Lemania kal 3000
#1
Hei
Jeg har søkt en del på nettet etter informasjon om merket Lemania. Det er ganske begrenset. Vet noen hvilke år dette uret er fra? Er urverket kaliber 3000? Uret er i 18K guld.
İmage
İmage
Svar
#2
Ja det vil jeg mener er kaliber 3000 fra Lemania. Det skulle betyder uret er fra ca 1950, og det virker også sandsynligt

Lemania er ret gammel, blev dannet i 1883 af Lugrin som kom fra JLC. Mærket producerede mange værker, også til andre, og egne ure under Lemania navnet frem til ca 1930 - og i 1032 slog Lemania, Omega og Tissot sig sammen, og Lemania lavede mange kalibre til Omega, herunder også kalibre som Omega havde stor indflydelse på, og som jeg derfor kaldere In-house - som f.eks CH27 og 321.

Omkring 1992 skiltes Lemania ud i Nouvelle Lemania, og gik senere med Breguet og nu er de del af Swatch group. Jeg kender ikke rigtigt til ure under mærket Nouvelle Lemania, men det må vel findes.

Dit ur er velbevaret - flot. Der står godt nok ikke T Swiss T, men det er også fra en tid det ikke altid var med (T) og jeg tror der har været små selvlysende pletter ved markeringerne (ses stadigt synes jeg) ligesom jeg tror viserne har været med selvlysende streg. Skiven ville jeg aldrigt røre, viserne, tja, hvis du kan finde en der kan lave en fyldblandning der ser "vintage" ud (mørk beige eller mørk grønlig)- uanset den ikke lyser (jeg tror Krognos og/eller Mølbak kunne være emner) så ville jeg nu få lidt fyld i viserne. Visere der har tabt fyldet får, i min verden, et ur til at ligne et ældre mennesker der smiler, men mangler tænder her og der

Tillykke med uret

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Tusen takk for svært utfyllende svar Icon_smil Jeg er kjempe imponert over kunnskapet du besitter Icon_smil Lumen på viserne mangler og kronen er mest sannsynlig ikke orginal. Jeg fikk satt på NOS sort rem fra 1960, som jeg synes passer godt til uret. Den sorte ringen på skiven gjør at uret virker mindre enn det i utgangspuktet er (34mm). Uret holder tiden godt.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: