Tudor skiver mv. (delt emne)
Hej Morgan

Jeg har selv tre Tudor ure i min samling, dog kun en interessant, og det er en Submariner snowflake med mørkeblå urskive og uden dato fra starten af halvfjerdserne, med en fantastisk patina og 100% upoleret. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Morgan

Jeg har selv tre Tudor ure i min samling, dog kun en interessant, og det er en Submariner snowflake med mørkeblå urskive og uden dato fra starten af halvfjerdserne, med en fantastisk patina og 100% upoleret. Icon_e_biggrin

MVH Peter

Snowflakes er sjove. De er sådan lidt specielle og meget tidstypiske. På samme måde som Monte Carlo'erne. Jeg ærger mig over at jeg ikke begyndte at samle Tudor for 10 år siden. Det var i virkeligheden næsten gratis!

M
Svar
Morgan,

Hvad er egentlig årsagen til at så mange Tudors har dårlige skiver? Er det fordi at mange af dem er solgt i områder på kloden med ekstremt vejr, eller er der en anden forklaring?

/Henrik
Svar
Henrik H Skrev:Morgan,

Hvad er egentlig årsagen til at så mange Tudors har dårlige skiver? Er det fordi at mange af dem er solgt i områder på kloden med ekstremt vejr, eller er der en anden forklaring?

/Henrik

Iflg. de Rolex kilder jeg har talt med er det primært en dårlig lak/maling. Det er malingen selv der bobler, selv hvis den ikke udsættes for fugt.

Det er naturligvis en god måde at verificere tidligere tudor subs på. Icon_e_wink

M
Svar
morgan Skrev:
Henrik H Skrev:Morgan,

/Henrik

Iflg. de Rolex kilder jeg har talt med er det primært en dårlig lak/maling. Det er malingen selv der bobler, selv hvis den ikke udsættes for fugt.

Det er naturligvis en god måde at verificere tidligere tudor subs på. Icon_e_wink

M

Brugte Tudor ikke samme skiveleverandører som Rolex?

/H
Svar
Jo. Og netop dette er lidt tricky. Måske skulle de spare ? Billigere paint-job.

m
Svar
Henrik og Morgan - kan I bekræfte dette? Mener at have læst på et tidspunkt, at Tudors skiver er mere modstandsdygtige overfor vand/fugt end Rolex (i Snowflake-tiden, inkl. de "alm. Sub"), fordi man valgte en anden leverandør, som så viste sig at producere ok skiver. Jeg mangler stadig at se Tudor med spider web, cream dial eller andre tilsvarende produktionsfejl.

Jeg må lige finde mine kilder...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:Henrik og Morgan - kan I bekræfte dette? Mener at have læst på et tidspunkt, at Tudors skiver er mere modstandsdygtige overfor vand/fugt end Rolex (i Snowflake-tiden, inkl. de "alm. Sub"), fordi man valgte en anden leverandør, som så viste sig at producere ok skiver. Jeg mangler stadig at se Tudor med spider web, cream dial eller andre tilsvarende produktionsfejl.

Jeg har godt hørt den historie, men har aldrig set den "bevist".

En anden lidt mindre attråværdig historie kunne jo være at Tudor skiver generelt er i mere sølle stand fordi de er billigere - og dermed har de ikke været passet så godt som Rolex'erne.... Meeen..... Det er lidt skægt at samtlige rådne Tudor skiver er gået i opløsning på næsten præcist samme måde...... Både sorte og de tidlige blå.

M
Svar
GTwatch Skrev:Henrik og Morgan - kan I bekræfte dette? Mener at have læst på et tidspunkt, at Tudors skiver er mere modstandsdygtige overfor vand/fugt end Rolex (i Snowflake-tiden, inkl. de "alm. Sub"), fordi man valgte en anden leverandør, som så viste sig at producere ok skiver. Jeg mangler stadig at se Tudor med spider web, cream dial eller andre tilsvarende produktionsfejl.

Hej Stefan,

Interessante tanker, men mange af Tudors skiver kommer altså fra Singer og Beyeler ligesom Rolex, så det er ikke umiddelbart fordi man har valgt en anden leverandør. Måske ved Mads om der ville være noget at spare ved at vælge en billigere maling - tvivler selv på at der ville være meget at spare på den konto. Tror ikke på den med modstandsdygtighed med fugt - det er jo også en Oysterkasse - sådan én er jo tæt!

Mvh Henrik
Svar
Henrik H Skrev:

Hej Stefan,

Interessante tanker, men mange af Tudors skiver kommer altså fra Singer og Beyeler ligesom Rolex, så det er ikke umiddelbart fordi man har valgt en anden leverandør. Måske ved Mads om der ville være noget at spare ved at vælge en billigere maling - tvivler selv på at der ville være meget at spare på den konto. Tror ikke på den med modstandsdygtighed med fugt - det er jo også en Oysterkasse - sådan én er jo tæt!

Mvh Henrik

Jep. Det væsentligste argument er jo netop, hvis de bliver lavet på samme fabrik - hvorfor så lave en anden malingslegering ? Så meget koster maling jo heller ikke.... Så kan det være noget der er mikset i tritiumen der får skiven til at reagere eller olien.

M
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)