Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Henrik H Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Kan nogen komme med konkrete eksempler, hvor der er markant forskel på prisen inden for samme ref. pga. små forskelle i teksten på skiven uden farven er ændret? Kan jeg ikke umiddelbart...
/Mads
Hej Mads,
Det vil jeg da gerne. Helt nærliggende er et andet neovintageur, nemlig 16520 Daytona. Her er Mark1 og Mark2 skiver og bezels langt mere eftertragtede og værdifulde end de senere udgaver.
Mvh Henrik
Her er forskellen jo så ikke kun små forskelle i fonten, men enten en "floating" eller manglende tekst linje SAMT en anden lynette og lænke. Det er mere end hvad jeg vil betegne som "små forskelle i teksten", som der jo er på LV skiven.
Men ok 16520 er nok et af de steder vi kommer tættest på stor prisforskel pga. små detaljer.
/Mads
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
På LV'en er der både skive og lynette forskelle.
...blot for at sætte tingene lidt i perspektiv.
Når vi taler Rolex er det jo basalt set helt til grin hvor små detaljerne kan blive og hvor meget der gåes op i dem så om det er forskelle på 16520, 1665, 1680 eller LV er ligegyldigt. Samme boldgade.
Mvh
Klaus
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tomcat27 Skrev:Nogen gange har jeg altså Rolex mistænkt for at lave disse små miniature rettelser på dit og dat for at skabe noget hype omkring "sjældne" modeller.
Hvad skulle den logiske forklaring ellers være på at der er 8 forskellige modeller af et ur fra 2003 til nu. ( måske leverander skift ) for ellers er det da bare at justere maskinen, trykke start og så lave 10.000 lynetter.... eller hvad vi nu snakker om.
Rolex interesserer sig ikke for hype. Hvis de gjorde, så ville de lave Limited Ediions og auktioner, ligesom Omega der kommer med flere om året, og havde deres Omegamania.
Hvis Rolex lavede Limited Edition så ville der komme en hype, lidt ligesom Panerais der også tit har taget raketfart.
•