Hjælp til at finde en rem
Ak ja - endnu en tråd om remme, men med SÅ store ure er det nu vigtigt at de bliver båret godt og får det rette udtryk.

Jeg er blevet forelsket i denne SC rem

[url]"http://www.strapculture.com/anchormp/anchorac152image.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.strapculture.com/anchormp/an ... image.html[/url]

Men mine sidste ordre fra dem er alle røget i tolden og så er den næsten ikke prisen værd. Desuden vil jeg have den i 22/24 og uden spænde og i en anden længde end den de sælger.

Men det er ellers lige den type rem jeg søger: Helt rigtig farve, patina, materiale og syninger og så max. 4mm. tyk (den er vel kun ét lag? Så 3mm går også an) Den skal bare ikke være tykkere end OEM's Pam. remme.

Er der mon en dygtig "strapmaker" herinde som kan eftergøre noget i denne retning eller henvise til en som kan eller et firma som allerede sælger en der minder derom?

På forhånd mange tak
Svar
Den er ikke svær af lave, men problemet er at finde det læder der skal til.
Finder du læderet, laver jeg det gerne for dig.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Det var da en god tilbagemelding at få.
Nogle tips til hvilken slags læder og hvor det ku findes.

Er det bare en tur på loppemarkedet?
Svar
Det kunne da godt tænkes man kunne gøre et fund der...
Ellers kig på ebay efter ammotasker eller sådan noget

Tror for så vidt at læder typen er lidt lige meget, bare den har den glød og patina du kan lide..
İmage
Svar
Stinger Skrev:og så max. 4mm. tyk (den er vel kun ét lag? Så 3mm går også an) Den skal bare ikke være tykkere end OEM's Pam. remme.
Vær opmærksom på at remmen du har fundet er i 2 lag. Det ses tydeligst på det 3 billede. Hvis der kun var et lag ville det også være svært at lave "ombukningen" til rørene (tubes) Og så er siderne behandlet med ???
Så det læder du finder skal være max 2mm i tykkelsen, hvis remmen ikke må overstige 4mm i tykkelsen.

God weekend...

Edit: glemt lige at sige det er en superfed rem..........
Svar
Godt set Kim. Så er det vel næsten næsten et par tynde kørehandsker jeg skal
have fat på for at holde mig under 4mm samlet.

Bliver remmen ikke væsentlig mere svær at lave, da den jo ikke har syninger
ned langs siderne?
Det sætter vel store krav til lim og den behandling med tjære/varme(?)
som den har i siderne?

Jeg må på jagt og kigge på læder, men modtager også meget gerne hints til hvor en lignende rem kan købes færdiglavet.
Svar
Man kan sagtens lave den med et lag, ingen problem.
İmage

Men laves den med 2 lag og uden syninger, så skal limen holde til noget, som du selv er inde på.
Jeg har lavet en rem uden syninger og de holder, men man kan altid risikere at de går op.
İmage

Jeg kan sende denne her rem til dig, hvis du er interesseret. Den er 2-3 mm tyk og lavet af et stykke fra en Plotter taske fra 1916.

İmage

İmage

İmage
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)