Hjælp til køb af første ur! DEL2
#1
Hej. Jeg havde en tråd herinde for en månedstid siden, og er nu kommet frem til jeg vil købe et Quarz ur til at starte med.

Jeg har fundet en brugt Tissot PRS200, som for ny koster ca. 2699 kr. nyt. Jeg kan få det til omkring 1000 - 1100 kr. uret er 3-4 år gammelt, men står vist rigtig flot, men med lidt hårstreger eller hvad i kalder det, på lænken. Ingen ridser i glasset.

Er uret pengene værd trods alderen? Der medfølger alle papirene på uret.

Håber i vil smide en hurtig kommentar, ved ikke om det er en dårlig handel for mig. Mvh Mike!
Svar
#2
Hej...med 1.000-1.100 for et ur kan det jo ikke gå helt galt...en del herinde vil nok mene at du skulle spare lidt mere op og så gå efter et ældre/vintage mekanisk......
Den eneste der i sidste ende kan afgøre om dette ur til den pris er "lige dig"...ja det er dig!
Håber du har prøvet uret på armen, da det ofte er noget helt andet end at se det på billeder!
Held og lykke med det.
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#3
Hvis uret er i god stand, af nyere dato og alt "tilbehør" følger med er prisen iorden.

Vi er nede i en pris hvor en grim ridse næsten vil gøre uret usælgeligt.

Så når blot du er klar over at du har købt et ur for livet Icon_e_biggrin - så er en "rabat" på 60% på et pænt og velholdt ur helt ok.
Svar
#4
Jeg skal så være den negative med et kontrabud:

hvorfor ikke bruge 1100 kr på et Seiko 150m fra 1980'erne?
Mekanisk, robust, super:good-value-for-money.

Ser ovenikøbet godt ud på gummi.

[url]"http://img168.imageshack.us/i/seiko1.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://img168.imageshack.us/i/seiko1.jpg/[/url]

Men selvfølgeligt - kun hvis du synes om stilen.

//
Icon_+1
Svar
#5
I det foreslåede prissegment, der er jeg ikke i tvivl om mit valg:

İmage

Kan findes i nylignende stand til den foreslåede pris, robust, driftsikkert og meget lidt servicekrævende automatic ur - og så med en god portion Seiko diver historie i designet Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: