Hjælp til køb af første ur!
#21
Tak for det.. Jeg kunne godt finde på at købe et brugt ur, og på den måde få nogle bedre specifikationer/kvalitet. Nogle idéer til nogle gode markeder? steder at købe?

Er der forresten nogle der har erfaringer med Tissot PSR200 ?
İmage
Svar
#22
Et brugt ur kunne bestemt være en mulighed. Du får et ur til en relativ billig penge, og det med slitage er så som så, når vi taler ure.
Markeder for brugte ure kunne være herinde på vintageure.dk.
Svar
#23
lekruse87 Skrev:Tak for det.. Jeg kunne godt finde på at købe et brugt ur, og på den måde få nogle bedre specifikationer/kvalitet. Nogle idéer til nogle gode markeder? steder at købe?

Er der forresten nogle der har erfaringer med Tissot PSR200 ?
İmage
Rent statistisk vil ldu, hvis du bliver grebet af ure - have mekaniske ure, håndoptræk eller automatik, og ikke quarts. Du kan sagtens blive glad for quarts hvis det er for at se tiden er det også mest præcist - men 90% af ursamlere (eller megt mere) vil ha mekanik. Nå det vælger du bare som du synes.

Ja kig på http://www.ebay.de hvor langt de fleste ure er fine. Søg i søge linjen efter de mærker du vil ha, og katagorien Uhren und Schmuck - og du får masser af tilbud at se. Grunden til .de sitet og ikke f.eks .co.uk er at de er mere reelle, men du kan også prøve http://ebay.co.uk hvor dyrere ure kan være ombyggede og med malede skiver, men i din prisklasse er risikoen ikke stor

Kig lidt til størrelsen, de fleste vil sikkert være 40 mm eller mere uden krone. Det er den størrelse de fleste i dag vil have.

Sørg for at det er en sælger med rigtigt mange gode feedbacks - og uret befinder i EU så du ikke løber ind i told (deet gør langt flest på den del af ebay) - Husk porto - ofte ca 20 - 25 Euro oveni

Held og lykke
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#24
Ville da lige tilføje et svar fra en i samme båd..
Er også studerende og 87'er, og begyndte at interessere mig for ure for lidt over et år siden.

Fra starten af blev jeg specielt tiltrukket af netop Omega, og ville vildt gerne have et Seamaster.
Som dig var det dog ikke lige noget der var penge til, så efter nogle måneder købte jeg et brugt Seiko Samurai Ti (SBDA001) af Joepete, primært fordi jeg syntes det var et virkelig lækkert ur, men også fordi jeg ville se om det her "ur-halløj" ville være en døgnflue, og interessen ville forsvinde igen i løbet af et par måneder, eller om et enkelt ur (af en anseelig værdi for mig) rent faktisk ville kunne tilfredsstille mig over en længere periode.
Set i bakspejlet har jeg ikke fortrudt mit køb et eneste sekund, er stadig rigtig glad for uret, og nyder stadig at gå med det.

Målet er stadig et Seamaster (2254.50), som der snart er ved at være sparet op til, men som du nok kan tolke af ovenstående så kan jeg til fulde anbefale at købe et "begynder" ur, så har man også et ekstra at skifte med senere.

Jeg lavede dog den fejl at jeg købte et par billige mekaniske kinesiske ure på ebay helt i starten, det kan ikke anbefales!, syntes de manglede sjæl og jeg blev aldrig rigtig glad for dem, det ene blev derfor solgt og det andet ligger bare og samler støv nu..
Svar
#25
Tak for det hannover.. I øjeblikket er jeg rigtig meget i tvivl, men giver det noget research, så håber jeg at komme frem til det rette ur.

Audisten> Okay, det var da godt at høre. Jeg har også snakket med Joepete, og han har nogle divere til salg, så det kan da godt være jeg skal prøve at træde i dine fodspor. Men der er så meget at vælge mellem.

Et sidste spørgsmål til ur-folket. Hvad er at foretrække, et Japansk mekanisk ur som Seiko Diverne? Eller et Quartz ur fra Schweitz som f.eks. Certina ds first quartz eller et Tissot PSX200 quartz eksempelvis?
Svar
#26
lekruse87 Skrev:Tak for det hannover.. I øjeblikket er jeg rigtig meget i tvivl, men giver det noget research, så håber jeg at komme frem til det rette ur.

Audisten> Okay, det var da godt at høre. Jeg har også snakket med Joepete, og han har nogle divere til salg, så det kan da godt være jeg skal prøve at træde i dine fodspor. Men der er så meget at vælge mellem.

Et sidste spørgsmål til ur-folket. Hvad er at foretrække, et Japansk mekanisk ur som Seiko Diverne? Eller et Quartz ur fra Schweitz som f.eks. Certina ds first quartz eller et Tissot PSX200 quartz eksempelvis?
Japansk mekanik i mine øjne - Kan du finde noget hos Joepete så er det givet i orden

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#27
Hvis du er til quartz (og gummirem) har jeg for nyligt trawlet igennem i det nævnte prisleje. Jeg skulle bruge en "Beater" og valgte en quartz, da jeg ikke gider bøvle med optræk, når jeg med mellemrum skal i haven.....
Jeg røg på en Black Knight SHC055P2 ru til 168 dollars inkl forsendelse fra Miami (dertil kommer 175kr + 25% i moms), således 1225 kr

İmage

Overvejede tillige en Citizen Promaster Quartz Diver AJ9230-08EE
[url]"http://www.uhrcenter.de" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.uhrcenter.de[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" til 199 euro + porto

İmage[IMG]

God jagt......
Rolex 16610, Omega Seamaster Deville 67', Seiko "White-Knight"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)