Hjælp med historiske ure
#1
Hej alle

Jeg søger inspiration til mit næste ur køb. Det jeg især falder for ved et ur er dets historie. Ikke hvem der har ejet dem, eller historien om grundlæggeren, men mere historien om hvad der har gjort disse ure legendariske. Min liste er dog noget kort og det er her at jeg gerne vil have hjælp:

-Omega Speedmaster - første ur på månen (formodenligt Icon_cool)
-Rolex Explorer - på Mt. Everest
Best regards
Esben Nagskov
Svar
#2
Ikke en dårlig vinkel til urkøb Esben Icon_cool
hvad med.

Rolex sub 14060 så bliver det ikke mere klassisk
Rolex SD lavet til de franske Comex dykkere (en med Comex på skiven kræver et ordenlig dyk i lommen Icon_e_biggrin)
Svar
#3
Esben Nagskov Skrev:Hej alle

Jeg søger inspiration til mit næste ur køb. Det jeg især falder for ved et ur er dets historie. Ikke hvem der har ejet dem, eller historien om grundlæggeren, men mere historien om hvad der har gjort disse ure legendariske. Min liste er dog noget kort og det er her at jeg gerne vil have hjælp:

-Omega Speedmaster - første ur på månen (formodenligt Icon_cool)
-Rolex Explorer - på Mt. Everest
Citat:
willy i would recommend that you buy yourselv a book about watches.and sit down in peace and quiet and read it.you will then have a idea about what is really international history.and not just the idea of watch bloggers,who usually will only tell you about their own personal likes.just remember that what is big in denmark is not always the reallity in the rest of the world
Svar
#4
Enig willy Icon_e_wink
Svar
#5
Jacob - jeg kigger på de nævnte Rolex

Willy - jeg er altid frisk på at læse en bog. kunne du eventuelt foreslå en? Jeg tror dog, at du har misforstået min indgangsvinkel, da jeg er overbevist om at såvel udenlandske som danske bloggere samt forfattere til diverse ur bøger, er enige om at fx Omega Speedmasteren er legendarisk i kraft at måne historien. Jeg søger simpelthen henvisninger til ure med lignende historier.

Geodoc - hvad skete der med dit, som altid velskrevne og inspirerende indlæg? Du er selvfølgelig i din ret til at trække det tilbage, du skal dog vide at jeg fik læst indlægget og noterede forslagene Icon_cool
Best regards
Esben Nagskov
Svar
#6
Esben Nagskov Skrev:Jacob - jeg kigger på de nævnte Rolex

Willy - jeg er altid frisk på at læse en bog. kunne du eventuelt foreslå en? Jeg tror dog, at du har misforstået min indgangsvinkel, da jeg er overbevist om at såvel udenlandske som danske bloggere samt forfattere til diverse ur bøger, er enige om at fx Omega Speedmasteren er legendarisk i kraft at måne historien. Jeg søger simpelthen henvisninger til ure med lignende historier.

Geodoc - hvad skete der med dit, som altid velskrevne og inspirerende indlæg? Du er selvfølgelig i din ret til at trække det tilbage, du skal dog vide at jeg fik læst indlægget og noterede forslagene Icon_cool
Citat:
willy ok.esben.omega is a classic but a rather common one.just like the rolex submariner.there are fucking millions of speedys and subs.i am personally sick of hearing or reading about them.other classics you could look at are ex.blancpain fifty fathoms-ap.royal oak.-iwc.pilot-vulcain-early longine-.you can find history in these watches and in thousands of others.but in the end you will always buy what you like. Icon_e_wink
Svar
#7
willy Skrev:
Esben Nagskov Skrev:Jacob - jeg kigger på de nævnte Rolex

Willy - jeg er altid frisk på at læse en bog. kunne du eventuelt foreslå en? Jeg tror dog, at du har misforstået min indgangsvinkel, da jeg er overbevist om at såvel udenlandske som danske bloggere samt forfattere til diverse ur bøger, er enige om at fx Omega Speedmasteren er legendarisk i kraft at måne historien. Jeg søger simpelthen henvisninger til ure med lignende historier.

Geodoc - hvad skete der med dit, som altid velskrevne og inspirerende indlæg? Du er selvfølgelig i din ret til at trække det tilbage, du skal dog vide at jeg fik læst indlægget og noterede forslagene Icon_cool
Citat:
willy ok.esben.omega is a classic but a rather common one.just like the rolex submariner.there are fucking millions of speedys and subs.i am personally sick of hearing or reading about them.other classics you could look at are ex.blancpain fifty fathoms-ap.royal oak.-iwc.pilot-vulcain-early longine-.you can find history in these watches and in thousands of others.but in the end you will always buy what you like. Icon_e_wink

Nu var det jo drøn ærgeligt at Geodocs indlæg forsvandt for han pegede jo netop på Omega der bestemt ikke er main stream!

Memomatic, chronostop og Seamaster med cal 321 er også sådanne Omegaer.

vh baun
Svar
#8
Jeg vil da nødigt gøre Willy ked af det eller "angry", men jeg synes de to ure du peger på, Speedmaster og Explorer hver for sig har en sjov historie. Er det dem du kigger efter (og hvad er der egentlig galt med mainstream hvis det er det de er), så ville jeg hvis jeg var dig finde en Explorer fra tritiumtiden - og jo aller helst en af de gamle med den store trekant på GMT viseren (navnet ude lige nu) og i Speedmaster, en fra pre-moon perioden, og personligt er jeg idag gladest for den med lige lugs - simplethen fordi skiven er så herlig vintage

Der er mange andre ure med historie - IWC ingeniør må nævnes, og har du mod, Bulova accutron astronaut - med på 48 rum-missioner og mere end præcis, og med Krognos på sidelinjen, kan den også holdes i gang

Kommer du over i Blancpain fifty fhatoms som Willy foreslår så skal der meget god vilje til at finde historie bag den der konkurrer med de ure du har i kiggerten, men lækkert ur - mest historie (jacques cousteau) i de gamle vintage med advarsel for atomar stråling (radium) på skiven, men lækrest med dagens standard i de nye.

Hurtig sammenligning pre-moon til venstre med den flotteste kasse og pre-pro til højre med den flotteste skive. De lever i alle fald op til krav om historie bag sig
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
hannover_dk Skrev:Jeg vil da nødigt gøre Willy ked af det eller "angry", men jeg synes de to ure du peger på, Speedmaster og Explorer hver for sig har en sjov historie. Er det dem du kigger efter (og hvad er der egentlig galt med mainstream hvis det er det de er), så ville jeg hvis jeg var dig finde en Explorer fra tritiumtiden - og jo aller helst en af de gamle med den store trekant på GMT viseren (navnet ude lige nu) og i Speedmaster, en fra pre-moon perioden, og personligt er jeg idag gladest for den med lige lugs - simplethen fordi skiven er så herlig vintage

Der er mange andre ure med historie - IWC ingeniør må nævnes, og har du mod, Bulova accutron astronaut - med på 48 rum-missioner og mere end præcis, og med Krognos på sidelinjen, kan den også holdes i gang

Kommer du over i Blancpain fifty fhatoms som Willy foreslår så skal der meget god vilje til at finde historie bag den der konkurrer med de ure du har i kiggerten, men lækkert ur - mest historie (jacques cousteau) i de gamle vintage med advarsel for atomar stråling (radium) på skiven, men lækrest med dagens standard i de nye.

Hurtig sammenligning pre-moon til venstre med den flotteste kasse og pre-pro til højre med den flotteste skive. De lever i alle fald op til krav om historie bag sig
İmage
vh
willy i will never get angry with you hannova.disagree yes.i respect your knowledge about watches to much for that. Icon_e_wink
Svar
#10
willy Skrev:
hannover_dk Skrev:vh
willy i will never get angry with you hannova.disagree yes.i respect your knowledge about watches to much for that. Icon_e_wink
Det er jeg da glad for, i lige måde
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)