Ure til hverdag og fest....
#1
Min idé med disse billeder er at vise hvornår jeg bruger mine ure... Icon_e_biggrin

İmage
İmage
İmage

Hav en dejlig søndag!!!! Icon_razz
Svar
#2
Hov Hov!
Man skal da have lommmeur på, når man skal i loge Icon_e_wink Icon_e_wink
Svar
#3
NW> Det er korrekt, men har endnu ikke fået fat i et lommeur.
Det skal nok komme en dag...
Svar
#4
God idé du har der Space22. Det er klart mere interessant at se ure i en sammenhæng.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#5
Når man har " White tie" på må man overhovedet ikke have armbåndsur på. Kun lommeur det er en af de mange regler omkring "White tie"
Svar
#6
Stenbukken Skrev:Når man har " White tie" på må man overhovedet ikke have armbåndsur på. Kun lommeur det er en af de mange regler omkring "White tie"

Men så skal det vel også være et dress lomme ur... Icon_cool
Svar
#7
Flotte ure til hvert sit brug.

Jeg går også en del op i at have det rette ur på til situationen. Synes det giver ursamleriet en fin dimmention. Icon_e_wink

Jeg har et enkelt lommeur men ikke et kjolesæt, så det bliver ikke luftet ret tit.

vh Baun
Svar
#8
Jeg har selv to lommeure, hvor det ene vil jeg kalde et dress lommeur. Perlemor skiven har lidt brugspor. Min morfar har eftersigende måtte få skiftet en del glas.
[attachment=0]<!-- ia0 -->Lommeur.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]

Bør man ikke have en kæde til sit lommeur?
Den bruges ved også til at holde lidt sammen på kjolen (jakken), eller hvordan???
Svar
#9
BobT Skrev:Jeg har selv to lommeure, hvor det ene vil jeg kalde et dress lommeur. Perlemor skiven har lidt brugspor. Min morfar har eftersigende måtte få skiftet en del glas.

Bør man ikke have en kæde til sit lommeur?
Den bruges ved også til at holde lidt sammen på kjolen (jakken), eller hvordan???
jo da. Det er ret fint hvis det er perlomor, at det virker til at være uden små revner i skiven, det er lidt usædvanligt hvis det har været brugt så der en del gange har skullet skiftes glas.

http://www.Ebay.de - Uhrenketten under Uhren und Schmuck - og så gælder det jo om at finde en der passer = først og fremmest er af samme metal (jeg kan ikke se om dit er chrom/stål/sølv/messing/forgyldt/guld ud fra billedet) Kunne ligne forgyldt. Du ser om det er forgyldt eller guld ud fra farven og hvis guld, så er der guldmærker og karat angivelse som stempel

Dernæst finde en der passer tidsmæssigt, det kan du sikkert selv bedømme ud fra udseende og beskrivelser. De vil så ha div afslutninger som anvendes til at sætte i knaphul - eller special fæste i kjolesættet

Jeg har en del lomme ure, men færre kæder - faktisk bare tre, som dækker behovet, men jeg går nu ikke så voldsomt ofte med dem, og slet i kjole og hvidt desværre - det ser bare pænt ud når de bruges eller tages frem (visse ligger fremme med kæde)
Ikke om jeg har billeder med kæde, må komme en gang, men lidt fra samlingen. Det er vigtigt med lommeure, at man fokuserer på kvalitet = Hele skiver - ingen crack eller hairlines - kasser af stål eller ædelmetal frem for forgyldt eller chrom - værker i god finish - finregulering + chatoner, gerne skruede efter min smag

Non Magnetic Watch company of America - bl.a. Paladium hairspring o.a. godt
İmage
İmage
Tinsley Harlan Junior - lille urbutik i Harlan - Iowa USA - med godt Rockford værk - turist foreningen i byen bor i den gamle urmager butik og kunne henvise mig til familien som stadigt eksister
İmage
İmage
Zenith 18 K - et lidt sjældent Zenith værk som er Bolt set - sker inde under glas rammen - som zenith kun havde det på helt få kalibre
İmage
İmage
Waltham - railroad - og vi er tilbage i ca 1890
İmage
İmage

Skal nok lade være med at spame jeg til yderligere, men jeg er meget glad for lommeure, og kigger jævnligt efter dem. De Amerikanske er næsten altid som her fint sisselrede -hvad jeg kan lide, men det er ikke en kvalitet for selve værket i sig selv.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
hannover_dk Skrev:
BobT Skrev:Jeg har selv to lommeure, hvor det ene vil jeg kalde et dress lommeur. Perlemor skiven har lidt brugspor. Min morfar har eftersigende måtte få skiftet en del glas.

Bør man ikke have en kæde til sit lommeur?
Den bruges ved også til at holde lidt sammen på kjolen (jakken), eller hvordan???
jo da. Det er ret fint hvis det er perlomor, at det virker til at være uden små revner i skiven, det er lidt usædvanligt hvis det har været brugt så der en del gange har skullet skiftes glas.

http://www.Ebay.de - Uhrenketten under Uhren und Schmuck - og så gælder det jo om at finde en der passer = først og fremmest er af samme metal (jeg kan ikke se om dit er chrom/stål/sølv/messing/forgyldt/guld ud fra billedet) Kunne ligne forgyldt. Du ser om det er forgyldt eller guld ud fra farven og hvis guld, så er der guldmærker og karat angivelse som stempel

Dernæst finde en der passer tidsmæssigt, det kan du sikkert selv bedømme ud fra udseende og beskrivelser. De vil så ha div afslutninger som anvendes til at sætte i knaphul - eller special fæste i kjolesættet

Jeg har en del lomme ure, men færre kæder - faktisk bare tre, som dækker behovet, men jeg går nu ikke så voldsomt ofte med dem, og slet i kjole og hvidt desværre - det ser bare pænt ud når de bruges eller tages frem (visse ligger fremme med kæde)
Ikke om jeg har billeder med kæde, må komme en gang, men lidt fra samlingen. Det er vigtigt med lommeure, at man fokuserer på kvalitet = Hele skiver - ingen crack eller hairlines - kasser af stål eller ædelmetal frem for forgyldt eller chrom - værker i god finish - finregulering + chatoner, gerne skruede efter min smag


vh

Man kan godt se skrukturen i Perlemoren, men der er ikke revner i skiven.

Kassen er 14K guld (Stemplet 56 over 0.585)

Desværre er værket ikke så flot bearbejdet som dine
[attachment=0]<!-- ia0 -->Lommeur værk.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]

Jeg vil gå på jagt efter en lænke.

Måske er der grundlag for en lille lommeursafdeling til UrRally2010?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)