Liste over stjålne Rolex?
Hej.

Emnet har sikkert været taget op mange gange, men jeg spørger lige for en sikkerheds skyld......

Jeg er en gang i mellem blevet tilbudt et rolex ur i bytte for andre ure og vil helst ikke have noget med det at gøre hvis ikke i det mindste papirerne er med.

Jeg ved at der ved vintage ure, sjællendt følger papirer med, men når det drejer sig om en nyere model, hvordan kan man så checke om det er "varmt"?..... Jeg ville nok ikke turde at gå ind til en forhandler med det, da jeg vel ville blive anmeldt for hæleri?!? Icon_rolleyes

Findes der en liste som er offentlig tilgængelig?

Hilsen

Philip
Svar
Der findes 3 lister.

- Rolex' egen liste som primært ejere og forsikringsselskaber indmelder til. Den er world-wide - men mange AD'er bruger den ikke
- Autoriserede forhandleres egen lokale liste - ved Klarlund på et tidspunkt havde en sådan
- Politiets koster central - som er et misk-mask af tilfældig data

Generelt plejer jeg at holde mig til ure med papirer (som jo ingen reel garanti er - men sandysnligheden er VÆSENTLIG mindre end uden pap) - samt holder mig til sælgere som ikke har noget imod at smide en fotokopi af kørekortet med.

M
Svar
Tak Morgan Icon_smil
Svar
Her er en lille liste...

http://www.qualitytyme.net/pages/stolen.html
Mvh., Bo.
Svar
TAK BO!
Svar
Desværre - der findes ikke en liste, man kunne betragte som seriøs og dækkende. Men der findes rigtigt mange lister verden rund, så mange at hvis man tjeckede dem alle igennem, skulle man nok ansatte en sekretær for opgaven...
Det at AD´er ikke bruger engang Rolex egen register, fortæller det hele: De duer ikke.
Og de her utilstrækkelige hot-lists er næsten værre end at der ikke var nogen... Der findes sikkert nogen, som tror at når ens ur ikke figurerer på en liste, er det kosher.
Det bedste er nok det, Morgan skrev: Køb kun fra en sælger som ikke har noget imod at give en kopi af deres kørkort.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hej

På det punkt er der intet der er sikkert, man skal tjekke politiets kosterliste, hvilken ikke er helt upræcis, hvilket jeg ved med sikkerhed, da vi lige har haft en sag med et Omega ur der var stjålet hos os, og blev indleveret til reparation, det stod i politiets kosterliste, de videre omstændingheder i sagen vil jeg ikke komme ind på, her på et offentligt forum.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)