Svar: 71
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hejsa,
Jeg har for kort tid siden koebt mig et Rolex Deep Sea, et ur som jeg helt igennem er meget glad for.
glide-lock'en som det er udstyret med er helt igennem trovaerdig og meget brugbar, ikke kun naar man dykker, men ogsaa i loebet af en arbejdsdag, hvor ens haandled bliver stoerre eller mindre.
Mit problem er at jeg har meget store arme, saa store at jeg koere glide-lock'en saa langt ud at dykker ledet bliver blottet. Det kan saa til tider finde paa at springe op, hvilket er noget af en "ohhh shit" oplevelse de foerste par gange.
Kan nogle fortaelle mig hvor ekstra links til laenken kan koebes til en fornuftig pris? - Gerne online.
Syntes ioevrigt at det er et uhaeldigt design. Skulle man vaelge at saette uret udenpaa en vaaddragt uden at aabne dykker-ledet, saaledes at ledet er blottet ligesom naar jeg gaar med det, men bare i spaend. - Saa taber man uret!
Tan paa forhaand
Jacob
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg kender ingen smutveje til billige ekstra led. Jeg mener dog at en del tager dykker udvidelsen af lænken. Det er vist en lille fejl, at den kan stritte ud - så det ser grimt ud, og kan den springe op, så er det jo en potentiel katastrofe
Hvis man ikke skal ha uret på våddragt, er udvidelsen unødvendig - men den skal naturligvis gemmes så den kan genindsættes
vh
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Du kan købe ekstra led hos enhver aut. Rolex forhandler. Jeg har selv lige bestilt et hos M.C. Mortensen i Herning (ringede blot til dem). Det koster ca. 300 kr. pr. led. Du kan også smutte forbi [url]"http://www.rolexforums.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.rolexforums.com/[/url] og smide en PB til "DAVIDSW". Han sælger dem for 80 USD.
•
Tak skal i have - Der hvor jeg koebte mit ur ville de have 300 Singapore $ for et led, hvilket jeg syntes var helt galt.
- Det sagt, saa syntes jeg stadig at der er tale om en design fejl. Tror at Rolex skal prise sig lykkelig for at det mest er business-suits og ikke dry-suits deres ure bliver sat sammen med...
MVH
Jacob
•
[url]"http://www.rolexforums.com/showthread.php?p=1330705" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.rolexforums.com/showthread.php?p=1330705[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ser ud til at jeg ikke er den eneste der har problemet. - Jeg skal have fundet et par links, og saa er jeg klar igen.
Jeg er utrolig glad for mit DeepSea, men jeg syntes at Rolex mod deres bedste intentioner har faaet bygget lidt af en "cafe Latte-klokke" ved at lave saadan noget sjusk paa deres topmodel.
Jeg har i mellemtiden haft et Omega PLOPROF paa, og jeg maa sige at det virker til at vaere et ur i et helt andet segment... - Et rigtigt dykkerur...
MVH
JAH
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
JAH Skrev:Jeg er utrolig glad for mit DeepSea, men jeg syntes at Rolex mod deres bedste intentioner har faaet bygget lidt af en "cafe Latte-klokke" ved at lave saadan noget sjusk paa deres topmodel.
Jeg har i mellemtiden haft et Omega PLOPROF paa, og jeg maa sige at det virker til at vaere et ur i et helt andet segment... - Et rigtigt dykkerur...
Forstår ikke helt din kritik, hvis du køber et ekstra led vil dit problem være løst. Jeg har selv et stort håndled og har gjort det samme. Jeg har dog aldrig oplevet at min diver extension springer op, som du beskriver. På mit ur er den meget stram og der skal faktisk en del krafter til for at åbne den. Hvis din er så løs, ville jeg tage den med ind forbi en aut. Rolex forhandler og få dem til at kigge på den.
•
Ja og nej. Jeg har skaffet mig to led, hvilket har loest problemet med at jeg sidder og taber uret paa arbejde. Men det at dykker ledet overhovedt kan aabnes ufrivilligt naar glide-lock'en er i de ydereste positioner ser jeg som en afgoerende design fejl. 99% af de ure der bliver solgt kommer nok aldrig ud at dykke. Men skulle man vaelge at tage uret paa uden paa en 3 mm vaaddragt, saa kan mange undgaa at skulle bruge dykkerledet, men blot koere glide-lock'en lidt ud. - Der opstaar problemet. Uanset om der skal meget eller lidt kraft til, saa er du i en situation hvor aabningen af dykkerledet er ude af din egen kontrol.
Naar man har et ur uden paa en vaaddragt saa vil man ofte have det til at sidde stramt. - Der kommer noget af det traek der skal til. Diameterne er stor, saa den kan maaske enda glide lige af haanden, naar foerst ledet er aaben.
Til andre der har en Deep Sea, proev at koere glide-lock'en helt ud, og saa proev at braekke den "forkerte vej" i forhold til rundingen omkring haandledet og se hvad der sker? - pop!
MVH
Jacob
•