Svar: 154
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hmmm, hvis det hverken er maling eller fugt, så tror jeg at det kunne være legeringen af selve skivepladen der er anderledes end hos Rolex. Det kunne være et sted hvor man kunne spare lidt penge, skiveleverandørerne har sikkert haft forskellige legeringer til forskellige priser. Det ville forklare hvorfor problemet med opboblinger er så udbredt og ikke bare på henholdsvis sorte eller blå skiver. Samtidig er boblerne, så vidt jeg ved, jævnt fordelt over hele skiven. Hvis det var tritiummet ville det vel "vokse" ud omkring markørerne, og hvis det var olien ville det være koncentreret omkring kanten af skiven og hullet til viserne.
At metallet begynder at korrodere eller dampe – som så får malingen til at boble op, kan sikkert både være en reaktion på varme, kulde og/eller fugt.
Mvh Henrik
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
I nævner, at der er et problem med Tudor-skiver, der nærmest går i opløsning. Det har jeg (heldigvis) været forskånet fra at se. Tværtimod er det min opfattelse, at Tudor-skiver indeholder færre fejl en Rolex-skiver (spider web, cream og andre produktionsfejl). Jeg har dog hovedsagelige kigget på de blå Tudor-skive, som i hvert fald har en anden maling end Rolex.
Hvorfor ser man i øvirgt ikke Tudor med spider web?
Der er givetvis et udtal af steder, man kan spare/ændre/gøre forskel på produktionen af to næsten identiske produkter. Især hvis det er batch produktion. Dette kan være en del af forklaringen på forskellene. Det kan være materialevalg (1./2. sortering, kemikalier, etc.), antal procesgentagelser (opvarmning/nedkøling, maling, tørring, etc.), krav til opbevaring, tolerancer og kvalitetskontrol, etc.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
GTwatch Skrev:I nævner, at der er et problem med Tudor-skiver, der nærmest går i opløsning. Det har jeg (heldigvis) været forskånet fra at se. Tværtimod er det min opfattelse, at Tudor-skiver indeholder færre fejl en Rolex-skiver (spider web, cream og andre produktionsfejl). Jeg har dog hovedsagelige kigget på de blå Tudor-skive, som i hvert fald har en anden maling end Rolex.
Hvorfor ser man i øvirgt ikke Tudor med spider web?
Der er givetvis et udtal af steder, man kan spare/ændre/gøre forskel på produktionen af to næsten identiske produkter. Især hvis det er batch produktion. Dette kan være en del af forklaringen på forskellene. Det kan være materialevalg (1./2. sortering, kemikalier, etc.), antal procesgentagelser (opvarmning/nedkøling, maling, tørring, etc.), krav til opbevaring, tolerancer og kvalitetskontrol, etc.
Der er masser af eksempler på både blå og sorte tudor skiver der går i opløsning. Især fra før 72-73. Og som andre har nævnt, de går i opløsning på præcist samme måde alle sammen. Du har ret i at der er en masse parametre der kan udgøre forskellen. En af tingene kan jo også være at der er blevet lavet seperat produktionslinje til Tudor hos Singer / Stern og at de på dette tidspunkt har rodet med de ting du siger som materialevalg, tørring etc etc. Mht. spiderwebbing - tjah - der er vel lige så mange potentielle grunde til at dette ikke dukker op hos Tudor. Mht. kvaliteten - her taler vi om 60'er og 70'er produktion. Du har ret i at 80'er+ er der ikke umiddelbart noget at sætte en finger på.
Mvh Morgan
•
Svar: 154
Tråde: 0
Iøvrigt kan man vel dårligt kalde spiderwebbing for et udbredt problem hos Rolex. Det ses, men det er jo slet ikke et så udbredt fænomen som de dårlige Tudorskiver.
Mvh Henrik
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Der er langt færrere Tudor end Rolex, en af grundene er at mange Tudor ligger i skuffer, hvorimod finder man et Rolex i en skuffe kommer det op med det samme det gør et Tudor ikke, mit eget Tudor snowflake har ihvertfald ligget i en skuffe i mange år, og er derfor i meget bedre stand end mine Rolex fra samme tid.
MVH Peter
•