01-01-2010, 05:22 PM
hej drenge .
hvornår stiger de gamle rolex gmt master i pris ?
har hørt de vil stige i pris.
hvornår stiger de gamle rolex gmt master i pris ?
har hørt de vil stige i pris.
|
gmt + prisstining
|
|
01-01-2010, 05:22 PM
hej drenge .
hvornår stiger de gamle rolex gmt master i pris ? har hørt de vil stige i pris.
01-01-2010, 07:49 PM
Jeg er enig i at priserne på vintage Rolex på sigt vil stige igen, men tror der går nogen år endnu inden vi ser priserne ramme tidligere niveau. Så at forvente en 15-30 % prisstigning i 2010 tror jeg ikke på. Tror prisniveauet er på et realistisk niveau hvor det er nu og priserne stille og roligt vil stige ca. 5-7 % årligt.
/Mads
01-01-2010, 08:34 PM
hej drenge .
mads jeg tror du har ret, men jeg tængte at prisen på de gamle gmt ure ville stige til det samme som de gamle sub ure . iøvrigt , godt nyt år... mvh jmj.
02-01-2010, 03:11 PM
Hej jmj.
Der vil sikkert ske en generel stigning af priser på vintage Rolex men takten vil ikke være den samme for alle referencer. Også inden for vintage Rolex gælder de almindelige markedsmekanismer så som udbud og efterspørgsel. GMT og Sub's dækker over mange mange referencer som hver især har deres egen prissætning og popularitet. Eksempelvis vil en GMT fra 2002 vil ikke nå prisen på en Sub fra 1958. Mvh Klaus Mvh Klaus
02-01-2010, 04:58 PM
hej drenge .
hvad med min gamle gmt pcg med prikken kl 6 anno 61 ,kommer den op på det plan den har været ?? mvh jmj.
02-01-2010, 05:24 PM
Det vil den for det er et sjældent ur.
Du skal dog nok gøre dig klart om ikke det ur har en anden værdi for dig end den der kan gøres op i kroner og ører og så glæde dig ved det Der bliver talt meget om værdi osv. her på forum og det er meget synd. Det kommer til at overskygge glæden ved at jagte og finde uret med den gode historie, det flotte design, det sublime håndværk etc. Om man så har givet +/- x kroner kan være ligegyldigt. Mvh Klaus Mvh Klaus
02-01-2010, 05:49 PM
GMT PCG har taget det hop man kan forvente, og jeg vil mene det ligger på det niveau uret er berettet set med samlerøjne. Ref. 1675 er et af de mest almindelige GMT´er og de mere eksotiske varianter (Gilt, PCG, minute trackers, ect.) lider lidt under at have dette ref. nr., da det langt fra er sjældent
Jeg forventer div. vintage modeller vil stige lidt i 2010, men max. 5 %, eller noget i den stil. Det bliver ikke en guldrandet investering som i 2007-2008 inden finanskrisen tog fat Sidst men ikke mindst vil jeg give Klaus ret. Der er meget prissnak og i sidste ende er det urene der tæller. Mine vintage Rolex har vel tabt 100-150 k i værdi siden finanskrisens start, men glæden ved dem er stadig den samme, og jeg har end ikke overvejet at sælge dem /Mads
02-01-2010, 08:49 PM
Imo så er pris vigtig, for kunsten er vel ikke bare at finde uret man gerne vil have, men derimod at finde uret man gerne vil have til den rigtige pris
For finder man uret til den rigtige pris, så er der jo kortere tid til at man har pengene til at lande sit næste ur.
02-01-2010, 09:09 PM
Når du så hurtigt skal have fokus på ur to hvad er der så blevet af glæden ved at eje ur ét?
Mvh Klaus
02-01-2010, 09:56 PM
Måske er det bare mig, men jeg har svært ved at glæde mig over et ur, hvis jeg ved jeg har givet for meget for det. Nu er jeg ikke på et samler niveau hvor det/de ure jeg går efter er sjældne. Hvis jeg så ikke skulle kigge på pris, ja så kan jeg jo købe det første jeg støder på, det syntes jeg ikke er spændende. Jagten i sig selv er også meget af det. finde et ur, finde ud af hvad prisniveauet er, og så finde et i en så god form til en god pris, det syntes jeg er det sjove. Ellers kunne jeg jo bare gå ned til forhandlerne og købe det til listepris. Hvorfor overhovedet spørger til rabat, hvis nu det er det ur man gerne vil have
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|