Seiko 7548-7000
Hej

Idag sælger Seiko batterier med deres eget navn på, men hvor mange år de har gjort det aner jeg ikke, men de gjorde det såvidt jeg ved ikke dengang twin quartz kom frem.

MVH Peter
İmage
Svar
Så er min japanske hjemmemarkedsmodel - 7548-7000 - kommet hjem til far Icon_e_biggrin Urets safirglas blev holdt op i tolden, så det tog mig lidt over 3 uger at få dét hjem Icon_e_confusedTil gengæld, så var min urmager rigtig begejstret for glasset, som passede perfekt Icon_e_biggrin Urets 7548 quartz værk går meget præcist og sekundviseren slår helt præcist ind på hver enkelt markering hele vejen rundt - godt gået, af et 28 år gammelt ur Icon_e_wink Bezelen kører godt og præcist 60 klik rundt - hver vej, ligesom det skal på denne model. Uret har stadig masser af brugsspor, men det skal sådan en model have - efter min mening. Det beviser blot, at uret gør det, som det er konstrueret til: Det holder, og holder, og holder, og .... Icon_razz

Mange tak til både Peter og Poul Halse, som begge har arbejdet på uret. Jeg er rigtig glad - som altid - for det gode stykke håndværk, som jeg har fået lavet i Horsens. Tak !

İmage

İmage

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Joepete

Mange tak for de pæne ord, omkring os, men hvis det skal stå mere originalt skal remmen være uden bølger, altså med de lige riller i remmen. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
Sådan en har jeg skam liggende, Peter. Jeg har bare en Z22 wave vent fetish for tiden Icon_e_wink Icon_redface
Svar
Joepete Skrev:Sådan en har jeg skam liggende, Peter. Jeg har bare en Z22 wave vent fetish for tiden Icon_e_wink Icon_redface
Forstår ikke hvordan du kan bryde dig om den rem? Synes den er vanvittig hård og yderst ubehagelig at bruge?
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Remmen gøres meget let håndledsformet og blød: Afmonter remmen, spænd remmen i det hus, som du når du har det på armen, så remmen nu ligger foran dig i ét stykke. Bøj den let, og put den i et bredt tekrus, så den ligger foldet sammen i bunder. Overhæld med kogende vand og lad stå i 2 minutter - du har nu lækker Z22 Icon_e_wink
Svar
Når vi nu er ved Z22 remme, så er jeg i tidens løb stødt på RIGTIG mange fakes Icon_e_surprised

De fake remme har samme struktur og er også udstyret med tsunami logo. Ofte, så er de fake remme ret bløde, out of the box. Dette skyldes sandsynligvis en masse blødgørende - og skidte - sager ... blot så du ikke glæder dig for tidligt Icon_e_wink

Du kan spotte din ægte Z22 ved at kigge på spændet:

"Revnen" går hele vejen igennem spændet på en ægte Z22
İmage

Bemærk teksten på spændets underside. "St. steel - f" skal stå noget længere end "Seiko". Her fejler mange fakes med kort skrift under "Seiko"
İmage

På mange fakes går "revnen" kun halvt ned på spændets overdel, og teksten under "Seiko" er meget kort.

Ovenstående gør sig imidlertid kun gældende for Z22 remmen. En Sawtooth rem har kun "halv revne" - og faktisk ingen "Seiko" tekst på spændet. Titaniumsspænderne har også "halv revne" ... total forvirring Icon_redface Icon_razz
Svar
hej det et ualmindeligt flot resultat du har fået ud af den smukke diver. Jeg kan især godt lide at du ikke har overrenoveret det. Icon_e_smile det viser stadig at det har historie
Det er godt at der er nogle der vil tage sig af vintage quartz i denne gode ende. du skal have stor ros.

jeg synes den bølgerem ser lidt for moderne ud til uret. men det er dig der bestemmer Icon_e_smile
Har du overvejet at prøve med lænke synes tit det spiller godt til sorte skiver. eller måske nato.
inspireret af tråden har jeg smuttet mit Riquartz på det når dog ikke dit til sokkeholderne.
İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Tak for de pæne ord, DJ ... Jeg er HELT enig med dig i, at man med sådan et ur skal passe på ikke at overgøre tingene - det må gerne se brugt ud, uden at være hærget Icon_e_wink

Lænke til sådan en vintage sag er jeg nok ikke så meget til - men prøves, det skal det jo nok. Nato remmene vil garanteret være gode til, men jeg vil gerne så tæt på originalen som muligt, så det ender nok med en flat vented Icon_e_wink

Din Ricoh ser ud til at være i god form - kan rigtig godt lidt kasseformen Icon_e_smile Hvilket værk har Ricoh anvendt i uret ?
Svar
velbekomme det er fortjent hvis ingen tager sig af dem er de pludselig væk og det vil være et stort tab.
ingen tvivl om at netop den model vil være en jeg vil kigge lidt efter.

jeg har søgt lidt på 7548-7000 og du har ret jeg kan ikke finde en eneste med lænke.
så den er nok aldrig solgt med lænke. naturligvis mente jeg ikke en ny lænke men en vintage der passede tidsmæssigt til uret. samtidig må jeg medgive at sort står godt til en sort skive især med den massive stålkasse i kontrast. uanset hvad så bliver det altid den mest komfortable løsning der bliver den valgte Icon_e_smile

Ricoh var og er ejet af Citizen så der sidder skam et gedint Citizen værk I.
De vintage Ricoh er værde at kigge efter da de har lavet mange unikke designs.

Tak jeg havde også svært ved at stå for kassen glasset var voldsomt ridset og jeg har ofret et nyt det er dog ikke en ægte diver(der står intet om tryk på skiven)men dog med skruekrone og solide pakninger så det kan nok holde til lidt. måske bare et råt ur der kan holde til det meste Icon_e_wink
Jeg havde dog store problemer med at finde den rette rem/lænke der også var komfortabel.

Tja man skal bare åbne et vintage kvalitet quartz for at se at der virkeligt er en grund til at de var dyre. uret er typisk fyldt ud og det er med massive dele med en høj finish. ikke noget med billige plastik dele.

ja man kan let fjerne det man faldt for ved uret i en renovering du har gjort det til UG Icon_e_smile
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)