Forestilling af Olof
Hej,

foerst vil jeg lige forestille mig selv: Jeg er tysker (og har derfor problemer at skrive ordentlige danske bogstaver, jeg beder ogsaa - denne ene gang - om undskyld, hvis noget jeg skriver lyder maerkeligt Icon_mrgreen . Jeg lover dog at finde det der roede ordbog frem engang...).
Jeg har koebt mit foerste vintage ur 2005, en Tissot PR 516 GL. Det var dog ellers min fars Tissot Seastar, som startede det hele:

İmage

Han fik den i de sene 60ere fra min Mor. Den har en "bevaeget" historie (min bror og jeg var altid fascineret af automatikken og plejede at "aabne" den med alle mulige tang og ting vi kunne faa fat paa) og er nu vel restaureret.

Der kom et par mere Tissot PR 516, men nu har jeg vendt mig til andre ting. Jeg samler dog ikke noget specielt. Den var den sidste jeg koebte:

İmage

İmage

İmage

Nivada er en af de faa som fik adgang til Vulcains "Cricket" vaerk og byggede denne "Wanderer" i 60erne saa vidt jeg ved.
Den blev saa renset komplet hos min uremager, og har faaet nyt baand paa. Desvaerre har uremageren ikke faaet den til at koere saerlig praecis, saa jeg har selv i de sidste dage tunet den en smule - nu taber den omkring 30 sekunder per dag (ikke godt nok endnu, men nu gider jeg altsaa ikke mere...).

Jeg har dog ogsaa en rigtig Cricket:

İmage

Den er jeg meget stolt af, i super tilstand, og jeg koebte den via ebay i Amerika. Der er dog ikke guld, men bare forgyldet saa jeg toer ikke baere den saerlig ofte.

Hilsen,
Olof
Skift ur, når du står op!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)