Værk i PAM 24
Nej jeg har ikk prøvet det IRL.
Faktisk har jeg aldrig holdt et Panerai Icon_redface har kun haft et glimt gennem en glas rude her sidste uge.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Jeg sidder med et 7750 på hånden nu (dog ikke PAM, og med krono), og jeg har intet at bemærke omkring woblen.
Tvivler altså på at det 'generer' ret meget (hvis man overhovedet kan mærke det).

Uanset, bør man da bare glæde sig over at kunne føle charmen ved det mekaniske Icon_mrgreen (...ikke at der er noget galt med quartz Icon_e_wink )
Svar
Claus_K Skrev:Jeg sidder med et 7750 på hånden nu (dog ikke PAM, og med krono), og jeg har intet at bemærke omkring woblen.
Tvivler altså på at det 'generer' ret meget (hvis man overhovedet kan mærke det).

Uanset, bør man da bare glæde sig over at kunne føle charmen ved det mekaniske Icon_mrgreen (...ikke at der er noget galt med quartz Icon_e_wink )

Jeg ville sagten kunne glæde mig over at kunne mærke uret, men det er lyder der muligvis ville genere mig..
İmage
Svar
Jeg har haft mange med 7750 (ikke PAM) men har ikke kunnet høre noget (det kan man normalt ikke - det kan lige så godt være Rolex hvis rotoren sidder skævt/Aksel problemer)

Man KAN mærke det, men normalt mærker man ikke spor. Jeg tror du skal glemme alt om den bekymring, men gå in i en butik og test et 7750 ur, alle urmagere har mange

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg har haft mange med 7750 (ikke PAM) men har ikke kunnet høre noget (det kan man normalt ikke - det kan lige så godt være Rolex hvis rotoren sidder skævt/Aksel problemer)

Man KAN mærke det, men normalt mærker man ikke spor. Jeg tror du skal glemme alt om den bekymring, men gå in i en butik og test et 7750 ur, alle urmagere har mange

vh
Tak for rådet, det vil jeg gøre.
İmage
Svar
Kim T Skrev:Først klikker du på Pam 24 ude i venstre side.
Så kommer der en infoside om blandt andet Pam 24
I anden øverste linie står der at værket er et OP lll
Dette er et link du kan trykke på.
Dette bringer dig til en side med billede og information.

M.h.t. "wobleeffekten" generede den ikke mig i starten, da jeg havde et Pam 88.
Men efter noget tid blev jeg alligevel generet af den fra tid til anden Icon_e_sad

Ahhh nu kan jeg se det hehe, tak...

Hva røg det så til salg igen ?
İmage
Svar
Jeg hører nok til en af de "fintfølende" som ikke er så begejstret for hverken lyden eller wobleeffekt. Jeg vil dog pointere at der er stor forskel fra mærke til mærke. Omega og IWC generer mig ikke så voldsomt, mens Panerai PAM 24, 25 og 104, har været temmelig irriterende Icon_e_confused PAM 87, der også har værker, fandt jeg knap så generende. Måske pga. af en kraftigere bagkasse?

Jeg syntes du skal prøve uret på armen. Jeg har et kontor job, i stille omgivelser, og hver gang jeg bevægede armen kunne jeg tydeligt høre lyder, som jeg så ikke syntes om Icon_e_confused Det er ikke en "lækker" lyd i mine øre, og flere herinde har da også troet der var noget defekt i deres ur pga. lyden. Men prøv det på armen, da det er meget individuelt hvordan man fornemmer effekten.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg hører nok til en af de "fintfølende" som ikke er så begejstret for hverken lyden eller wobleeffekt.

/Mads

Du er ikke alene. Jeg synes at det var MEGET udtalt på mit 88. Ikke lyden, den var jeg ikke generet af, men "rystelserne" var periodisk generende.
Jeg har også haft andre ure med 7750 hvor jeg ikke oplevede det som et problem. (ikke Panerai)

Nopanic Skrev:Hva røg det så til salg igen ?

Det røg i en byttehandel.
Svar
Jeg vil dog også lige nævne at jeg mærkede det i gennemsnit et par gange om dagen.
Så selvfølgelig var det ikke et stort problem, men det var absolut mærkbart.
Svar
Kim T Skrev:Jeg vil dog også lige nævne at jeg mærkede det i gennemsnit et par gange om dagen.
Så selvfølgelig var det ikke et stort problem, men det var absolut mærkbart.

Det må være meget individuelt hvor generet man er af det så, for jeg mærkede stort set aldrig noget til det og følte mig ikke generet af det. Du kommer ikke uden om at skal ha' prøvet et ur med 7750, så du selv kan vurdere.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)