Pilgrimstur
#1
I næste uge skal jeg endelig ned til glashütte og ind og se Lange. Jeg vil lige høre om der er andre der har været på der.

Hende jeg har snakket med dernede (lederen af urmagerskolen) har desuden fået lagt noget merchandise fra SIHH messen til side til mig som jeg får når jeg kommer derned.

Jeg skal nok love nogle billeder, men desværre ikke indefra, der må man ikke tage billeder.

Min far skal desuden låne hans vens GMT master(man går jo ikke derind med et quartz ur på Icon_e_wink ) fra 1964, hvilket ref nr. blev produceret i det år?


Hilsen
NW
Svar
#2
Hej Icon_exclaim

"LarsB", har været hos GO. Læs has fine indlæg her:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=11210&p=101024&hilit=go#p101024" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=11210&p=101024&hilit=go#p101024</a><!-- l -->
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
#3
NW Skrev:(man går jo ikke derind med et quartz ur på Icon_e_wink )

Selvfølgelig gør man det - tror du ikke de har set et Quartz ur før.......
Svar
#4
Mr. Korsbek! Skrev:
NW Skrev:(man går jo ikke derind med et quartz ur på Icon_e_wink )

Selvfølgelig gør man det - tror du ikke de har set et Quartz ur før.......

Han mener nok at rundvisningen lige får et ekstra nøk opad i kvalitet hvis de bemærker at de besøgende rent faktisk er personer der kunne finde på at bruge penge på deres produkter. Dette signal bliver nok sendt dårligst med et quartz. Icon_e_wink
Svar
#5
Stinger Skrev:
Mr. Korsbek! Skrev:
NW Skrev:(man går jo ikke derind med et quartz ur på Icon_e_wink )

Selvfølgelig gør man det - tror du ikke de har set et Quartz ur før.......

Han mener nok at rundvisningen lige får et ekstra nøk opad i kvalitet hvis de bemærker at de besøgende rent faktisk er personer der kunne finde på at bruge penge på deres produkter. Dette signal sender bliver nok sendt dårligst med et quartz. Icon_e_wink


Jeg ville også vælge ur med omhu til sådan et besøg:

İmage

vh Baun
Svar
#6
Helt enig - som at komme på besøg hos Guinness house i Dublin med en Haboe light strittende op af lommen eller hos Chateau Margeaux med en østrisk Blauburgunder fra i år i skjortelommen. Lidt stil har man lov at have.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Jeg tror egentlig ikke, at guiden bemærkede, hvilket ur jeg havde på, da jeg var på rundvisning. Skjorten dækkede nok det meste af tiden og jeg tænkte ikke over det. Men jeg havde selvfølgelig også et GO på Icon_e_biggrin

Jeg håber, du får en god tur og jeg gælder mig til at se billeder. Urmuseet er også godt og måske observatoriet. Ellers er der masser at se i Dresden, hvor jeg formoder, at du bor.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#8
Jeg vil lige høre om der er nogle der kender nogle gode restauranter i dresden. Prisen for hovedret skal højest være 15-20 euro.

Icon_e_smile

Hilsen
NW
Svar
#9
Hej NW,

Omkring Frauenkirchen ligger der, ud over en masse urforretninger, også en del resturanter. Vi spiste mest der, fordi vi vores hotel lå der. Der var masser af resturanter rundt omkring og det er jo generelt billigt i Tyskland.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#10
Jeg har godt læst at det vist er det område hvor alting ligger, også langes butik Icon_razz


Men nu til noget helt andet:

Min far har jo lånt et gmt, som jeg gerne vil vide lidt mere om, der er tale om følgende ur:

İmage

ejeren har købt det i england i 90'erne, og mener det er fra 64 eller 68.

Men det kan vi vel finde ud af?

Jeg kunne også godt tænke mig at vide noget om lænken.
I låsen står der 78360, og der hvor lænken møder kassen står der 580.

Håber det kan hjælpe.

Hilsen
NW
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)