Tudor Dress Priser
Kommer priserne på vintage tudor dress ure til at stige ligesom deres andre modeller???
Jeg vil gerne vide det da jeg har mulighed for at bytte mit omega for et, og så ville det jo være smart hvis det også ville give en gevinst om nogle år Icon_e_wink

Hilsen
NW
Svar
Spørgsmålet er nok hvad du taber mest på...

mvh

Henrik
Svar
Ingen kan spå præcist om fremtiden, men dress modeller er generelt ikke så gode at investere i, de fleste foretrækker sportsmodeller. (med mindre vi snakker de store drenge PP, VC, AP osv)
İmage
Svar
Snakker vi nye eller vintage ?

Nye Tudor holder ikke prisen særligt godt.

M
Svar
Jeg tænker vintage....

Hilsen
NW
Svar
NW Skrev:Jeg tænker vintage....

Hilsen
NW

De koster så lidt at jeg tror de holder prisen. Man kan få et flot et på ebay til ~5-600 USD.

Mvh Morgan
Svar
Personligt tror jeg også på at både Omega,Tudor og Rolex Dress ure kan holde prisen ganske fornuftigt.

De fleste vil have sprots, tool, dykkere - og derfor er dressurene alt for billige, når man kigger på hvilken kvalitet (kasse, skive, værk mm.) man får sammenlignet med de andre.

Det er svært at spå (især om fremtiden) men jeg tror på en generel øget interesse for gamle mekaniske kvalitetsure fra 50 og 60'erne over de næste 25 år - og der bliver jo i sagens natur ikke lavet flere. Men der ligger helt sikkert mange i skufferne og sover Icon_e_wink

Jeg kan i hvert fald se at de Omega dress-ure jeg købte for 5-6 år siden - altså før finanskrisen, holder prisen meget godt. Jeg tror, vistnok som Morgan, at de er så billige at de ikke falder mere.

Hvordan det er gået med sportsmodellerne gennen finanskrisen må andre udtale sig om, for det kan jeg ikke gennemskue.

vh baun
Svar
Baun Skrev:Det er svært at spå (især om fremtiden) men jeg tror på en generel øget interesse for gamle mekaniske kvalitetsure fra 50 og 60'erne over de næste 25 år - og der bliver jo i sagens natur ikke lavet flere. Men der ligger helt sikkert mange i skufferne og sover Icon_e_wink

Jeg kan i hvert fald se at de Omega dress-ure jeg købte for 5-6 år siden - altså før finanskrisen, holder prisen meget godt. Jeg tror, vistnok som Morgan, at de er så billige at de ikke falder mere.

Hvordan det er gået med sportsmodellerne gennen finanskrisen må andre udtale sig om, for det kan jeg ikke gennemskue.

vh baun
Min erfaring fra eterna 3000 og fra kronografer fra 40-60 med kolonnehjul er, at de er steget fortsat under krisen - f.eks. bedømt ud fra Ebay. Specielt de sjældnere, ex med Valjoux 72 og 72 C. Dem kunne man for 10 år siden hente for 5.000 kr, så for et par år siden lå de i 20.000 og på det seneste går de ofte op i 32.000 kr (4.000 € ca).
Der er så samtidigt kommet flere og flere re-dials og sammensatte eksemplarer. Bare de kan se hvad der står på broen, findes en re-dial skive og de ser godt ude, og betegnes alle som Datore e.l. og koster alle, selv fra forskellilge sælgere, samme 4.800 €.

I takt med at tiden går og de bliver mere sjældne, går priserne op, og snyderne får lettere ved at financiere ændringerne, så det ser flot ud. Det samme må gælde, eller komme til at gælde ex piepan med crosshair osv. De er allerede nu i min optik for meget i overtal på bugten, til at det kan begrundes i deres andel af piepan samlet

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
John, du har helt ret. Man kan så argumentere for om det er urene der stiger i værdi eller værk-kannibalerne der skal bruge dele. Icon_e_wink

M

hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Det er svært at spå (især om fremtiden) men jeg tror på en generel øget interesse for gamle mekaniske kvalitetsure fra 50 og 60'erne over de næste 25 år - og der bliver jo i sagens natur ikke lavet flere. Men der ligger helt sikkert mange i skufferne og sover Icon_e_wink

vh baun
Min erfaring fra eterna 3000 og fra kronografer fra 40-60 med kolonnehjul er, at de er steget fortsat under krisen - f.eks. bedømt ud fra Ebay. Specielt de sjældnere, ex med Valjoux 72 og 72 C. Dem kunne man for 10 år siden hente for 5.000 kr, så for et par år siden lå de i 20.000 og på det seneste går de ofte op i 32.000 kr (4.000 € ca).
Der er så samtidigt kommet flere og flere re-dials og sammensatte eksemplarer. Bare de kan se hvad der står på broen, findes en re-dial skive og de ser godt ude, og betegnes alle som Datore e.l. og koster alle, selv fra forskellilge sælgere, samme 4.800 €.

I takt med at tiden går og de bliver mere sjældne, går priserne op, og snyderne får lettere ved at financiere ændringerne, så det ser flot ud. Det samme må gælde, eller komme til at gælde ex piepan med crosshair osv. De er allerede nu i min optik for meget i overtal på bugten, til at det kan begrundes i deres andel af piepan samlet

vh
Svar
morgan Skrev:John, du har helt ret. Man kan så argumentere for om det er urene der stiger i værdi eller værk-kannibalerne der skal bruge dele. Icon_e_wink
M
Ja absolut Icon_e_smile Men den gode nyhed er, at det holder gang i interessen hos en del, og så går de rigtige sager med op.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)