Svar: 173
Tråde: 23
Modtaget Likes: 14 i 6 svar
Givet Likes: 7
Hej
Man behøvede for kort tid siden slet ikke engang at gå ind på QXL eller andre markedspladser for at finde et af de meget sjældne Tonino Lamborghini ure....de solgte dem i Kvickly.
De lyste så kraftigt op med deres bling, at man kunne have slukket lyset i udstillingsmontrene..........så ham Simbassen er nok kommet hjem med lidt mere end 3 liter mælk fra Kvickly den dag.
Hilsen Chris
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
En god handel er når begge parter er tilfredse  Det ser det jo ud til at folk generelt er her. At vi så ikke ville være det er en helt anden snak  Der er vel ikke så meget galt i det sælger gør her, ud over at vejl. udsalgspris er temmelig misvisende  Giver man 5.500 kr. for de ure er man i min verden selv lidt ude om det. Sender man 50 k til Nigeria er man også selv ude om det.
Det eneste jeg kan opfordre til er at man ikke skal stole på nogen, og dobbelttjekker priserne på ebay, google, ect. uanset om det er bøger, ure, tøj eller fladskærme man køber over nettet. Det flyder med gamle modeller, kopier og overprissat tingeltangel.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
[quote="Mads Gjødesen" Der er vel ikke så meget galt i det sælger gør her, ud over at vejl. udsalgspris er temmelig misvisende :icon_e_confused: Giver man 5.500 kr. for de ure er man i min verden selv lidt ude om det. Sender man 50 k til Nigeria er man også selv ude om det.
/Mads[/quote]
Deri ligger jo så en flot godkendelse af at den smarte narrer den mindre smarte. Ikke så meget galt ud over at vejl. udsalgspris er temmelig misvisende. Næ såmænd. Der er masser af mennesker der er lette at narre, og som, når de på et eller andet tidspunkt opdager det, er lige så kede af det som alle andre.
Min forargelse ligger klart mod den der bevidst narrer - med skøre vejl. priser eller dumme Nigeria breve. Det kunne være dig der havde der havde en unge på 18 der var uendelig naiv, og blev taget, så ville du nok finde det lettere forkert.
Jeg er enig i man selv har ansvar for sine handlinger og køb, men forarget når nogen bevidst narrer penge fra folk.
vh
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg er da enig i at det rent moralsk er uanstændigt, men der findes jo uendelig mange tilsvarende eksempler, hvor nogen handler med noget, velvidende at køber kan få varen billigere andre steder. Det gælder vel i de fleste brancher.
Skal kassedamen i Irma orientere om at cornflakesen er billigere i Netto? Eller bankrådgiveren der udlåner til høj renter, assurandøren der sælger forsikrene alt for dyre
Jeg kan da tage mig selv, som sælger et ur i ny og næ. Det kan sikkert også fået billigere i udlandet et sted. Når man vælger at handle på QXL, netauktioner eller privat, må man indstille sig på at der er en risiko. Der er chance for at spare penge, men også at købe for dyrt. Der mener jeg altså, at folk selv har et vis ansvar.
Den kloge narre den mindre kloge, og der er love og regler til for at beskytte den dumme. De skal gerne beskytte den "uvidende", og det mener jeg også de i de fleste tilfælde gør. Der er også en bundgrænse for hvor dum og naiv man har lov at være, uden at blive snydt. Den mener jeg vi er ved at have nået her...
/Mads
•
Mads Gjødesen Skrev:Jeg er da enig i at det rent moralsk er uanstændigt, men der findes jo uendelig mange tilsvarende eksempler, hvor nogen handler med noget, velvidende at køber kan få varen billigere andre steder. Det gælder vel i de fleste brancher.
Skal kassedamen i Irma orientere om at cornflakesen er billigere i Netto? Eller bankrådgiveren der udlåner til høj renter, assurandøren der sælger forsikrene alt for dyre
/Mads
Den var ClausT også lidt inde på, men jeg mener det er to verdener. Nej kassedame skal ikke orientere om billigere varer hos naboen, men hvis man annoncerer med flotte beskrivelser, og tilmed bakket op af 176 positive feedbacks (givet naive hurtigt givne) og giver en normalpris på 41.000 kr til noget der koster 4.000 kr - så er det både ulovligt (fo0r forretninger smask ulovligt hvis ikke de kan bevise selv at ha "før" prisen og for private ulovligt da bondefangeri er ulovligt (tag trick spillere på strøget)) og umoralsk.
Det er det ikke hvis du får en til at gi 33.000 for et Rolex den pågældende kunne ha købt hos en anden til 27.000 kr
Nå fred være med dig, for jeg er enig i køber ikke har udvist stor omhu  , specielt her hvor pågældende måske har handlet der 5 gange - men det er jo nok ikke alle 176 som har det
vh
•
Svar: 357
Tråde: 39
Modtaget Likes: 2 i 2 svar
Det er jo altid svært når man skal handle og ikke har den store indsigt i prisniveauet.
Jeg så et brugt Beovision 5 (Det store kvadratiske B&O plasma TV med højtalerunder) til 65.000 hos en B&0 forhandler. Nypris 135.000.
Det syntes jeg da lød som en rigtig god pris, i hverfald indtil jeg så på DBA at et tilsvarende kunne købes for 35.000.
Vores kære Wittendorf har jo nok troet hun har gjort en helt fantastisk handel, og kunne ikke modstå tanken om at sælge mandes 30 års fødselsdagsgave hvis hun kunne lave en 10-15 k på den hun troede var en meget sjældent og dyrt ur...
Kom det nogen sinde frem hvormeget hun gav? Jeg syntes flere har skrevet omkring 5.000?
•
Svar: 357
Tråde: 39
Modtaget Likes: 2 i 2 svar
Nu har der jo været en del skriveri frem og tilbage om de mange useriøse forsøg på at sælge ure, som ikke helt er det sælger udgiver dem for at være.
Vi er jo alle ret enige om at det ikke er acceptabelt.
Men hvordan forholder vi os selv hvis vi kan gøre en god handel...?
Hvordan ville man selv agere hvis man fik tilbudt et ur til langt under markedsprisen. (Kunne man ikke tænke sig en sælger som faktisk ikke selv vidste hvad man var ved at sælge. Måske et specielt vintage omega som er gået i arv og som skal sælges)
Vi kan vel alle lide at gøre en god handel, men hvornår sige man til sælger at det faktisk er alt for billigt?
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
..en anden "sjov" en fra Trendsales.....Omega med lup...:
[url]"http://www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=14597967&forum=217&road=&search=&sort=Price" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.trendsales.dk/main.asp?site= ... sort=Price[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; DESC&status=1
Edit...måske er den god nok...synes bare den ser mærkelig ud...??
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
BobT Skrev:Men hvordan forholder vi os selv hvis vi kan gøre en god handel...?
Hvordan ville man selv agere hvis man fik tilbudt et ur til langt under markedsprisen. (Kunne man ikke tænke sig en sælger som faktisk ikke selv vidste hvad man var ved at sælge. Måske et specielt vintage omega som er gået i arv og som skal sælges)
Vi kan vel alle lide at gøre en god handel, men hvornår sige man til sælger at det faktisk er alt for billigt?
UH den er svær. Sidste week end ville en bekendt sælge en flot omega piepan, og netop for ikke at snyde, ringede jeg til Baun og fik en snak om uret og priser. Så sagde jeg lige ud, at det skulle ha service og glas, og at jeg ikke ville gi toppris, men solgt herinde ville de serviceret kunne give op mod ca 6.000 og jeg ville gi 3.500 uden service eller noget - og han var glad. Det var en ven.
Hvad hvis det var en kollega eller en jeg kendte fjernt. Jeg ville nu nok reagere ligesådan. Jeg ville ikke stjælde det fra ham fordi min kunnen om uret var bedre - måske også fordi jeg ved den kunne komme tilbage som kritik
En helt totalt fremmed der stod på gaden med et vintage double red s.d. møder man jo ikke så ofte, så jeg ville godt betale lavt, men ikke "snyde"
(og så som sidebemærkning: Hvis man bliver tilbudet noget som du skriver til langt under markedsprisen - af nogen man slet kender og derfor ikke har så mange reservationer for - så skal man gøre sig klart at det meget nemt kan være/blive en hælervare)
Vi taler ikke 40% rabat - og slet ikke handel i anerkendte butikker, men fra privat og forskel i stil med 28.999 kr og muligt køb for 3.000 kr
vh
•
BobT Skrev:Kom det nogen sinde frem hvormeget hun gav? Jeg syntes flere har skrevet omkring 5.000?
Kr. 5451
•
|