Hvor blev Morgan af?
#31
Jeg fastholder også, at jeg oplever visse som janter den (ikke mod mig, jeg har ikke dyre nok ure).
Ikke som et generelt problem, men det er som om visse herinde fra nogle få skal ha prædikat snob eller arrogant, på grund af deres holdning til dyre ure.

Det er ikke et generelt problem, men kom ikke og sig at der ikke indimellem, jantes lystigt. Jeg tror det bunder på misforståelser. Et socialt ønske om at forsvare alle der samler billige ure (som jeg selv gør, men når det er vintage er det mere legalt - eller uden for nummer Icon_e_smile ) -

Det er et forsvar som slet ikke behøves - Der er bare nogen som finder de billigere ure uinteressante, helt som nogen finder alt under nyt og 45 mm uden krone uinteressant.
De skal ha lov til det, helt som det er totalt legalt at ha sin interesse i dyre ure, og jeg har ikke set nogen af de herinde som har det, som arrogante eller snobbede.
Nå lad os komme videre, og bare tænke over hvad vi kan gøre for at alle føler sig velkomne. Jo flere vi er, og jo mere forskellige jo bedre, og dertil kommer, at vi skal holde godt fast i de eksperter vi har - både i dyre ure, og i billige, nye som gamle - ure
vh
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#32
Hej

Jeg ligger midt i debatten, dyre ure kontra billige ure, jeg er selv stor fortaler for Seiko ure, og jeg har iøvrigt for nylig købt mig et Seiko Sumo, som jeg er meget glad for, og det er da et billigt ur herinde, men jeg har også et par dage efter købt mig et Glashütte Original Senator Navigator, og jeg bruger begge ure i øjeblikket, og er glad for dem begge, og det er iøvrigt meget mere spændende at se billeder af loppemarkedfund, end af ham der lige har købt et nyt Submariner, grundet at vi har set masser billeder af netop det ur, jeg synes iøvrigt at Mads lægger billeder ind af ure der ikke så tit har været vist før, og jo flere billeder af sjældne ure jo bedre, så jeg kan ikke forstå at der skal være en jantelov herinde, da vi allesammen interesserer os for ure, måske hvis ham der lige viser sit nyindkøbte PP og viser billeder af en ny Ferrari, kan der måske komme jantelov over det, men tilbage til topic, Morgan er blevet passioneret Tudorsamler, og det gør han virkelig godt, for han er ekstremt vidende omkring mærket, og kommer med en masse gode input omkring Tudor, og mærket er iøvrigt ikke high end, men er efterhånden blevet spændende at samle på.

MVH Peter
İmage
Svar
#33
Og så tror jeg måske også det er forskellige opfattelser af hvad jantelov er.

Lad os holde os til JK's opfordring til rummelighed!

vh baun
Svar
#34
Tja, jeg kan da nok godt give Mads ret til en vis grad, Baun lige så.
Så lad det ligge, der er jo ikke nogen der får noget godt ud af dette... Icon_e_sad
Til Morgan tak for det job du har udfyldt, du har gjort det godt. Håber du kigger ind en gang imellem, og det tror jeg du gør. Ihvertfald iflg. Jan.
Og ja PP, AP, Jaeger og diverse andre h-end er lækre. Og så må jeg desværre sige nej seiko er da noget halv færdigt noget. Ved godt de laver noget vældig fint noget, men ser vi det her i europa nææææ. Jeg har deres jubel-skrift. Vældig spændende at kigge i, der er der jo også noget for h-end nørder, men der er nu stadig et stykke vej op til de tre.
Det var så bare lige mit bidrag til bålet.... Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#35
Hej Lars

Der er da ikke noget halvfærdigt over et Seiko ur, for hvis et ur kan vise tiden, må det da være lavet færdigt, eller er der noget jeg ikke fatter her, godt nok når deres finish ikke op på samme niveau som PP, AP, VC, og flere andre fine urmærker, men kvaliteten af et Seiko ligger absolut ikke under Certina, Tissot, og andre lignende Schweiziske mærker. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
#36
peter Skrev:Hej Lars

godt nok når deres finish ikke op på samme niveau som PP, AP, VC, og flere andre fine urmærker, men kvaliteten af et Seiko ligger absolut ikke under Certina, Tissot, og andre lignende Schweiziske mærker. Icon_e_surprised

MVH Peter

Næh det har du ret i. Deres finish når såmen ikke engang op til Certina, Tissot eller andre lignende Schweiziske mærker. Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised
Jeg fristes til HAR de en finish. Icon_e_confused
Jeg ved godt den indstilling er lidt ond, men det er så min indstilling til det.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#37
Også er vi ude i debatten om hvad betyder finishen for et ur...?
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#38
Hej Lars

Hvornår har du sidst åbnet et Certina eller Tissot ur, for deres quartz værker, som der nærmest er støbt ud i et stykke, som ligger i deres quartz chronographer, er da langt ringere end hvad man ser i ethvert Seikour. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
#39
Lars, du har mange gode timer foran dig, hvor du kan lære Seiko at kende. Så vil du opdage, at de er meget mere end billigt massefremstillede inhouse værker Icon_e_wink Bemærk dog i øvrigt, at Seiko laver inhouse HELE vejen igennem prisspektret - og endda inden for flere forskellige ur-teknologier Icon_e_biggrin

Jeg tror, at der er stor forskel på, hvordan man i Schweiz og i Japan opfatter et godt urværk - sådan helt grundlæggende. Jeg ved ikke ret meget om Schweiziske urværker, men min opfattelse er, at når man kommer i en vis "liga", så begynder finish at tælle en del. Som jeg kender en producent som Seiko, så er deres fornemste opgave, at sikre at værket er så driftsikkert som overhovedet muligt, at det har så ringe servicebehov som muligt og til slut, så kan vi MÅSKE finishere - men kun en anelse. At man holder mere af den ene form for "tankegang" end den anden, det ser jeg som personlig præference. For mig, der betyder det dog ikke, at "den anden" ikke også kan have en "pointe" i sin måde at tænke på Icon_e_wink

Ovenstående er naturligvis stærkt generaliserende og dybt subjektivt opfattet, så jeg er klar over, at det kun er en flig af et meget større hele på selve området Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
#40
Seiko kan sagtens være med. Mit Ananta er det mest præcise ur jeg endnu har ejet, OG det kan købes i Danmark......

İmage
İmage
İmage
İmage

Det her er kun den billige udgave af denne serie. Værket på den dyrerste, er det flotteste jeg har set....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)