Fake Black Moster Seiko SKX779K1
#1
Er det bare mig der er for hysterisk, eller er der noget galt, når fx de store udsparinger i lunetten ikke flugter med de tilsvarende udsparinger i kassen? Har jeg fået fat i en fake?
Hvordan bør sådan en Seiko-kasse se ud? Pap?
Billeder ikke helt tip-top med plastic - det kan nå at komme retur endnu...

İmage
İmage
İmage
____________________________________
Seiko "Balck Monster" SKX779K1
Longines Legend Diver
Omega Speedmaster Professional 3570
Omega Seamaster Pro 2254
Svar
#2
Jeg har selv haft et, og jeg ser ikk nogle fare signaler, men min lynette passede nu til kassen når den var stillet på kl. 12.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#3
Min Orange Monster:

İmage

Hvad siger urets 6-cifrede bagkassenummer ?

Ud fra dine fotos, så ville jeg vurdere uret som værende ægte. Skal det undersøges helt til bunds, så ville jeg dog rigtig gerne se et macro shot af teksten omkring "6" markeringen, og teksten ovenover: "Automatic Diver´s 200m". Her er teksten på min Orange Monster:

İmage

Der kan godt være lidt med vinklerne, som får fræsningerne ud til at være lidt skæve ifht hinanden. Der kan også være tale om en fejl på uret, og i fald dét er tilfældet, så kan du sandsynligvis få det byttet. Hvor er uret købt ? Du kan ikke bruge æskerne som en verificering for ægtheden, da mange sælgere bare smider billige Seiko æsker i nakken på folk ... Icon_redface Prospex divere kan dog kendes på de gule æsker.

Jeg har endnu "til gode" at se en fake Monster, og jeg har haft denne diskussion mange gange på WUS og SCWF, uden nogle har kunnet vise mig én eneste Monster lignende fake. Bevares, der har været efterligninger, som har været så dårligt lavet, at ingen var i tvivl om, at de var efterligninger - men en "seriøs" og "vellavet" Monster fake, det har jeg endnu ikke set Icon_e_wink Når vellykkede Monster fakes ikke findes i hobetal, så skyldes det sandsynligvis, at Seiko producerer og sælger dette ur til meget lave priser, og at greymarked er så stort som det er. En fake-producent vil altså nærmest have 0 i avance, hvis kopien ellers skal kunne sælges som original, og det "afskrækker" fra at producere vellignende fakes ...
De venligste hilsner, John
Svar
#4
Jeg glemte at nævne, at jeg har haft Monster´s, hvor lynetten ikke allignede helt præcist med skivens markeringer. På senere Monster´s, der ser denne fejl ud til at være rettet. Præcist hvornår denne rettelse har fundet sted, og er slået endeligt igennem, er dog lidt vanskeligt at sige, idet Monster urene produceres i så enormt store tal verden over.
De venligste hilsner, John
Svar
#5
Jeg forestiller mig at intet er for bagatelagtigt til at blive kopieret i Kina - især efter at have været der.

Æsken spørger jeg primært til fordi det undrede mig, at det blot var en papæske med en papæske i (yder- og inderboks) lige et niveau over TetraPack - og så er det lidt surt at æskerne var mast til plukfisk i transporten.

Jeg har prøvet at tage et billede af den nederste del af skiven (stadig i plasic).
İmage

Bagsiden af uret er udover plastindviklet dækket næsten helt af med et mærke "Return will be void if this sticker is removed or broken". Men det er nok de samme numre der står på garantikortet.
Uret er købt her: [url]"http://www.bodying.de/seiko-diver-automatic-skx779k1/watches/217" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bodying.de/seiko-diver-autom ... atches/217[/url]
İmage
____________________________________
Seiko "Balck Monster" SKX779K1
Longines Legend Diver
Omega Speedmaster Professional 3570
Omega Seamaster Pro 2254
Svar
#6
Min bedste vurdering er, at uret er 100% ægte.

Udsagnet bygger jeg på skivens tekst på hver side af "6" markeringen: 7S26 - 20B4 R2. Teksten henviser til urværket (7S26) og skivetypen (20B4) samt det applicerede lumemateriale (mit gæt, Seiko rykker ikke ud med oplysningerne - se tråden "Små japanske aha´er). Teksten "Automatic" og "Diver´s 200m" er skrevet med de korrekte fonts og i korrekt størrelsesforhold. Visere, markeringer, chapter ring, bezel og urkasse ser også, for mig, ud til at være 100% Seiko.

I fald du mener, at bezel- og urkassehulningerne ikke står overfor hinanden, så burde du kunne få uret byttet, da det må være en produktionsfejl.
De venligste hilsner, John
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)