Deep Seas endelige prisleje?
Da jeg en dag håber at blive Deep Sea ejer følger jeg lidt med i den models prisudvilkning.

Da den kom var der jo nogle som forsøgte sig med at få 80k for uret tror dog ikke at
nogle blev solgt til den pris (for meget selv for "ny" Rolex diver.)

Siden gik priserne nedad og idag ligger dem jeg har kigget på mellem 40-45k syntes jeg
læste om nogle som mente den aldrig vil komme under 40k Icon_question

Idag vil jeg tro en DS vil kunne købes for 40-42k hvad er jeres holdning til DS priserne
har de lagt sig fast eller vil de tage et eller flere dyk Icon_question (udtrykket lå lige til højrebenet Icon_cool )

Men kan jo roligt sige at prisen på modellen er faldet og det plejer jo ellers ikke at ligne Rolexs sportsmodeller er modellen en freak i Rolex kredse Icon_question (som jeg intet kender til)
Svar
Jeg synes den har ligget stille i længere tid omkring de 42-44k. Mon ikke det er udtryk for prisen på et pænt eksemplar der kan sælges igen for samme pris. Jo længere tid der går jo flere godt brugte vil man kunne finde og det vil rykke prisen nedad.
Vil man have en DS og har man 42k tror jeg ikke man står med udsigt til det store værditab.
...og så er et prisleje aldrig endeligt Icon_e_confused
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
I sommer har jeg set et par stykker gå for 38 og 39k er i DK. Men det er ikke set siden.
Svar
DeepSea'en har fundet sit leje og det ligger i ca. 40-45 kilo alt efter stand. Alle Rolex sport modeller (måske lige med undtagelse af Daytonaen) kan købes til under listepris, det gælder ikke kun DeepSea'en. Det er også ganske naturligt at prisen er faldet i forhold til da den kom på markedet, da den ikke er nær så eftertragtet længere, fordi der nu er langt flere brugte/NIB på markedet.
Svar
Den vil med garanti komme under 40K, for om nogle år findes der en del brugte hvor nogle er i dårliger stand end andre, og det vil helt sikkert sænke prisen på de "dårlige". Personligt ville jeg heller give en smule mere og så få en der står i flot stand, det er jo få 1000 kr der gør at man kan få uret i mint stand.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Personligt synes jeg 40-45k er for dyrt, da man hos de fleste greymarket kan få dem til 20% (ca. 45k), så er det for dyrt for et brugt ur.
Modellen er ret ny stadig, og der er ikke vildt mange på markedet. Om 1-2 år, så vil den være mere normal i brugt-billedet, og så vil den nok være at finde i slut-30erne, afhængig af udsalgsprisen om et par år.

Grunden til de hypede priser i starten, var at der var nogle der troede at den ville komme i mega restordre, ligesom Milgauss GV. Dette havde Rolex forudset, og der gik ikke lang tid, så var uret at finde på lager eller med meget kort ventetid. Det er nok meget få der har fået solgt deres til overpris, de røg også hurtigt ned til udsalgspriserne.

Rolex have problemer med Milgauss´ grønne glas, det er rettet nu, og de er også at finde til normale priser igen, og ofte også på lager hos AD.

Daytonaen er også på vej ned, bare vent 1-2 år, så vil man kunne finde dem til omkring 45k.
I dag hvor Rolex selv producerer værket, så har de mulighed for at "spytte dem ud". Mange forhandlere i provinsen har dem på lager, også i udlandet er det efterhånden normalt at de er på lager. De gamle ventelister skal lige i nul, så bliver det en lager-model, og der er ingen der vil betale overpris eller det samme som i butikken.
Rolex har hele tiden været imod dette fænomen med ventelister, så de er selv interesseret i at kunne levere til butikkernes lager.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Grunden til de hypede priser i starten, var at der var nogle der troede at den ville komme i mega restordre, ligesom Milgauss GV. Dette havde Rolex forudset, og der gik ikke lang tid, så var uret at finde på lager eller med meget kort ventetid. Det er nok meget få der har fået solgt deres til overpris, de røg også hurtigt ned til udsalgspriserne.

Et realistisk sales forecast var vel vanskeliggjort af den globale økonomiske krise, som må have haft betydelig effekt på efterspørgslen. Rolex har vel en fordel af en vis hype af en ny model, da det nok både kan have positiv effekt på efterspørgslen og på Rolex-brandet. Deres plan kan jo have været at få balance i udbud og efterspørgslen lidt senere end det rent faktisk var tilfældet.

Mener at have læst at den schweiziske ur-industris eksport til USA faldt omkring 40 % fra 2008 til 2009. Med sådanne markedsforhold gør det nok sales forecasting meget udfordrende.

Magnum Skrev:Daytonaen er også på vej ned, bare vent 1-2 år, så vil man kunne finde dem til omkring 45k.
I dag hvor Rolex selv producerer værket, så har de mulighed for at "spytte dem ud". Mange forhandlere i provinsen har dem på lager, også i udlandet er det efterhånden normalt at de er på lager. De gamle ventelister skal lige i nul, så bliver det en lager-model, og der er ingen der vil betale overpris eller det samme som i butikken.
Rolex har hele tiden været imod dette fænomen med ventelister, så de er selv interesseret i at kunne levere til butikkernes lager.

Mht. til Daytona’en kan det synes af lang tid de har brugt på at få udbud til at matche efterspørgslen. De seneste års prisfald på brugt/gray-markedet kan jo også (delvist) skyldes at efterspørgslen er faldet mere end ventet. Rolex kan jo sagtens have haft mere glæde af at have en model som var så eftertragtet at folk ville vente fem til syv år på at få lov at købe den til listepris. Den PR det har givet kan jo have haft mere værdi end værdien af det potentielle mersalg af SS Daytona’er. Officielt kan de jo godt være mod ventelister, uden at det er deres egentlige holdning. Hvem ved, det er ikke andet end gætværk fra min side.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
Enig med Theis, der er da et klart sammenfald mellem finanskrisen, og Rolex' bemærkelsesvædige attitude om at undgå ventelister Icon_e_smile

Omvendt, ventelister har givet, for de der virkeligt følger med, en positiv effekt på værdiopfattelsen, men glem nu ikke, at de koster salg. Mange gider ikke vente, men finder noget andet, så jeg tror - og det er kun TROR - men backet up af en vis handels erfaring, at Rolex må ha en vis interesse i at kunne levere de ure folk vil købe inden for den tid folk helt generelt vil vente - og det er ikke måneder
Uanset Rolex er en institution som vil i princip giver til gode formål, tror jeg ikke et sekund, at management driver forretningen efter ret meget andet end profitmaximering. Det ville da også være tarveligt -. selv mod formålet ikke?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Så vidt jeg husker har Rolex vist for ikke så længe siden bygget en ny fabrik for bla. at efterkomme efterspørgslen på Daytona'en.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg tror Deepseaen har fundet et ret stabilt leje. Realistisk set kan det ikke falde alverden endnu og mit gæt er at den vil "bunde" ved ca. 38 k. Man kan passende trække paralleller til 116570 GMT´en, der har lidt flere år på markedet i den nye udgave. De ligger stabilt på godt 30 k og falder næppe yderligere. De vil jo altid ligge 5-7 k over 16710 niveauet, simpelthen fordi den nye udgave er mere eftertragtet. 116710 GMT er ikke så dyr i vejl. udsalg og ej heller så populær som DS, som derfor igen vil ligge 5-7 k over 116710 GMT.

Husk også på at vi på et tidspunkt kommer ud af krisen og Rolex med garanti igen vil hæve vejl. udsalgspriser. Her følger brugtpriserne fint med op. Vi ser næppe fald i listeprisen på DS. Mit gæt er tværtimod at den om et år eller to vil stige 5-10 k, som Rolex jo har ry for Icon_e_sad Herefter vil brugtprisen også stige og kun parkere de godt brugte DS tilbage i 38-40 k lejet.

Daytona´en lever sit eget liv og bør ikke bruges som sammenligning. Her har produktion og hype givet den en ordentlig tur i priseelevatoren og parkeret dem (ref. 116520) i 45-50 k lejet, hvor de også hører hjemme.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: