger inde med en sådan krone jeg kan låne og naturligvis levere tilbage i 100% samme stand som jeg lånte den i.

Håber der er en som kan hjælpe.

Kjeldsen
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
Kjeldsen Skrev:..... ned i noget gummie for så derefter at hælde den flydende guld ned i.

Jeg er ikke klog på guldsmedearbejde eller Rolex-kroner, men det der bliver noget griseri med røgalarm, forbrændinger og evt. brandsprøjter Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Det lyder liiidt.... du ved.. Icon_rolleyes

Men hvad med at lave modellen selv ud af ler/green stuff fra en hobbybutik. Den er jo ret simpel.

Prøv at ændre overskriften til "Stor Rolexkrone søges" så slipper mange for at klikke sig ind uden grund.
Svar
Han skal vel bruge det for at lave en model i voks. som derefter kan støbes. Det kan sikkert også laves i gummi nu om dage.
Svar
Jeg er heller ikke klog på at arbejde med guld... Men det var sådan han kort forklarede mig det.
Men under alle omstændigheder skal jeg bruge sådan en krone og jeg håber at der er en som kan hjælpe... Jeg har forsøgt at lave en selv... Og resultatet er ikke blevet godt. Det svære er at få lavet de runde knopper på toppen af kronen.

Så hvis der er en som har en idé så er den velkommen.

Kjeldsen
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
lav kræet i filevoks - (hvis din makker er guldsmed ved han hva' det er !)
så ka' han springe "gummi - showet" over og lave sin form direkte - - -
piece of cake - 24 indsnit (Vinkel 105gr.) og 24 "Toppe" ( Vinkel 90 gr.)
og smelt "Narrehatten" & stregerne/prikkerne på - - Icon_e_biggrin
1.5 - 2.5 cm i dia ??? i Guld ?? du får myoser - - -
Svar
Hej Bjørn.

De 1,5 - 2,5 er højden på kronen... Jeg vender lige tanken med ham. Og alle de tal du skriver fatter jeg bjælde af.

Kjeldsen
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
tallene er et forsøg på at definere "riflingen" "takkerne" "rouletteringen" "rillerne"
jeg har fræst et par stykker i tidens løb -
find f.eks et godt "lige på" billede - -prøv "rolex crown" - -google er din ven - - -- Icon_e_biggrin
Svar
Ellers kan du søge lindholt, køre ud til dem og købe en rolexkrone til en sub.
Så har du hvad du spurgte efter, og ja det er ikke gratis. Men den er din.... Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)