24-02-2010, 04:16 PM
Har tidligere været inde over Panerai ure, men "hver" gang jeg har skiftet mit "dyre/lækre" ur (har dog kun skiftet ur 3 gange) er jeg endt ud med et sports Rolex, sidst et sub 1680 som jeg egentlig er super glad for. Men Panerai har bare hele tiden ligget og spøget lidt på sidelinien og har fundet frem til at hvis jeg sælger mine "billige" ure som jeg ikke går med så tit plus smider min ur opsparing oveni. Vil jeg ende ud med et budget på ca. en 28-33k kr.
Syntes bare det sejler rundt med ref. nr. og forskellige modeller.... og min viden om Panerai er ikke så stor endnu, bruger dog ivrigt Paneristi!
Men har fundet frem til følgende:
- Skal det være malet eller "lagkage" skive (kan ikke lige huske hvad det hedder
)
- Må ikke være en af deres "subs"
- Har været lidt inde over 312 men ved ikke om jeg er så vild med 1950 kassen! skal dog lige siges at jeg aldrig har haft denne på armen men skal til kbh i næste weekend hvor jeg selvfølgelig vil forbi Klarlund og prøve lidt
- Vil gerne have dato, men ikke et must!
- Der skal være sekund viser, er ikke så vild med den helt rene skive!
- Kan godt lide, hvis kassen er børstet og kransen og poleret... eller titanium... eller Pvd coatet hvis dette er muligt i dette prisleje!
- Uret må meget gerne være en af de lidt mere "sjældne" modeller og også gerne have lidt historie af en eller anden art.... igen, hvis dette er muligt til pengene!
- Er iøvrigt også villig til at købe i udlandet! Dog helst i EU...
Håber der er nogen derude som har lidt mere forstand end jeg, og kan guide mig lidt! Og det er også lidt nemmere at få solgt lidt ud og få sparet op når man ved at der ligger et super lækkert ur og venter...
Syntes bare det sejler rundt med ref. nr. og forskellige modeller.... og min viden om Panerai er ikke så stor endnu, bruger dog ivrigt Paneristi!
Men har fundet frem til følgende:
- Skal det være malet eller "lagkage" skive (kan ikke lige huske hvad det hedder
- Må ikke være en af deres "subs"
- Har været lidt inde over 312 men ved ikke om jeg er så vild med 1950 kassen! skal dog lige siges at jeg aldrig har haft denne på armen men skal til kbh i næste weekend hvor jeg selvfølgelig vil forbi Klarlund og prøve lidt
- Vil gerne have dato, men ikke et must!
- Der skal være sekund viser, er ikke så vild med den helt rene skive!
- Kan godt lide, hvis kassen er børstet og kransen og poleret... eller titanium... eller Pvd coatet hvis dette er muligt i dette prisleje!
- Uret må meget gerne være en af de lidt mere "sjældne" modeller og også gerne have lidt historie af en eller anden art.... igen, hvis dette er muligt til pengene!
- Er iøvrigt også villig til at købe i udlandet! Dog helst i EU...
Håber der er nogen derude som har lidt mere forstand end jeg, og kan guide mig lidt! Og det er også lidt nemmere at få solgt lidt ud og få sparet op når man ved at der ligger et super lækkert ur og venter...
Simon Hedegaard

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)