Serie nummer - x'er eller ej
På mange salgsannoncer ser jeg at man angiver serienummeret med Bogstavet og måske de første par cifre og de sidste erstattet af x'er.
Jeg har en ide om hvorfor en "grey market forhandler" vil gøre dette, men har det nogen betydning for private sælgere?
Det Rolex jeg har, er købt og betalt og jeg sælger det videre som privat mand. Burde jeg gøre noget for at sløre nummeret indtil en handel er sluttet. Er det blot mig der ikke har indsigt/fantasi til at forestille mig, hvad et sådant serienummer kan misbruges til? Eller hvorfor vælger mange at sløre det?
MVH
Henrik
Svar
Grunden til sløring er at der findes schleimoer / scumbags som "stjæler" hele salgsbeskrivelser med fotos + tekst og genbruger dem f. eks. på eBay (ikke så meget mere, men dog) for at snyde.
Man X´er de tre - fire sidste numrer så at infotyven ikke i hvert fald bruger serienummeret af ens salgsur. De er ikke nødvendigtvis altid nogle slemme nigerianere, den sidste konkret sag, jeg ved, handlede om en dansk kontormus som havde (eller havde ikke) haft indbrud og som gav den lidt ekstra gas og tilføjede på listen en Rolex. Fotos og serienummer han brugte var lånet fra en salgsbeskrivelse på en dansk netauktion.
Chancen er ikke stor, men lufter du hele serienummeret, kan det komme at figurere et eller andet sted på en hotlist.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Forsikringsfolk jeg kender, siger det ikke er spor ualmindeligt at serienumre misbruges. De bruger faktisk ofte tid på at google serienumre der for opgivet ved tyveri, og har ind imellem succes med at finde uret på en auktion i et helt andet land og helt uden forbindelse til sagen. Icon_evil
Jeg skjuler derfor oftest selv de sidste 3-4 numre

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)