Endnu et røveri - Hvelplund
http://politiken.dk/indland/article890510.ece

/Tommy
Svar
ok, det er bare så åbenlyst at det er en bande der laver de her. Hvad laver politiet ???!

4 high-end røverier på 2 mdr.

M
Svar
morgan Skrev:Hvad laver politiet ???!

De afspadserer sandsynligvis efter COP15 !! Icon_rolleyes
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
morgan Skrev:ok, det er bare så åbenlyst at det er en bande der laver de her. Hvad laver politiet ???!

4 high-end røverier på 2 mdr.

M
Du har sikkert et formål med at næsten give skylden for det sidste røveri på politiet - eller en viden om at de sidder med hænderne i skøddet
Vi skal sikkert igen høre at det er åbne grænser eller EU som er skyldige

Grænserne har været åbne længe før schengen - trafikhastigheden vanskeligjorde andet - ingen lande - heller ikke UK eller Schweiz som har lukkede grænser, er fri for den slags -eller har bevisligt mindre af det, det kan græsepoliti/told ikke forhindre

Min gæt er, at politiet har fokus på dette og i høj grad leder efter en åbning, men det er jo ikke lige sådan at de har kræfter til at beskytte alle privat ur eller smykkebutikker - eller banker - så skyd bare på politiet - men kom lige med din forkromede løsning - gerne en som ikke bare tilfredsstiller den indre svinehund, men som også virker i praksis - til løsning af problemet. Tag gerne alle konsekvenser af dit forslag til løsning med tak

Jeg er lige så rasende som alle i andre over den slags, og hader det uanset det er danske, eller som alt for ofte udenlandske der gennemfører den slags - men løsningen er ikke at ville dræbe globaliseringen. Kom med konkrete forslag - eller lad være med at skyde på politiet i tide og utide i et urforum. Den seneste måned har budt på mange forslag til privatisering af politiets opgaver herinde fra.
Mine protester mod det, har ført til at jeg er blevet beskyldt for at holde hånden over/under forbrydere. Aber doch forum und hr Moderator
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover, det er da enkelt: Få bevæbnede vagter foran butikker ligesom i tyskland.

Det vil nok ikke være nemt at gennemføre det herhjemme, da normen synes at "der er for meget overvågning i det offentlige rum og bla bla bla" og derfor vil kalde det frihedsberøvende.

Hilsen
NW
Svar
NW Skrev:hannover, det er da enkelt: Få bevæbnede vagter foran butikker ligesom i tyskland.

Det vil nok ikke være nemt at gennemføre det herhjemme, da normen synes at "der er for meget overvågning i det offentlige rum og bla bla bla" og derfor vil kalde det frihedsberøvende.

Hilsen
NW
Men det er da et løsningsforslag- der er vagter ved urbutikker selv i Stockholm - og det er vel "os" der betaler - men et forslag er det da absolut - surt hvis nødvendig - men personligt lever jeg da med det, alt taget i betragtning (der er også vagter i UK som ikke har åbene grænser i øvrigt - ikke som kommentar til dit indlæg NW men til de tanker som eller kan være nærliggende)
Årvågning i det offentlige rum (som ikke inkluderer mit hjem/arbejdsplads o.l.) - har jeg det helt fint med faktisk
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
NW Skrev:hannover, det er da enkelt: Få bevæbnede vagter foran butikker ligesom i tyskland.

Hilsen
NW

Det er ikke simpelt... og jeg mener også at vi i DK har en våbenlov der forhindre væbnede vagter der kan skyde alle slavere der nærmer sig en urforretning!
Svar
I aften er jeg black metaller... eller skal i hvert fald øve omlidt, så urmagereleven er gået i seng! Icon_e_smile

Men jeg er helt enig i at problemet kun kan rykkes rundt, ved den løsning... Banker er blevet meget mere sikre, eller i hvert fald besværligere at røve, så nu er tendensen vel hjemmerøverier og smykke/ur butikker?

Der vil være styr på mange flere ting hvis vi boede i en totalitær stat, men det ville nok ikke være så sjovt. Lige meget hvad går jeg ind for mere overvågning i det offentlige rum, hvis det gavner. Jeg har intet at skjule.

Edit:
Hmmm dit indlæg forsvandt? nårh! Så bliver det vel bare ved det?
Svar
RunesS Skrev:

Hilsen
NW

Det er ikke simpelt... og jeg mener også at vi i DK har en våbenlov der forhindre væbnede vagter der kan skyde alle slavere der nærmer sig en urforretning!

Du har ret - men det virker da afskrækkende og flytter som minimum sorteper videre - måske til et andet land, når det bliver mere besværligt. (det er det som det meste går ud på)
Skal urmagerelever ikke være i deres seng kl 0.00 længere Icon_e_biggrin )
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
De 2 butikker i Odense, som er blandt de sidste berørte, har ingen "sluse".... Hvad med dem i København? Man kunne jo forestille sig, at det er trenden fremover, altså at tage de mindst sikret.....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)