Svar: 27
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
jacob jensen Skrev:Kender ikke det vil til mærket men deres ure skal som nok være iorden.
Syntes bare man skal holde sig fra den slags producenter som køre sådan en hård kopi stil
lige meget om man køber noget fra dem som ikke er et kopi,man støtter noget som
jeg personlig syntes er for ulækkert.
Til 350 euro er der også meget andet derude fra ordenlige producenter som ikke
udnytter noget andre har skabt
Hørt. Der findes da mange andre mærke i det prisleje. Fx. Zeno
Lige nu med: Planet Ocean Ref. 2200.5000.
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
I Steinhart's ure får man faktisk rigtig meget for pengene. Sidste år købte jeg et Nav B 47mm og et Ocean 1. Sidstnævnte købt i juli og brugt som dagligt ur siden. Ved godt det er en 'spalter' hos nogle, men det fungerer ganske fint. Går stabilt med ca -4 sek. i døgnet. Uret's vægt ca 190 gram og med en størrelse på 42mm*13mm og en 22mm lænke, så det er også en gedigen sag, som sidder rigtig godt på mit håndled. Jeg forstår ikke helt den diskurtion om klon/kopi osv. Rolex producerer vel i størrelsen 750,000-1.000,000 ure p.a. Ved ikke hvor mange af dem der er sub's, men nok en stor del. Kender heller ikke Steinharts tal, men er formentlig kun en brøkdel af det. Kan da aldrig blive et problem for Rolex!! De har vel heller ikke patent på designet!
Har ikke kun Steinhart ure, også et Sinn 142 + Tudor Hydronaut II, men det er en anden snak.
God dag til jer alle og nyd foråret er lige om hjørnet
•
Sprinter Skrev:I Steinhart's ure får man faktisk rigtig meget for pengene. Sidste år købte jeg et Nav B 47mm og et Ocean 1. Sidstnævnte købt i juli og brugt som dagligt ur siden. Ved godt det er en 'spalter' hos nogle, men det fungerer ganske fint. Går stabilt med ca -4 sek. i døgnet. Uret's vægt ca 190 gram og med en størrelse på 42mm*13mm og en 22mm lænke, så det er også en gedigen sag, som sidder rigtig godt på mit håndled. Jeg forstår ikke helt den diskurtion om klon/kopi osv. Rolex producerer vel i størrelsen 750,000-1.000,000 ure p.a. Ved ikke hvor mange af dem der er sub's, men nok en stor del. Kender heller ikke Steinharts tal, men er formentlig kun en brøkdel af det. Kan da aldrig blive et problem for Rolex!! De har vel heller ikke patent på designet!
Har ikke kun Steinhart ure, også et Sinn 142 + Tudor Hydronaut II, men det er en anden snak.
God dag til jer alle og nyd foråret er lige om hjørnet
Jeg kan kun give dig ret. Jeg skal helt sikkert have et af deres bomber ure. [url]"http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=13&Sel_ID=18#13" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.steinhartwatches.de/index.ph ... l_ID=18#13[/url]
Jeg har tidligere haft et Azimuth til en pris der lander på et beløb som - for mig - er helt urimeligt. Hos Steinhart kan jeg få det samme ur til spotpris
•
Svar: 34
Tråde: 6
Hvad er det egentlig lige problemet er med ure der ligner andre mere"kendte" mærker ? Jeg mener de højt respekterede mærker "stjæler" eller "låner" jo også af hindandens design ! Seiko låner lidt af Sinn osv. osv. osv. Jeg må tilstå at jeg ikke går udelukkende efter Seiko fordi det er "SEIKO" men fordi deres ældre modeller 6306/09 simpelthen er det mest behagelige ur der findes.. Jeg ville med glæde købe dette ur [url]"http://www.dajiwatch.com/Product_Show.asp?ArticleID=251" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dajiwatch.com/Product_Show.asp?ArticleID=251[/url] og det er udelukkende fordi det er et fedt ur og så lige den detalje at der ikke er logo på ! For mig siger det alt her er nogle gutter der "hylder" Sub'n med en Kopi som alle vil kunne have råd til. I sidste ende betyder det jo at hvis folk er forelsket nok i modellen ja så vil de fleste skrabe sammen til at købe en "Org."
•
jacob jensen
Unregistered
Hvis du kan finde glæde

ved at købe et ur der er en tro kopi mod et andet mærkes
design (kunne ikke få dit link til at virke) men gætter på der er tale om et Sub.
Så GO for it men du må så også bare være OK med at den "glæde

" er der mange andre
herinde der ikke kan finde.
Jeg ville aldrig selv gå med et kopi ur da det for mig personligt også siger noget uheldigt om
personen der bære uret (det er bare min holding)
•
Svar: 34
Tråde: 6
så det vil med andre ord sige at fordi man vælger den billige løsning ! altså et ur der "ligner" en sub men er uden logo og uden mærkninger af nogen slags så er man stemplet som en af de "beskidte få"
Lad mig lige TØMRE dette fast i det her forum, homage ure er IKKE replica eller FAKE ure! Homage ure låner nogle designs fra det org. ure (dette tilfælde et Sub) uden at gå ind over copyright eller patent!
Så med andre ord er homage ure mere eller mindre en hyllest til de originale designs hvilket jeg finder helt ok og jeg er sikker på at mærkerne bag de org. designs er 100% ok med at Seiko og Orient laver sub ure der minder om den org.
Tror det vil være svært at finde ur mærker der ikke "låner" fra hindanden!
og så vil jeg gerne slå fast at jeg aldrig kune drømme om at betale for et FAKE ur ! Altså et ur der er fake på alle måder som eks. bærer logo osv. !!!!!!!
Tak
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Seikodane Skrev:Lad mig lige TØMRE dette fast i det her forum, homage ure er IKKE replica eller FAKE ure! Homage ure låner nogle designs fra det org. ure (dette tilfælde et Sub) uden at gå ind over copyright eller patent!
Dette emne har været oppe mange gange herinde

At sige du TØMRE det fast, er stadig kun DIN mening, der er flere herinde (også mig) der ikke er enige i dette.
Selvfølgelig vil der være design elementer der går igen, men derfra og så til at lave en "homage" som er 100 % magen til bare uden navnet
er efter min mening overhoved ikke det samme.
Men igen, der er forskellige meninger vedr. dette, hvilket er fint nok. Der skal være plads til alle
Og hvis en "homage" replika eller fake for den sags skyld gør nogle glade, så er jeg nået dertil at det må folk da selv om.
JEG ville bare aldrig vælge et sådan ur.
•
Svar: 383
Tråde: 44
"Jeg ville aldrig selv gå med et kopi ur da det for mig personligt også siger noget uheldigt om
personen der bære uret (det er bare min holding)"
Regner med du køber alt dit musik lovligt, ikke downloader programmer, ikke kører over for rødt og altid overholder fart grænsen.
Da det jo så fortæller noget uheldigt om personen.
Nååå nevermind
Personligt er jeg fløjtende ligeglad om folk vil købe en 99,999999% kopi af en Sub, deres penge deres valg. Der går sQ ikke noget af Rolex p.g.a det, massen af de mennesker der køber et kopi/fake/homage kald det whatever, ville som regel ALDRIG købe et orginal rolex.
cheers og god onsdag
•