Hvad er mig ?
#1
Hvilket ur passer du bare SÅ godt til, eller rettere: Hvilket ur passer bare SÅ godt til dig ?

Her handler det ikke om præferencer, stil eller mode, men mere om den personlige "feel" ved en enkelt model, et ur, eller noget du har helt for dig selv. Vis os andre det ! På forhånd tak Icon_e_wink

Personligt, så er jeg jo Seiko tosse. I den forbindelse har jeg prøvet alt af - lige fra de helt billige til de bedre modeller. Jeg har en klar favorit i min MM300, så den ville være for nem at smække på armen. I stedet, der vil jeg vise uret frem, som nok passer allerbedst til mig: Det er stort, groft og holdbart - og så er 48mm jo ret småt på en behåret herre-arm Icon_e_wink Icon_redface Icon_razz

İmage

Hvad passer bedst til dig - eller hvad passer du bedst til ?
De venligste hilsner, John
Svar
#2
Hej Joepete

Jeg synes slet ikke den tundåse passer til dig, og hvis du finder ud af at det er rigtigt, kan du jo altid sælge den til mig, da jeg synes at Marinemasteren er mere dig især med lænken på en behåret arm. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
#3
Jeg er ikke i tvivl om at en Vintage Omega Constellation bliver mit foretrukne ur.

Det er næsten altid dem der bliver på armen i længst tid når de kommer på - og jeg kan simpeltheh ikke forestille mig noget smukkere.

Især visse guld på stål modellel - hvor man kan se stålet under lynetten og bagved hornene.

Med en nydelig lys skive med enten Pie Pan - eller Cross hair - eller begge dele.

İmage

İmage

İmage
vh Baun
Svar
#4
En sjov tråd, med en "umage" eller "skæv vinkel" - for det giver jo lidt reflektion hvorfor det dyreste, sjældneste, største, mest karismatiske "eller hvad ur" måske ikke får mest armtid.
Der har jeg det ligesom Baun.
Når jeg har valgt et ur efter, "Hvad skal jeg nu ha' på i dag?", så er det Flighty, der oftest "klæber sig fast" i et par uger. Icon_e_surprised

İmage

Signatur-uret står mig nært, og er den gode fællesnævner for de "tekniske" og lidt specielle Omega'er, som har min interesse.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#5
Det ur der klart får mest tid på min arm er min Rolex SD 16600.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#6
Den var svær.... Men det ur som har passet mig bedst, er nok Rolex Submariner,

İmage
Svar
#7
Den var ikke kompliceret, nej ! Det er helt klart Subben, 14060. I den grad at hverken mine egne andre ure eller alle de hypotetiske "andre herlige ure i verden" får ikke en fair chance... Efter en dag eller to er det igen Sub og resten er gemt i boksen. Og sådant har det været siden... meget længe siden Icon_e_biggrin
God weekend - John

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#8
Tio Malo Skrev:Den var ikke kompliceret, nej ! Det er helt klart Subben, 14060. I den grad at hverken mine egne andre ure eller alle de hypotetiske "andre herlige ure i verden" får ikke en fair chance... Efter en dag eller to er det igen Sub og resten er gemt i boksen. Og sådant har det været siden... meget længe siden Icon_e_biggrin
God weekend - John

İmage

Jeg har ikke lagt mærke til det før på dine meget flotte wrist shots... (jeg kan godt lide de der billeder med hånd, hanske, ur og stemning - super)

......men bærer du altig uret på højre arm - og hvorfor?

vh Baun
Svar
#9
Citat:......men bærer du altig uret på højre arm - og hvorfor?
Tak for ros og ja - jeg bærer altid uret på den højre. Jeg er født som venstrehånded men blev genopdraget i den Sorte Skole (det var sådant set alle skoler på 60´ene Icon_e_wink ) for at være højrehåndet. Er 50 - 50 idag men uret skal bare være i den højre - sådant helt intuitivt. Ellers føles det helt forkert.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#10
Det er svært at låse sig på præcist ét ur, men jeg har et par klare favoritter:

I vilkårlig rækkefølge:
- AP RO Chrono i rødguld eller Jumbo i stål. Mit ynglingsdesing nr. 1 er klart RO. Når værk, navn, forarbejdning, design går op i en højere enhed Icon_cool

İmage

- Rolex Daytona. Dog ikke ref. 116520 og 116523 der er lidt for udbredte Icon_e_sad Enten gl. i stål eller guldmodellerne uden lænke. Super allrounder, der kan bæres til alt og kan klare at blive brugt. Nok det ur der oftest ryger på armen i dagligdagen.

İmage

- Rolex SD ref. 1665. Det klassiske dykkerur som i mine øjne endnu ikke er overgået. Det er bare pisse lækkert og ret der for alvor startede dykkerurs bølgen der stadig hitter.

İmage

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)