Citat:det virkeligt store problem er, at de mange fake varer understøtter en ulovlig økonomi.
Så enigt jeg nu plejer at være med den gode br. Bjørn, vil jeg trække håndbremsen her. Det kan sagtens være at kopier støtter ulovligt økonomi. Det gør
rigtigt mange brugte ure ligeledes.
Rigtigt meget sorte penge investeres i dyrere brugte ure. Rigtigt stor del af smykker og dyrere ure betales med kontanter hos de danske netauktionshuse. Altså, af almindelige danskere som - generelt - er bange om at have mere end kr. 500 liggende hjemme i kontanter.
Jeg er modstander af øget kontrol og politisk korrekthed og tror at Gud har velsignet os hver med passende rigeligt intelligens for at selv bestemme hvorvidt vi har lyst til at købe en åndesvag og grim kopi eller the Real McCoy.
Og det gør ondt i mit sind at der tales om terrorisme i det her sammenhæng. Det pga. at hver lille undskyldning at uddele mere og mere moralskret for kontrol for samfundet, kontrol som ikke har en dyt med terrorisme at gøre men bruges for myndighedernes øget kontrol af helt almindelige statsborgere. Sammenligning med McCarthy-perioden i USA i 50´ene er ikke malplaceret - desværre.
Jeg er enigt med alle her at kopiering er smagløst og dumt men den har eksisteret og vil eksistere evigt. Jeg forstår godt hvis der er en i særdeles grim kopi eller morsomt varebeskrivelse eller en kopi smuttet igennem hos Lauritz at man gør et nummer ud af det. Men jeg forstå ikke at nogen gider hidse sig op pga. noget DBA sælger...
Gud bevare, la´ dem dog. Der er meget få som bliver snydt af kopier og oftest de som bliver, er folk som mere eller mindre troede at have købt hælervarer for meget favorabelt pris - dem har i hvert fald jeg ikke ondt af...
John