Hjælp til et "nemt" spørgsmål
Sub'en kan jo faktisk oprindeligt kun fåes som S/S, da den oprindeligt jo er uden dato. Det er kun modellerne med dato som fåes i G/S og G/G.

I mine øjne er det Sub (uden dato), DS, Explorer I og II der er de "rigtige" tool-watches.

Bare lige min mening Icon_e_biggrin
Svar
Tak for alle Jeres input.

Det ser ikke ud som om det kommer meget tættere på end, "sådan er det bare" Icon_e_biggrin

Det kunne være der var en som havde en spændende forklaring på hvorfor, men det bunder nok i branding/porteføljeoptimering eller noget i den stil, som vel også for nogen er yderst oprivende Icon_e_biggrin
Svar
Blot som en lille sløjfe på diskussionen, så går der faktisk et rygte blandt Rolexsamlere om at der skulle eksistere en Sea-Dweller i guld - specialordre, ligesom Dowlings destro 16660.

/Henrik
Svar
og ikke et ord om Ti. 5513'eren i Kbh. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Svar
Nu var spørgsmålet ment som, hvorfor kan jeg ikke gå ned på hjørnet og hente ovennævnte fra den lokale AD Icon_e_smile

Når det så er sagt, så er det super med lidt ekstra krydderi på et ellers tyndt indlæg Icon_e_wink

Jeg har læst om destroen, og det ville komme mere bag på mig hvis der IKKE fandtes costummade eksemplarer af de forskellige modeller som fx. en G/G Seadweller.

At der skulle være en 5513 i Ti har jeg dog aldrig før hverken hørt eller læst om, og så i Kbh Icon_e_surprised
Er der nogen som har set denne Ti 5513, eller er det på rygtebasis den bliver omtalt Icon_question
Svar
Hej SR

Den omtalte titanium 5513 har jeg da oplevet live, og jeg ved at der er mange af os herinde der har set den.

MVH Peter
İmage
Svar
Ti 5513´eren er custom made, den er ikke lavet af Rolex, men den er nu meget fed/sjov alligevel.

Rolex laver de modeller som de mener de kan sælge. Guld ure er dyrere at producere, da antallet man kan sælge er mindre end stål.
Når Rolex ikke producerer g/s eller helgulds Deepsea eller Explorer modeller, så er det sikkert fordi de ikke inder det rentabelt. Rolex laver også mange sportsmodeller i guld, så de mener sikkert at det er nok.

Personligt kunne jeg godt tænke mig en helgulds Explorer II med hvid skive, eller en Everose Milgauss, men det kommer højst sandsynligt ikke.
İmage
Svar
Jeg mener at historien om 5513 ti er at det er en mand der faldt(hårdt) ned i asfalten så det ene horn på kassen var uretteligt. Der efter besluttede han sig for at lave en titaniums kasse hvilke så meget fedt ud.

Jeg så uret hos Mølbak for 4-5 år siden.
Svar
En 5513 med en uoriginal titaniumskasse, er vist ikke det samme som en G/G Sea-Dweller der er specialfremstillet hos Rolex eller eventuelt er en prototype.

5513'eren er da et sjovt ur, men værdien er vel begrænset til et løst værk og en skive Icon_question

Mvh Henrik
Svar
Okay, jeg vil give Henrik ret i at sammenligningen med et custom job ikke er fair over for Rolex,
de skal jo, trods alt, tjene penge på deres ure & er nødt til at skære et par hjørner her & der - - - - Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
go' weekend - - -
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)