egnet "beater"
#1
Kort og godt ville i købe et ur med chronograf som skal bruges som daglig beater
og med i vandet til tider,de ekstra "huller" i kassen gør det vel mere sårbart Icon_question
Svar
#2
jacob jensen Skrev:Kort og godt ville i købe et ur med chronograf som skal bruges som daglig beater
og med i vandet til tider,de ekstra "huller" i kassen gør det vel mere sårbart Icon_question
Ja, jeg kunne godt finde på at bruge en Aquagraph til det formål.....
İmage
Svar
#3
Hej,

Jeg bruger selv et Fortis B-42 Prof til dette. - Indtil nu har det vaeret 10 meter under vand, med paa hospitalet efter en fald ulykke. - Senere faldt en trykknap af, men det forblem vandtaet, og trykknappen er nu udskiftet. -Det jeg godt kan lide er at laenken er skruet paa, hvilket giver et hvis styrke udtryk.

Skulle jeg vaelge igen, saa ville jeg finde et med dykkerlynette, saa det kan bruges til hurtig tidstagning. - ikke kun til dykning, men ogsaa i almindelighed.

Et andet er et Marathon CSAR, men det er nok svaere at finde til en pris, som indbyder til beating...

/JAH
Svar
#4
Generelt, så kan man vel sige, at jo flere "huller" en diver har, jo mere sårbar er den - eller jo mere er der, som konstruktionen skal tage højde for. Klart er det vel også, ville jeg mene, at servicebehovet på en diver chrono er højere, end på en diver med monocoque urkasse uden heliumventil, f.eks. Sådan et ur har ganske enkelt færre steder, hvor vandet kan trænge ind. Når det er sagt, så er der noget fascinerende ved diver chrono´er Icon_e_biggrin

Aquagraphen er et godt bud. Såvidt jeg ved, så er det den mest vandtætte mekaniske chrono, som kan købes - målt på de 500m vandtæthed. Uret er derudover velbygget, med en god lænke, fin lume og auto-lock bezel. Jeg oplevede Aqugraphen som både præcis, robust og med en fed wrist presence Icon_e_smile Uret ville være mit klare beater-chrono-valg Icon_cool

İmage

Nu ved jeg jo ikke helt præcist, hvad du lægger i ordet "beater", men i fald det er hård brug, så er et ur i den prisklasse måske lige i overkanten ? Et godt alternativ kunne være en quartz chrono fra Seiko. De har lavet en model, som godt nok hører under "Flightmaster" urene, men som har skruekrone, skruepushers og er vandtæt til 200m, så det kan du roligt dykke med. For 1200 kr. får du ikke bedre finish, ville jeg mene. Jeg har selv haft uret, og jeg husker det stadig som et usædvanligt vellavet ur - ikke mindst prisen taget i betragtning Icon_e_wink

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/LATEST-SEIKO-FLIGHTMASTER-ALARM-CHRONOGRAPH-SNA411_W0QQitemZ140380115853QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item20af4e938d" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/LATEST-SEIKO-FLIG ... 20af4e938d[/url]

Et alternativ kunne være den chrono model, som DSfirst har på vej hjem. Den fås også i en orange version Icon_cool

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/Brand-New-Seiko-Velatura-SNDA63P1-SNDA63-Mens-Watch_W0QQitemZ300391093476QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item45f0b454e4" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/Brand-New-Seiko-V ... 45f0b454e4[/url]
De venligste hilsner, John
Svar
#5
jacob jensen Skrev:Kort og godt ville i købe et ur med chronograf som skal bruges som daglig beater
og med i vandet til tider,de ekstra "huller" i kassen gør det vel mere sårbart Icon_question

Nej det ville jeg ikke. Ingen grund til at have komplikationerne og ingen grund til at øge sårbarheden med det.

En Rolex sub eller en Seamaster 300 .... eller tilsvarende robuste ure fra andre producenter, er set med mine øjne de bedste all round ure til daglig brug.

Faktisk tror jeg at netop Rolex sub har vundet meget af sit fantastiske ry og image på at være "Rigtige mænds ur til det hele".

Men hvis man er vild med chronografer - kan man da finde noget som duer. Men du spurgte ... ville i?

vh Baun
Svar
#6
Der er ogsaa en Doxa 600T, der faar du en beater som kan gaa til 600m, den har tilmed baade historie og stil.
Svar
#7
Hvis jeg kun ville ha et ur (uha - vist ret langt væk det her) så ja - bare der stod mindst 200 meter på den og jeg ville checke dens tæthed indimellem inden jeg gik ned på de 10 meter du beskriver (hvert andet - tredie år) - Hvis en kronograf var det jeg helst ville ha på armen og kun ET ur - så ville jeg da nappe en krono og lade den komme med til stranden.

Jeg selv ville aldrig tage mine kronografer på i vandet - endsige noget som helst andet ur - jeg er glad for - ud på badning - eller komme lidt sand under kransen.
Pivet men sådan er min rutine nu. Det bliver badeuret - normalt dette simple ur jeg gav 300 kr for (har faktisk lige købt en Citizen sag mere til 47£ til at ligge i skuffen i sommerhuset - venner kan godt lide også at få et ur med ned på stranden)
İmage
Bemærk lige der står DEEP SEA på den - Rolex dog, efterabere Icon_redface Icon_razz
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Jeg kan ikke anbefale mit Citizen Promaster JP2000 nok gange. Har haft det i 13 år. Jeg har det på 90 % af tiden. Det har snart prøvet alt. Både strandture, dykning, svømmehal hver uge, almindelig brug, arbejdsbrug. Det har været udsat for kalkvæske, cement sprøjt etc. Det tåler bare alt Icon_e_surprised Igen, det har kun kostet ca. 1500 kr at have i 13 år Icon_exclaim
Svar
#9
Beater er måske et forkert udtryk,uret skal afløse mit Oris som uret jeg kan have på uden at jeg skal som sådan passe på uret og ellers bare til almindelig fritid.

Det virkelig hårde beater job tager mit SEIKO sig af uden at kny Icon_cool

det var Seamaster 2594.52.00 jeg havde i tankerne til det "pæne" beater job Icon_e_biggrin
Svar
#10
Joepete Skrev:Aquagraphen er et godt bud. Såvidt jeg ved, så er det den mest vandtætte mekaniske chrono, som kan købes - målt på de 500m vandtæthed.

Denne Sinn Chrono er vandtæt til 1000 m - og her kan chronoen endda betjenes under vand!

[url]"http://sinn.de/Modell/U1000_SDR.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://sinn.de/Modell/U1000_SDR.htm[/url]

(OK, prisen er også en helt anden ~20K)
Peter Fjelsten

web snabel-a fjelsten.dk
Rolex Sea-Dweller 16600, V-serie
Omega Seamaster 300M Professional 2254.50, 81.5-serie
Fortis Official Cosmonauts Chronograph, 59xx
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)